Sälja datorn och köpa ps4, eller vänta till 5?

Permalänk
Medlem

Sälja datorn och köpa ps4, eller vänta till 5?

Som rubriken lyder funderar jag på att sälja min dator då jag enbart använder den till spel, då är frågan lite vad jag får för min gamla dator? Är det ens värt att fundera på ps4/xbox one nu, eller bör man vänta till 5an/scarlett istället? Och för att få ut så mycket som möjligt från en försäljning av datorn, kan det vara värt att byta ut någon del?

Känner verkligen att jag har noll koll, och hoppas någon kunnig och vänlig själ där ute vet vad som gäller. listar datorn nedan. Ha en fin dag!

MSI b350 mortar
MSI GTX 1080 Gaming X
Ryzen 5 - 1600
vengeance lpx 2400hz 2x8gb
wd blue 500gb m.2 ssd
hdd 1tb.
chassi fractal design define c

Permalänk
Inaktiv

Om det nu är över ett år kvar innan något av scarlett och ps5 släpps så är det nog din plånbok spm avgör.
Mitt svar om du är säker på att du klarar dig utan dator är ja. Ps4 har väldigt mycketroligt att spela.
Men be warned, jag har gjort så här två gånger då jag tänkt att jag har ju inte tid för pcn.
Båda gånger har jag köpt en dyrare dator ^^ Ingen favorit hos frugan.

När det kommer till datorn så är behöver du inte byta ut något enligt mig utan den kommer nog säljas kanska hastigt, helt ok mid range dator med ett fint grafikkort😊

Permalänk

Hur kommer det sig att du vill ha en PS4 i stället, som ju också bara används till spel? Den där datorn klarar ju spel bättre än en PS4. Om det inte är så att du tycker det känns mycket härligare med konsoll av andra anledningar.

Att byta ut nånting för att göra en datorförsäljning mer prisvärd känns extremt. Mellan tummen och pekfingret kanske du skulle få kring 5500 för datorn.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Egentligen är det bara du som vet hur du bör göra. Men självklart ska jag även bidra med lite tyckande och tankar från min sida.

Har du tidigare haft en konsol? Om inte kan det vara värt att fråga en vän som har om du får låna deras ett tag. Jag har alltid spelat på pc och äger idag både ett ps4 och ps3, något som främst min sambo använder. Har svårt att sjunka in i spelandet på samma sätt och generellt har jag inte samma upplevelse. Därför skulle jag behålla datorn, speciellt med tanke att det mestadels är grafikkortet som du kommer få ut en betydande penning för.

När det gäller att vänta eller ej, ps5 eller scarlett har troligtvis ett lanseringsdatum kring julhandeln nästa år. Känner du att vänta så länge gör det. Personligen är jag tveksam, där ryktena går om att båda kommer bli väldigt nischade produkter med betydligt högre prislapp än tidigare generationer. Själv så köpte jag på mig ett begagnat ps4 pro för 2500 för inte så länge sen, kanske för att jag vet att jag föredrar pc över konsol och inte fann det värt att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantica4ever:

Egentligen är det bara du som vet hur du bör göra. Men självklart ska jag även bidra med lite tyckande och tankar från min sida.

Har du tidigare haft en konsol? Om inte kan det vara värt att fråga en vän som har om du får låna deras ett tag. Jag har alltid spelat på pc och äger idag både ett ps4 och ps3, något som främst min sambo använder. Har svårt att sjunka in i spelandet på samma sätt och generellt har jag inte samma upplevelse. Därför skulle jag behålla datorn, speciellt med tanke att det mestadels är grafikkortet som du kommer få ut en betydande penning för.

När det gäller att vänta eller ej, ps5 eller scarlett har troligtvis ett lanseringsdatum kring julhandeln nästa år. Känner du att vänta så länge gör det. Personligen är jag tveksam, där ryktena går om att båda kommer bli väldigt nischade produkter med betydligt högre prislapp än tidigare generationer. Själv så köpte jag på mig ett begagnat ps4 pro för 2500 för inte så länge sen, kanske för att jag vet att jag föredrar pc över konsol och inte fann det värt att vänta.

Spelar just nu bara ett fåtal timmar på helgerna, min tanke är att jag och frun ska kunna spela tillsammans.
Har kört steam link nu ett tag, men utbudet på steam för local co op är inte jättestort. Av vad jag har förstått verkar andrahands värdet på en dator vara värre än på en bil? Kanske större förlust att sälja den än att helt enkelt bara köpa nästa gen konsol när de kommer ut.

Sen har jag sett folk spelar med mus+tangentbord till sina konsoler, går det att jämföra med pc? Ogillar handkontroll till fps, men bil spel 3rd person går fin fint!

Skickades från m.sweclockers.com