Någon som har fått sitt Nvidia 2070 super FE?

Permalänk
Medlem

Också intresserad av ett 2070s fe. Tror ni nvidia kommer sälja dom igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Också intresserad av ett 2070s fe. Tror ni nvidia kommer sälja dom igen?

De borde de göra eftersom det är ett populärt ]kort. Har ett 2070s hemma som väntar på att bli ihopbyggt i en ny burk. Du får bevaka tillgänglighet på deras websida.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av jiimpan:

Tror 2070 super är det mest attraktiva kortet så de har nog svårt att få fram tillräckligt.

Ni som har fått hem och provat 2070 super FE, är ni nöjda och fungerar det bra ??

Mvh

Jag är helt klart nöjd. Men så satt jag också tidigare med gtx580 (visserligen i SLI) så det blev ju en viss uppgradering om man säger så 😄

Permalänk
Medlem

2070s fanns hos Nvidia när jag kollade igår kväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

2070s fanns hos Nvidia när jag kollade igår kväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Kunde man även välja lägg till i kundvagn?
Alternativet köp finns ju fortfarande men då hänvisar de till någon partner bara.
Kikade själv igår men dök aldrig upp något.

Edit. Gick att beställa ett nu!

Permalänk
Medlem

Jag såg oxå att det fanns att köpa nu igen, känns som 2070super FE är mest "bang for the buck" rätta mig om jag har fel?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Jag såg oxå att det fanns att köpa nu igen, känns som 2070super FE är mest "bang for the buck" rätta mig om jag har fel?

Jag skulle tro det. Själv har jag en order väntandes på ett Asuskort, även det billigare av dem har betydligt bättre fläktar, för 500kr mer, och marginellt bättre prestanda. Inte lika mkt bang for the buck, men värt det för mig personligen.

Permalänk
Medlem

Vilka temps ligger ni på vid load?
Jag ligger runt 80-82 grader i PUBG och BFV med Ultra och high settings vilket känns väldigt högt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Vilka temps ligger ni på vid load?
Jag ligger runt 80-82 grader i PUBG och BFV med Ultra och high settings vilket känns väldigt högt?

Skickades från m.sweclockers.com

Runt 75g i load ligger mitt i ett Define Nano S vilket får anses som normalt för ett 2070 Super FE.

Visa signatur

FD Define Nano S Window | MSI Z390I MPG Gaming Edge AC | Intel Core i9 9900K @ Stock w NZXT Kraken x52 | Geforce RTX 2070 Super FE | Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz | EVGA Supernova GM 650W | Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Beställde 2070s FE den 8e och fick den 13e.