Nån annan som svettas mycket om baken? HJÄLP, rengöring av stol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Åh herre...

Hur som, jag tror saltet i svetten och gnidandet har frätt/slipat upp stolen så det är inte bara smuts på sitsen. Och i så fall kommer ju inget tvättande i världen fixa det.

Exakt det jag försöker förmedla. Det är gnidits, frätts och slipats i stolens material. du kan stå och tvätta med ren alkohol och det försvinner inte.

Permalänk
Medlem

Jag tror tyvärr att det är kört för den stolen du. Kasta.
När du har köpt en ny stol får du sitta på en handduk hädanefter.

Permalänk
Medlem

Jag har en IKEA Markus med läderklädsel, och det ser INTE ut sådär, inte i närheten, på min stol.
Jag vill inte gå in för mycket på personlig hygien, men du kanske kan duscha lite oftare, och byta kalsonger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av NotDeath:

Exakt det jag försöker förmedla. Det är gnidits, frätts och slipats i stolens material. du kan stå och tvätta med ren alkohol och det försvinner inte.

Alkohol löser inte fett och protein särskilt bra, så du borde prova tex fuskläderrengöring typ denna https://www.trademax.se/m%C3%B6bler/m%C3%B6belv%C3%A5rd/l%C3%...

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Säger som flera andra, släng stolen och börja om med en ny bättre stol i t.ex. tyg och låt den inte bli nersvettad. Vik ett badlakan några gånger om det behövs och sitt på den, tvätta badlakanet ofta. Sitter du 15 timmar och svettas så lär du behöva tvätta det varje dag.

Kan du inte ens ha folk i rummet utan att bekymra dig om hur det ser ut och luktar så har det gått för långt...

Hade du tagit på dig ett par byxor i samma skick, antagligen inte? Varför då sitta på det i 15 timmar varje dag, makes no sense...

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att det var längesen en tråd på Sweclockers fick mig att le så mycket och småskratta.
Men som de flest säger är det kanske bäst med en tygsits för dig.

Permalänk
Medlem

Fårskinnsfäll och kortbyxor i mjukt tyg. Sen kan man ju köra ljummet vatten, diskmedel och en svamp på stolen med jämna mellanrum...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Antar du kan alltid köra med någon typ av blöja, dambinda eller något som är gjort för liknande ändamål innanför kalingarna.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

@NotDeath: Kolla denna på IKEA så länge. Fårskinn, tål mycket "Pungsvett" innan det blir framträdande. Riktigt får ull är nästan själv tvättande. Lägg ut på balkongen en regnig dag/natt Inte i regnet, men luft fukten får den att rena sig. Tvätta med Lanolin ibland.
Jag själv sitter på sittdyna från Woolbed som jag ibland tvättar med det HÄR!
Men det bästa är att låta den ligga på balkongen när man inte använder den.
Har hängt DENNA över ryggstödet. Har inte haft några problem med svett efter jag började använda dessa. Sedan andas givetvis min stol lite bättre också, eftersom jag har tyg varianten.

En annan grej.
Jag tycker man sitter skit obekvämt i original stolen. Stolpen för benet är monterat alldeles för långt bak. Vill man luta sig bakåt, går det knappt. Så jag borrade lite hål i två vinkeljärn och monterade dem som distans, så jag har flyttat stolpen ca 40mm längre fram. Nu kan jag tippa stolen lätt, utan att den vill falla tillbaka. Bild på det:

Gjorde gängade hål, var 20mm, då jag inte visste var "sweetspotten" var.
Nu är jag hur nöjd som helst med min stol.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Ordentlig hygien, dagliga duschar.
Talk. Kanske något liknande denna?
Tunna kalsonger, och ett tunt par shorts.
Tygsits.

Kanske någon liten fläkt som får gå? Inte för hårt, ryggen kan ta stryk.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NotDeath:

Så jag spenderar runt....

Hallå! Alla har vi våra problem och självklart ska vi hjälpa utan att kritisera!

Det finns stolar med hål i som gör att du får lite cirkulation. Finns oftast i trä men vet inte om det finns som gaming/kontorstol. Du kan också använda fläkt i rummet. Då får kroppen en "känsla" av att bli nerkyld. Skulle inte något av alternativen vara något att ha kan du alltid sätta larm på mobilen och ställa dig upp och gå lite.

Svett är ju isig ett sätt för kroppen att kyla ner sig och påverkas av såväl inre som ytre påverkan. Har du tex hög ämnesomsättning, hög aktivitet (hjärnan), sjukdomar, nerositet, rädsla, kan bidra till att du svettas mer än andra. Vi alla är olika. Försök hitta något som passar dig.

Har du stora problem skulle jag rekommendera att kontakta din lokala vårdhavare eller

www.1177.se (vård och tips på nätet)

Eller två appar (har inte testat själv), Kry eller Doktor.se (vård i app)

Tveka inte att höra av dig om du har frågor. Ha de gött och tagga nu inför WoW classic eller vad du nu föredrar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NotDeath:

Så jag spenderar runt 12-15 timmar DAGLIGEN vid min dator. Jag jobbar hemifrån och spelar så lämnar bara datorn när jag ska göra andra sysslor.

Men jag har en så kallat swamp ass. Jag sitter i kalsonger och efter några månader börjar stolens sits se riktigt illa ut och luktar skit. Jag kan inte sätta mig med byxor i den för då måste jag tvätta byxorna.

Hur får ni bort såna här fläckar? Jag har provat våtsarvetter med sprit och det fungerar inte, kan stå o gnugga i timmar.

Ser för jävligt ut.

https://cdn.discordapp.com/attachments/364176362132602882/608959579753021440/IMG_20190808_111440.jpg

Du får väl börja använda trosskydd?!

Ett externt alternativ vore ju stolsdynor från typ ikea som man normalt har på köksstolar. De finns ju att köpa löjligt billigt och går att tvätta i maskin.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Seriös fråga till TS, som jag inte ber om något svar om;

Har du liknande svettningar på övriga kroppen? Isf kan det handla om hyperhidros och är behandlingsbart
via svettklinik. Googla och kolla upp hur du får kontakt om det är så att du är intresserad.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Wrappa gärna bilden i spoilerfilter och varna. Hade just lagat mat och kan knappt äta nu.

Säger som andra, en läderstol är verkligen inget för dig!

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NotDeath:

Så jag spenderar runt 12-15 timmar DAGLIGEN vid min dator. Jag jobbar hemifrån och spelar så lämnar bara datorn när jag ska göra andra sysslor.

Men jag har en så kallat swamp ass. Jag sitter i kalsonger och efter några månader börjar stolens sits se riktigt illa ut och luktar skit. Jag kan inte sätta mig med byxor i den för då måste jag tvätta byxorna.

Hur får ni bort såna här fläckar? Jag har provat våtsarvetter med sprit och det fungerar inte, kan stå o gnugga i timmar.

Ser för jävligt ut.

https://cdn.discordapp.com/attachments/364176362132602882/608959579753021440/IMG_20190808_111440.jpg

Aldrig varit med om detta. Det kanske skulle funka om du skaffade en liten bordsfläkt som du monterar med nån form av rem/spännband under stolen

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av NotDeath:

Exakt det jag försöker förmedla. Det är gnidits, frätts och slipats i stolens material. du kan stå och tvätta med ren alkohol och det försvinner inte.

Har du provat Yes och en disksvamp med grön yta? Det brukar lösa det mesta.

(Den gröna svampen har mer riv än den vita kompisen)

+

bild
Permalänk
Medlem

Tror blåslampa är det enda svaret

Permalänk
Medlem

1. Kasta stolen.
2. Köp en ny, och eftersom du använder den så mycket köp en riktig. Köp inget med någon sorts skinn/fakeskinn
3. Ta på dig ett par shorts också
4. Byt shorts regelbundet, kalsonger givetvis varje dag, om behov finns kan man byta kallingar flera gånger per dag.

Permalänk
Medlem

skulle kunna gå att få bort med en ångtvättsmaskin men då kan det nog vara mer värt att köpa en ny stol istället

Permalänk
Medlem

Blir förvånad vad folket mobbar på nätet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Uppmaning försök hålla en god ton mot varandra!

Har raderat ett flertal inlägg som inte fyller någon funktion eller är off-topic.

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem

Om du jobbar hemifrån, beroende på din arbetsform av jobba hemifrån. Borde du verkligen kolla efter en ordentligt stol. Du kan få företaget betala stolen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@NotDeath: Jag sitter alltid på en fyrdubbel, vit frottéhandduk, tar hand om all fukt och smuts och man ser när det är dags att byta. Sitter ofta utan kläder helt och hållet (ja, faktiskt, speciellt på sommaren när det är över 30C i rummet).

Detta fungerar bra oavsett prisläge på stol.

Tänk på att god kroppshygien är viktigt och att skrubba ordentligt även i skrevet och mellan skinkorna med skonsam tvål när du duschar. Skulle du trots detta få svamp finns det lämplig salva som löser problemet, även receptfritt, såsom https://www.apotea.se/terbinafin-teva-kram-10-mg-g-30-gr (svampinfekterad hud luktar as jämfört med frisk)

Jag använder dessutom alltid våtservetter för babys varje gång jag gör tvåan om annan tvättmöjlighet saknas, då blir det riktigt rent och mindre risk för dålig lukt eller andra problem. Papper först - servett därefter. Fräsch känsla!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag tror tyvärr att det är kört för den stolen du. Kasta.
När du har köpt en ny stol får du sitta på en handduk hädanefter.

Haft stolen drygt 1 år, lägger nog hellre 1 handduk där

Skrivet av m4gnify:

Jag har en IKEA Markus med läderklädsel, och det ser INTE ut sådär, inte i närheten, på min stol.
Jag vill inte gå in för mycket på personlig hygien, men du kanske kan duscha lite oftare, och byta kalsonger..

Jag duschar och byter kalsonger dagligen innan sängdags.

Skrivet av Litenskit:

Alkohol löser inte fett och protein särskilt bra, så du borde prova tex fuskläderrengöring typ denna https://www.trademax.se/m%C3%B6bler/m%C3%B6belv%C3%A5rd/l%C3%...

tack, ska prova

Skrivet av Åsa-Nisse:

Säger som flera andra, släng stolen och börja om med en ny bättre stol i t.ex. tyg och låt den inte bli nersvettad. Vik ett badlakan några gånger om det behövs och sitt på den, tvätta badlakanet ofta. Sitter du 15 timmar och svettas så lär du behöva tvätta det varje dag.

Kan du inte ens ha folk i rummet utan att bekymra dig om hur det ser ut och luktar så har det gått för långt...

Hade du tagit på dig ett par byxor i samma skick, antagligen inte? Varför då sitta på det i 15 timmar varje dag, makes no sense...

Får göra det eller börja ha byxor dock slänger jag inte stolen, den är 1-2år gammal.
Jag har inte luktat på stolen, men man vet att den luktar illa när man satt sig i stolen, reser sig och tagit av sig byxorna och ska vika dom att det luktar illa. Och sen att svett märket ser äckligt ut. Jag sitter på stolen för jag måste jobba?

Skrivet av anon239600:

Måste säga att det var längesen en tråd på Sweclockers fick mig att le så mycket och småskratta.
Men som de flest säger är det kanske bäst med en tygsits för dig.

Självklart, jag förväntade mig inte dom vänligaste svaren haha, är ju inte så att hela sweclockers ska sitta i min gaming stol haha.

Skrivet av BrutalSwede:

Fårskinnsfäll och kortbyxor i mjukt tyg. Sen kan man ju köra ljummet vatten, diskmedel och en svamp på stolen med jämna mellanrum...

Är det inte bättre då att använda en handduk över? Eller om jag bara sitter i byxor så slipper svettet gå igenom (det går igenom kalsongerna)

Skrivet av ander01se:

Antar du kan alltid köra med någon typ av blöja, dambinda eller något som är gjort för liknande ändamål innanför kalingarna.

Svar nej, har inget med bajs o göra. har med svett och hudavlagring.

Skrivet av Turbonisse:

@NotDeath: Kolla denna på IKEA så länge. Fårskinn, tål mycket "Pungsvett" innan det blir framträdande. Riktigt får ull är nästan själv tvättande. Lägg ut på balkongen en regnig dag/natt Inte i regnet, men luft fukten får den att rena sig. Tvätta med Lanolin ibland.
Jag själv sitter på sittdyna från Woolbed som jag ibland tvättar med det HÄR!
Men det bästa är att låta den ligga på balkongen när man inte använder den.
Har hängt DENNA över ryggstödet. Har inte haft några problem med svett efter jag började använda dessa. Sedan andas givetvis min stol lite bättre också, eftersom jag har tyg varianten.

En annan grej.
Jag tycker man sitter skit obekvämt i original stolen. Stolpen för benet är monterat alldeles för långt bak. Vill man luta sig bakåt, går det knappt. Så jag borrade lite hål i två vinkeljärn och monterade dem som distans, så jag har flyttat stolpen ca 40mm längre fram. Nu kan jag tippa stolen lätt, utan att den vill falla tillbaka. Bild på det:
https://drive.google.com/uc?export=download&id=1W0AbV98xkoDlaiNa5y-XPehQoqeruKO6
Gjorde gängade hål, var 20mm, då jag inte visste var "sweetspotten" var.
Nu är jag hur nöjd som helst med min stol.

Vill helst inte ha något fårskinn, har hellre en handduk än det. Kanske är min personliga åsikt men tycker fårskinn inte är särskilt skönt. Aa jo dxracer och liknande gaming stolar är inte JÄTTE bekväma, men dom känns likadana som när du sätter dig,och 10 timmar framåt.

Skrivet av Jink:

Ordentlig hygien, dagliga duschar.
Talk. Kanske något liknande denna?
Tunna kalsonger, och ett tunt par shorts.
Tygsits.

Kanske någon liten fläkt som får gå? Inte för hårt, ryggen kan ta stryk.

Som jag sagt till andra innan, jag duschar och byter kalsonger VARJE dag innan jag går och lägger mig. Kanske får börja med barnpuder på rumpan när jag väl jobbar.

Skrivet av anon186265:

Hallå! Alla har vi våra problem och självklart ska vi hjälpa utan att kritisera!

Det finns stolar med hål i som gör att du får lite cirkulation. Finns oftast i trä men vet inte om det finns som gaming/kontorstol. Du kan också använda fläkt i rummet. Då får kroppen en "känsla" av att bli nerkyld. Skulle inte något av alternativen vara något att ha kan du alltid sätta larm på mobilen och ställa dig upp och gå lite.

Svett är ju isig ett sätt för kroppen att kyla ner sig och påverkas av såväl inre som ytre påverkan. Har du tex hög ämnesomsättning, hög aktivitet (hjärnan), sjukdomar, nerositet, rädsla, kan bidra till att du svettas mer än andra. Vi alla är olika. Försök hitta något som passar dig.

Har du stora problem skulle jag rekommendera att kontakta din lokala vårdhavare eller

www.1177.se (vård och tips på nätet)

Eller två appar (har inte testat själv), Kry eller Doktor.se (vård i app)

Tveka inte att höra av dig om du har frågor. Ha de gött och tagga nu inför WoW classic eller vad du nu föredrar!

Yes har sett såna stolar, funderat på dom ett bra tag, dom verkar luftiga som fan Det är inte så att ryggen eller armhålorna blir svettiga, är enbart rumpan, kan sitta o frysa benen av mig med 15grader i rummet men svettas om rövstrecket ändå.

Har inte tagit upp med någon läkare om varför jag svettas just så mycket om händer,fötter och rumpan. Kanske borde göras.

Yes det gör jag, väntan på Modern Warfare remaster och Wow classic!

Permalänk
Medlem

Testa duscha och byt kalsonger på morgonen istället. Verkar slöseri på rena kalsonger att ha dom när du sover... Jag blir i alla fall lite småsvettig under natten så jag skulle t.ex. aldrig umgås med folk förrän efter en tvätt/dusch.

Och som jag sa i förra inlägget, skaffa ett höj- och sänkbart skrivbord. Dels ger det stolen och rumpan tid att andas och dels kommer du må bättre (och arbeta bättre om man ska tro div. tester).

Permalänk
Avstängd

Med tätt konstläder samlas det ju alltid mer fukt, behöver inte ha någonting att göra med medicinska problem eller dålig hygien, det är ju i grunden samma sak som när man sitter halva dagen i ett bilsäte med plastöverdrag tex, inte konstigare än så.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du får väl börja använda trosskydd?!

Ett externt alternativ vore ju stolsdynor från typ ikea som man normalt har på köksstolar. De finns ju att köpa löjligt billigt och går att tvätta i maskin.

Haha inge trosskydd inte, lägger hellre en handduk.
Aa jo stoldyna eller en luftig stol som andas mycket.

Skrivet av HoboCop:

Seriös fråga till TS, som jag inte ber om något svar om;

Har du liknande svettningar på övriga kroppen? Isf kan det handla om hyperhidros och är behandlingsbart
via svettklinik. Googla och kolla upp hur du får kontakt om det är så att du är intresserad.

Har googlat lite sånt fram o tillbaka bland åren, jag svettas mycket om händerna,fötterna och rumpan. Samt så har jag socialfobi så ute bland folk svettas jag överallt, rygg,händer,ben osv.

Skrivet av Dave1080:

Wrappa gärna bilden i spoilerfilter och varna. Hade just lagat mat och kan knappt äta nu.

Säger som andra, en läderstol är verkligen inget för dig!

Hahaha sorry not sorry lite där Ibland får man lida pin när man är inne på nätet, tex många som gjort narr av mig att jag svettas mycket om rumpan medans jag sitter 12-15timmar om dagen vid datorn. Yuup, märkt att läderstol inte är något för mig får bli något luftigare.

Skrivet av crew seven:

Aldrig varit med om detta. Det kanske skulle funka om du skaffade en liten bordsfläkt som du monterar med nån form av rem/spännband under stolen

Som en ovanstående kommentar handlade om ''hyperhidros'', jag sitter 12-15timmar vid datorn, jobbar och spelar. Hudavlagringen sätter sig i stolen. Och är inte bajs som majoriteten tror när jag duschar o byter kalsonger varje kväll innan läggdags.

Skrivet av henkiii:

Har du provat Yes och en disksvamp med grön yta? Det brukar lösa det mesta.

(Den gröna svampen har mer riv än den vita kompisen)

Nepp inte provat, tog bara våtsarvetter och alkohol. Men kan prova Yes också

Skrivet av Semjonov:

1. Kasta stolen.
2. Köp en ny, och eftersom du använder den så mycket köp en riktig. Köp inget med någon sorts skinn/fakeskinn
3. Ta på dig ett par shorts också
4. Byt shorts regelbundet, kalsonger givetvis varje dag, om behov finns kan man byta kallingar flera gånger per dag.

Lite synd när den är 1-2år gammal och funkar helt vanligt :/, lägger hellre en handduk på den och tvättar handduken 1 gång i veckan.
Lärt mig av mina misstag och nästa stol blir en mer luftigare
Får kanske börja ha på mig byxor så inte svettet går igenom. byter kalsonger 1 gång om dag (efter jag duschat)

Skrivet av zinkon:

skulle kunna gå att få bort med en ångtvättsmaskin men då kan det nog vara mer värt att köpa en ny stol istället

Haha, då köper jag nog hellre en ny luftig herman miller chair.

Skrivet av kettu92:

Blir förvånad vad folket mobbar på nätet

Skickades från m.sweclockers.com

Inte så att jag bryr mig precis haha men ja det är sorgligt, jag har inte sett vad en mod tagit bort, men vet att jag svettas mycket av min bak, som sagt folk tror det är min hygien men jag duschar dagligen och byter kalsonger. Sitter man 12-15 timmar om dagen och svettas på samma ställe, tillslut bildas ju en hudavlagrning.

Skrivet av dauit:

Om du jobbar hemifrån, beroende på din arbetsform av jobba hemifrån. Borde du verkligen kolla efter en ordentligt stol. Du kan få företaget betala stolen

Skickades från m.sweclockers.com

Är mest att jag kan frivilligt åka till kontoret och sitta där, eller sitta hemma. Jag Köpte stolen tyvärr innan jag fick jobbet Denna köpte jag för gaming. Men märkte ändå att detta material är inget för mig när man sitter så många timmar.

Skrivet av MultiMan:

@NotDeath: Jag sitter alltid på en fyrdubbel, vit frottéhandduk, tar hand om all fukt och smuts och man ser när det är dags att byta. Sitter ofta utan kläder helt och hållet (ja, faktiskt, speciellt på sommaren när det är över 30C i rummet).

Detta fungerar bra oavsett prisläge på stol.

Tänk på att god kroppshygien är viktigt och att skrubba ordentligt även i skrevet och mellan skinkorna med skonsam tvål när du duschar. Skulle du trots detta få svamp finns det lämplig salva som löser problemet, även receptfritt, såsom https://www.apotea.se/terbinafin-teva-kram-10-mg-g-30-gr (svampinfekterad hud luktar as jämfört med frisk)

Jag använder dessutom alltid våtservetter för babys varje gång jag gör tvåan om annan tvättmöjlighet saknas, då blir det riktigt rent och mindre risk för dålig lukt eller andra problem. Papper först - servett därefter. Fräsch känsla!

Kanske får börja använda handduk.
Förlåt men vill inte ta ut min frustration på dig, men att folk tror att min hygien e dålig börjar irritera mig, jag är ingen grottmänniska. Jag duschar 1 gång om dagen som varje människa, byter kalsonger varje gång också, tvättar mig från top till tå som man borde.

Är det svamp dock och inte hudavlagring på stolen?
Jag gör också det 2-4 baby wipes och man är ren om baken, fräschare så.

Permalänk
Medlem

Fyll en tygsäck med ris, måste ju vara den absolut bekvämaste lösningen.
(Framåt kvällen är det bara att addera currysås och lite nuggets)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Testa duscha och byt kalsonger på morgonen istället. Verkar slöseri på rena kalsonger att ha dom när du sover... Jag blir i alla fall lite småsvettig under natten så jag skulle t.ex. aldrig umgås med folk förrän efter en tvätt/dusch.

Och som jag sa i förra inlägget, skaffa ett höj- och sänkbart skrivbord. Dels ger det stolen och rumpan tid att andas och dels kommer du må bättre (och arbeta bättre om man ska tro div. tester).

Jag personligen svettas aldrig under natten (inte vad jag vet om), enda gångerna jag vaknar upp iskall är när jag har mardrömmar eller är nervös för något dagen där på.
Borde det men köper hellre en herman miller stol som är riktig luftig vad jag hört.

Skrivet av Mizzarrogh:

Med tätt konstläder samlas det ju alltid mer fukt, behöver inte ha någonting att göra med medicinska problem eller dålig hygien, det är ju i grunden samma sak som när man sitter halva dagen i ett bilsäte med plastöverdrag tex, inte konstigare än så.

Exakt, det är dock inte något av majoriteten som kommenterat förstått.

Permalänk
Medlem

Köp en luftig tygklädd stol som flera här innan föreslagit, inga konstigheter att det blir svettigt med en sådan stol, upplevde det själv med läder. Uppdatera gärna om du köper en ny stol.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide