Kvällsblogg: Följ med på musikäventyr!

Permalänk
Medlem

Det här eländet lyssnade vi mycket på, till flera vänners fasa. Riktigt eländigt, men den del av nostalgin

Och den här klassikern har jag inte heller sett i tråden.

Dj Balloon spelades orimligt mycket

Rank1 hade också en hel del mysig musik

Aldrig gick det så fort att levla i WoW som till den här låten.

Kanske mest förknippad med Jim Carrey, men fortfarande något som skickades runt friskt på lanen.

Permalänk
Medlem

Kan hålla mig fram tills att han säger "Bytte ni stegen mot en dörr?"

Permalänk
Medlem

Babylon Zoo - Spaceman

Jam & Spoon - Right in the Night

Pet Shop Boys - Go West (läcker grafik för sin tid!)

The Grid - Swamp Thing

Permalänk

Svenskt, engelskt, franskt, nördiga trackermoduler och flash'ar, elektroniskt - mjuk europop och rå psy, och hip hop, bonnamusik, m.m. och av nån anledning känner jag igen nästan varenda låt som lagts upp i denna tråd
Mycket nostalgi - både skön men även smärtsam.
Men det är ändå helt otroligt att vi alla lyssnat på typ samma musik genom dessa år.

Men för att hålla mig till den kategorin som gått varmast i tråden (av SweC-crewet) så blir mitt bidrag denna pärla från år 2002, som aldrig hamnade på nån topplista trots att den hade "rätt" hit-låts sound - Garanterat nådastöten som får @loevet att gå på sin pilgrimsresa utan internet :

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Såg inte Swamp Thing någonstans så hoppade till sista sidan för att lägga till den... Men där var den ju!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av lastninja:

Svenskt, engelskt, franskt, nördiga trackermoduler och flash'ar, elektroniskt - mjuk europop och rå psy, och hip hop, bonnamusik, m.m. och av nån anledning känner jag igen nästan varenda låt som lagts upp i denna tråd
Mycket nostalgi - både skön men även smärtsam.
Men det är ändå helt otroligt att vi alla lyssnat på typ samma musik genom dessa år.

Men för att hålla mig till den kategorin som gått varmast i tråden (av SweC-crewet) så blir mitt bidrag denna pärla från år 2002, som aldrig hamnade på nån topplista trots att den hade "rätt" hit-låts sound - Garanterat nådastöten som får @loevet att gå på sin pilgrimsresa utan internet :
https://www.youtube.com/watch?v=u_VfDqJR-p8

That’s it, bye bye internet! @jacob det är nu vi planerar mina nya arbetsuppgifter sans internet! #swecmademedoit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Whigfield - Saturday Night

Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Just nu pågår en nostalgitripp i redaktionens Slack-kanal. Allt är @crew seven:s fel, han länkade Basshunter i en annan tråd. Det finns ingen plan riktigt, tänker mest att ni ska få åka med på vår lilla resa!

Förkortat citat.. Kollade lite på Basshunter-videon och upptäckte till min förskräckelse att låten (nyligen?) förvandlats till något slags brasilianskt meme? Ah ja... Internet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Nu har ni fått mig att spendera hela helgen på att leta efter musik som jag lyssnade på för 10+ år sedan så tack för det, I guess. Skulle betala fina pengar för att komma åt mitt gamla YouTube konto men det verkar inte existera längre.

Hittade en till låt vi brukade lyssna på när vi farma rep i WoW:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Relik 📜

Haha, hade förträngt den här tråden tills någon länkade nu! Jag hoppade av rätt tidigt, men ni andra höll ju tydligen igång! Oklart vad resultatet blev. Stökigt, kanske är rätt ord?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem