Samsung presenterar Galaxy Note 10 och tillskottet Note 10+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Fränt med video-bokeh, ser fram emot att se hur väl det fungerar när recensionerna trillar in. Ni som har Note idag, använder ni pennan öht? Är geniunt intresserad, kan inte minnas att jag sett någon använda en stylus på väldigt länge.

Lillesyrran har kört note sen 2an och använder sin penna i princip hela tiden med sin mobil (hon har en N9 idag) och kan inte tänka sig en mobil utan. Däremot ser man inte så många som har en Note öht.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ajp_anton:

Var hittade du en dator med 256GB SSD, 8GB minne, LTE-modem, i5-prestanda och 1kg vikt för under 4000kr för 5 år sen? Dessutom var din gamla i5 en tvåkärnig, när denna har 4st kärnor likvärdiga dina två, plus 4st långsammare.

Och hur har den sämre specs än mobilen? Avsaknaden av x86 är det enda jag kan förstå från ditt inlägg.

elgiganten.

fast 1tb snurrdisk och inte SSD.

Ptja nya note 10 har 12gb ram medans denna "dator" endast har 8 t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Min numera lite gamla Huawei P20 Pro har 4000mAh batteri, inte imponerad.

vet inte de sett till skärmens storlek så är det fett batteri än är kanon nöjd med min P20 Pro

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Tycker dem borde skippa front-kameran helt.

Permalänk
Medlem

Ummm. Förstår inte riktigt discord "sammarbetet". Man kan använda discordappen på iprincip alla mobiltelefoner? Kommer appen kanske förinstallerad?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Plus att adaptrarna har en tendens att döda typ-c uttaget otroligt fort om man har otur, sambons razor Phone 2 sitter kabeln otroligt löst på jämfört med min gamla s8a.
Skickades från m.sweclockers.com

Lite ot men;
Om kabeln sitter löst så är det högst troligt att det ligger ett halvkilo damm i usb c uttaget. Är ganska lätt att göra rent med en säkerhetsnål om man är försiktig 😀

Permalänk
Medlem

Vart är hörlursuttaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Ummm. Förstår inte riktigt discord "sammarbetet". Man kan använda discordappen på iprincip alla mobiltelefoner? Kommer appen kanske förinstallerad?

Bättre integration i deras Game overlay.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Ganska förvånad över hur många som faktiskt använder 3,5 mm uttaget. Var tvungen att kolla på min S10+ ifall den hade något uttaget, det hade den visst. Flera år sedan jag slutade använda det, men kan förstå att det är bra om det finns.

Varför skulle man inte använda uttaget?! Jag har inte riktigt behov av att uppgradera mina hörlurar. De är utmärkta för mina egna behov.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hiskeliga priser åter igen, tyvärr.
Note 10+ såg riktigt trevlig ut dock, men tråkigt att de förstörde den med en selfie-kamera.
Kan förstå att de har sådana på "billiga" lurar som säljs till Sven-Ygnve 14 år eller Inga-Britt 15 år.

Men på en Note-modell förstör det hela telefonen.

Använder enbart kameran fram när jag kör videosamtal.Så det finns användningsområde förutom selfie

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Varför skulle man inte använda uttaget?! Jag har inte riktigt behov av att uppgradera mina hörlurar. De är utmärkta för mina egna behov.

Skickades från m.sweclockers.com

Enbart för att det är så oerhört mycket smidigare med blåtand.

Jag köper att många vill ha kvar 3,5 mm, men förvånad över antalet på just det här forumet. Förstår dock Samsung och de andra tillverkarna då 3,5 mm uttaget tar rätt mycket plats i luren. Det är trots allt runt 2 cm som ska tryckas in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Varför skulle man inte använda uttaget?! Jag har inte riktigt behov av att uppgradera mina hörlurar. De är utmärkta för mina egna behov.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en adapyer så du kan använda dina lurar. Men jag håller med...det är kasst.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

@Diako: 3400mAH... men ja, den känns ganska meh!
Note 10+ är den intressanta kraftmaskinen och vanliga lite överflödig att dom ens gjorde.

Note brukade vara Samsungs poweruser-telefon som gjorde allt men tycker snarare att man går bakåt när man delar upp modellen, tar bort 3,5 kontakten och har så tråkiga specs på den vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

ser man från Note 3 med 3 200 mAh så är det inte mycket upp på batteri för Note 10

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Iphone användare sedan många år. Förra året bytte jag till note 9 när den kom och klev ner i prisnivå för en riktigt bra telefon. Jag tänkte jag skulle byta i år till note 10 men jag ser att dom vridit upp priset en nivå till 12,500kr. Tycker det är lite att ta i. Någon som har Oneplus 7 Pro som är nöjd med den?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

ser man från Note 3 med 3 200 mAh så är det inte mycket upp på batteri för Note 10

Det är mycket annat som ändrats. Mobilen har helt andra batteribesparingsfunktioner samt att allt blivit strömsnålare. Det går inte jämföra en sådan gammal mobil med en helt ny endast baserat på batteriets kapacitet. 3500 mh idag räcker MYCKET längre an vad det gjorde på en gammal Note3.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Note brukade vara Samsungs poweruser-telefon som gjorde allt men tycker snarare att man går bakåt när man delar upp modellen, tar bort 3,5 kontakten och har så tråkiga specs på den vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Frågan är om inte Note serien mer blir en ren företag och arbetsmobil, medans s serien blir en media/allt i allo. Frågan är vad Folden då skall vara....

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Hiskeliga priser åter igen, tyvärr.
Note 10+ såg riktigt trevlig ut dock, men tråkigt att de förstörde den med en selfie-kamera.
Kan förstå att de har sådana på "billiga" lurar som säljs till Sven-Ygnve 14 år eller Inga-Britt 15 år.

Men på en Note-modell förstör det hela telefonen.

Tycker det är skönt att kunna ta kort åt alla håll utan att vända på telefonen mycket, använder framkameran dagligen för att t.ex kolla om jag har nått i fejset, eller ta kort med nått.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

När jag bytte från min Note4 till min Note8 hade de tagit bort en väldigt bra grej, UV strålnings mätaren. Det var en pryl jag använde jättemycket i jobbet då jag reser till alla möjliga konstiga länder. Bara rikta den mot solen så talar den om vilket solskydd som behövs för en blek skandinav.

Nu har de även tagit bort 3.5mm jacket, så på långflygningar kan man inte ladda och lyssna samtidigt. Och man får inte ha BT igång när man flyger. Även om de flesta verkar skita i FlightMode trots uppmaningar så gör inte jag det.

Tiden får väl utvisa vilken mobil som funkar bäst för mig när det är dax att byta igen.
I övrigt gillar jag Samsungs Ekosystem. Har även VR headset, 360 kamera och klocka från dem och det funkar sömlöst ihop väldigt enkelt. Nästa grej blir nog en TV så man kan köra streaming på semesterbilderna.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Tycker att Samsung skulle ha struntat i att ge ut en Note "light". Jag menar den har ju bara FHD upplösning och den stödjer inte heller SD-kort. Enligt mig en helt onödig modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Note brukade vara Samsungs poweruser-telefon som gjorde allt men tycker snarare att man går bakåt när man delar upp modellen, tar bort 3,5 kontakten och har så tråkiga specs på den vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, det var så till Note 4 typ, sedan gick det "utför" eller sedan vart dom i samma klass som S-serien tråkigt nog.
Hör från olika håll hela tiden i stil med: Ja enda skillnaden på denna Note är storleken gentemot Galaxy S... typ i den stilen. Förut hörde man: WOW denna har snabbare processor, mer ram, större och bättre skärm, bättre kamera, större batteri än Galaxy S.. etc etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Mjo, det var så till Note 4 typ, sedan gick det "utför" eller sedan vart dom i samma klass som S-serien tråkigt nog.
Hör från olika håll hela tiden i stil med: Ja enda skillnaden på denna Note är storleken gentemot Galaxy S... typ i den stilen. Förut hörde man: WOW denna har snabbare processor, mer ram, större och bättre skärm, bättre kamera, större batteri än Galaxy S.. etc etc.

Note 4 var den bästa nallen dom släppt genom tiderna.
Den hade bättre upplösning
Utbytbar batteri
Micro SD card slot

Funderar faktiskt på att skaffa en Note 4 i fall min Galaxy S4 skulle gå nirvana.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

@Traumklang: Ja den va riktigt fin! Hade min från release till mars-18... var tvungen att slänga den då, hängde upp sig och startade om sig flera gånger dagligen. Annars hade jag fortsatt ha den, aldrig varit så nöjd

Visa signatur