Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Hedersmedlem

Ett långt sidospår har blivit raderat från tråden.

Permalänk
Avstängd

Bra, lätt det hettar till och går överstyr när politik är på tapeten.

Vilken idiot tråd detta är egentligen om man nu skall klaga fritt:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1236103-det-har-med-bl...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Ibland är inet grymma med leveranser
Fått avslag tre dagar i rad nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Fan i helvetes jävla skit
Skulle hämta upp ett gtx 970 för 400(!) ikväll, men fick akuta förhinder så någon annan hann före och köpte den istället.
Positivt däremot har jag satt i mitt gamla 970, som tidigare stulade och det verkar fungera just nu i alla fall...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Mizzarrogh:

Bra, lätt det hettar till och går överstyr när politik är på tapeten.

Vilken idiot tråd detta är egentligen om man nu skall klaga fritt:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1236103-det-har-med-bl...

Älskar den tråden 😀
Att se alla puckade annonser där de säljer sin ”nästan nya” dator som ”klarar alla spel på max” för endast 12.000:-

Tjockskallen nämner såklart inte att datorn kostade 15.000:- för 3 år sen....😑

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Älskar den tråden 😀
Att se alla puckade annonser där de säljer sin ”nästan nya” dator som ”klarar alla spel på max” för endast 12.000:-

Tjockskallen nämner såklart inte att datorn kostade 15.000:- för 3 år sen....😑

Jo, den verkar ju har styrt upp nu och blivit värd att öppna igen... ha ha.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Älskar den tråden 😀
Att se alla puckade annonser där de säljer sin ”nästan nya” dator som ”klarar alla spel på max” för endast 12.000:-

Tjockskallen nämner såklart inte att datorn kostade 15.000:- för 3 år sen....😑

Tycker hela den där tråden är så töntig. De som skriver där lever i en sån bubbla att de inte förstår att vanliga människor inte fattar värdeminskningen av datorkomponenter.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Så jäkla less på Kungsängen just nu. Beställde en säng i juni, med tidsbestämt leverans så snart som möjlig efter 1 augusti pga flytt. Fick för ett tag sedan ett mail om att Schenker ska hämta upp sängen på Kungsängens lager 1 augusti och att det därefter tar 1-3 arbetsdagar. Idag är tredje arbetsdagen och jag har försökt få tag i Kungsängen både igår och idag för att få tag i ett kollinr.

När jag äntligen lyckas komma fram så visar det sig att sängen inte ens är skickad än. Enligt personen på kundtjänst så var bottnarna inte klara förra veckan. Hur är det ens möjligt när sängen har varit beställd i över två månader. Och det var inte heller någon som kunde kläcka ur sig det förra veckan?

edit* Ett samtal med Schenker senare har jag även fått veta att leveransfönstret är 8-17, ingen förvarning, endast leverans till tomtgräns och det är en pall på 200KG. Detta blir kul.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Konstaterar nu,någon minut efteråt att jag glömde bort att jag nyss skar hemodlad peppar till chiligrytan och glömde tvätta händerna emellan när jag skulle slå en drill, jag vet inte riktigt hur pepparsubstansen har hamnat där den uppenbarligen är nu, men, well, guess you can figure it out... känns väl ungefär som i cigarrscenen i det våras för frankensten, men med den lilla skillnaden att det inte är min fingertopp som "brinner" ha ha ha!

Tänker på i början av filmen apocalypto när den stora indianen blev lurad att gnugga någon kryddstark blomma på sina privata delar innan samtyckeshandling

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Tänker på i början av filmen apocalypto när den stora indianen blev lurad att gnugga någon kryddstark blomma på sina privata delar innan samtyckeshandling

Tror dock att jag backar ur vid tagglianritualen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Google verkar ha gjort om sin sitt sökresultat för bilder. När man trycker upp en bild hamnar den bredvid istället för att bli större som förut. Liksom varför, Google, tror ni att jag tryckte på bilden? För att jag vill ha den större!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Google verkar ha gjort om sin sitt sökresultat för bilder. När man trycker upp en bild hamnar den bredvid istället för att bli större som förut. Liksom varför, Google, tror ni att jag tryckte på bilden? För att jag vill ha den större!!!

https://i.imgur.com/JeZt1Th.png

Märkte det också idag, retade mig som fanken men man vänjer sig väl som med allt annat.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Google verkar ha gjort om sin sitt sökresultat för bilder. När man trycker upp en bild hamnar den bredvid istället för att bli större som förut. Liksom varför, Google, tror ni att jag tryckte på bilden? För att jag vill ha den större!!!

https://i.imgur.com/JeZt1Th.png

Öhh... den är ju större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Google verkar ha gjort om sin sitt sökresultat för bilder. När man trycker upp en bild hamnar den bredvid istället för att bli större som förut. Liksom varför, Google, tror ni att jag tryckte på bilden? För att jag vill ha den större!!!

https://i.imgur.com/JeZt1Th.png

Jag satt precis och tänkte på detta och tyckte faktiskt att ändringen kändes väldigt bra!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Sur, ledsen, helt jämrans GAAALEN!!! FOLK FATTAR INTE HUR MAN BRER KNÄCKEBRÖD!!!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Man brer den på undersidan såklart...

ungefär som att äta en cheeseburgare upp och ner.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd

Tre totalt humorbefriade sidor för någonting som borde ha kunnat besvaras redan på första sidan.
(Inte TS fel, det är hela grejen.)
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1565513-kontaktad-via-...

Det är väl mest att allt är så totalt torrt och humorbefriat som gör att behållningen blir noll när det fortsätter.

(Som sagt, inte riktat mot TS)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Denhär tråden är ju i allafall en tröst när man tycker att man själv burit sig utomordentligt korkat åt...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1564484-nan-som-rakat-...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av macmann1:

Så jäkla less på Kungsängen just nu. Beställde en säng i juni, med tidsbestämt leverans så snart som möjlig efter 1 augusti pga flytt. Fick för ett tag sedan ett mail om att Schenker ska hämta upp sängen på Kungsängens lager 1 augusti och att det därefter tar 1-3 arbetsdagar. Idag är tredje arbetsdagen och jag har försökt få tag i Kungsängen både igår och idag för att få tag i ett kollinr.

När jag äntligen lyckas komma fram så visar det sig att sängen inte ens är skickad än. Enligt personen på kundtjänst så var bottnarna inte klara förra veckan. Hur är det ens möjligt när sängen har varit beställd i över två månader. Och det var inte heller någon som kunde kläcka ur sig det förra veckan?

edit* Ett samtal med Schenker senare har jag även fått veta att leveransfönstret är 8-17, ingen förvarning, endast leverans till tomtgräns och det är en pall på 200KG. Detta blir kul.

Sen när du kommer hem från jobbet e där ingen säng för nån jävel har snott den 😜

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Förstår inte folk som kan skryta över att de aldrig är sjuka men ändå är de på jobbet när de snorar och håller på. De borde kanske tänka på oss andra som inte vill bli smittade.
Nu är min helg förstörd pga en sådan gubbe. Kanske borde fakturera honom för att han förstörde min helg 500kr/timmen så han lär sig att han bör sjukskriva sig när han är sjuk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Förstår inte folk som kan skryta över att de aldrig är sjuka men ändå är de på jobbet när de snorar och håller på. De borde kanske tänka på oss andra som inte vill bli smittade.
Nu är min helg förstörd pga en sådan gubbe. Kanske borde fakturera honom för att han förstörde min helg 500kr/timmen så han lär sig att han bör sjukskriva sig när han är sjuk.

Du har uppenbart aldrig varit egenföretagare...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Du har uppenbart aldrig varit egenföretagare...

Jag förstår att det finns yrken där det är svårt att sjukskriva sig men det passar inte in på min situation. Jag skulle bli sur om jag blev smittad oavsett vilken position personen som kom sjuk till jobbet hade.
Dessutom tror jag inte en företagare är så glad om en person som inte sjukskriver sig pga det är töntigt eller inte är rädd för karensdagen, smittar 5 andra lär ju sänka produktiviteten rejält.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Du har uppenbart aldrig varit egenföretagare...

Vad har det med saken att göra?

Om du menar att bossen (egenföretagaren) går runt och smittar sina anställda, är det bättre då menar du?
Det är betydligt värre för hans eget företag.
Så jag antar att du uppenbarligen inte heller varit egenföretagare med anställda

I hans fall så låter det mer som en vanlig anställd smittat han, och ja jag håller med. Att gå till jobbet sjuk och smitta andra är det dummaste jävla skiten man kan göra.

Samma gäller idioter som sätter sina jävla sjuka barn i skola/dagis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Vad har det med saken att göra?

Om du menar att bossen (egenföretagaren) går runt och smittar sina anställda, är det bättre då menar du?
Det är betydligt värre för hans eget företag.
Så jag antar att du uppenbarligen inte heller varit egenföretagare med anställda

I hans fall så låter det mer som en vanlig anställd smittat han, och ja jag håller med. Att gå till jobbet sjuk och smitta andra är det dummaste jävla skiten man kan göra.

Samma gäller idioter som sätter sina jävla sjuka barn i skola/dagis.

Nja, jag håller så klart till fullo med, men på samtliga jobb jag haft som vanlig timanställd så är ju reglerna rätt hårda om när och hur länge man får sjukskriva sig, var typ två dagar eller någonting sådant innan man behövde läkarintyg och skit, men jag vet inte om det ändrats idag.

Men de tär kanske olika på olika typer av jobb.

"Karrantän" borde väl vara minst en eller två veckor om man inte skall sprida smitta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

3-5 dagar för förkylning och influensa, enligt en bekant som jobbar inom sjukvården, men det indikerar ju således att de sjukdagar man får bara täcker upp hälften av den tid man riskerar att smitta andra, dessutom bara en gång per månad om jag inte minns fel.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Nja, jag håller så klart till fullo med, men på samtliga jobb jag haft som vanlig timanställd så är ju reglerna rätt hårda om när och hur länge man får sjukskriva sig, var typ två dagar eller någonting sådant innan man behövde läkarintyg och skit, men jag vet inte om det ändrats idag.

Men de tär kanske olika på olika typer av jobb.

"Karrantän" borde väl vara minst en eller två veckor om man inte skall sprida smitta.

Skrivet av Mizzarrogh:

3-5 dagar för förkylning och influensa, enligt en bekant som jobbar inom sjukvården, men det indikerar ju således att de sjukdagar man får bara täcker upp hälften av den tid man riskerar att smitta andra, dessutom bara en gång per månad om jag inte minns fel.

Nu handlar det inte om någon som tror sig vara frisk utan uppenbart är sjuk, snorar och hostar. Jag och personen i fråga vet jag har vanliga tillsvidareanställningar eller vad man kallar det så det är dag 7 eller 8 man behöver lämna intyg.

Men som sagt det är säkert inte alla som har "lyxen" att kunna vara sjukskriven när de behöver vara det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu handlar det inte om någon som tror sig vara frisk utan uppenbart är sjuk, snorar och hostar. Jag och personen i fråga vet jag har vanliga tillsvidareanställningar eller vad man kallar det så det är dag 7 eller 8 man behöver lämna intyg.

Men som sagt det är säkert inte alla som har "lyxen" att kunna vara sjukskriven när de behöver vara det.

Jag hade inte det, men jo, många ser det som en princip att man skall jobba oavsett, kan hålla med om att den mentaliteten är kontraproduktiv även om tankesättet är korrekt.

Jag avskyr givetvis också att sitta i samma lokal som en person man vet har en smittsam sjukdom, en kollega dök tex upp med symptoomen på bakteriell lunginflammation, någonting jag vet även för en fullt frisk person innebär ca en månads sjukdom... (Vilket också inträffade för honom)
Även om jag inte blev smittad då så var det verkligen inte trevligt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Folk som kommer till jobbet och förklarar att barnen har springmask är fan det vidrigaste av alla sådana saker, har nära nog fobi mot just springmask (samt vägglöss och fästingar...), även om de är ofarliga.

Tvättade frenetiskt större delen av barracken, samt mina händer långt upp på armbågarna så att huden frättes bort på fläckar med lacknafta, toulen och allt vad jag kunde hitta varje dag han gått, minns han undrade varför det alltid låg en tung stank av alla kemikalier som fanns där när han kom på morgonen... blev väldigt mycket utomhusjobb de veckorna... ha ha.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Panikångest/panikattacker 😓 Är så trött på skiten! Har lidit av detta dom senaste 10-15 åren men lika hemskt varje gång dom kommer.

Hade en period nu på över 1år utan nån attack men fick börja med en ny medicin för ca ett halv år sen mot min ADD (fick min diagnos nu i vuxen ålder även fast det varit uppenbart hela livet för mig men har inte sökt hjälp för det innan nu eller för 2år sen då väntetiderna är sjuktlånga för utredning) och den funkar skit bra, känner mig mer pigg och glad och orkar ta tag i saker och jobbet känns mycket lättare.

Men av nån anledning så slår den fel ibland och kroppen blir orolig och känns som nått kommer hända typ hjärtattack eller liknande, samma känsla som när jag fick dom förut dvs.

Och idag är en sån dag, mycket orolig i kroppen och är skiträdd för att det ska bli en fullblown panikattack. Då blir kroppen helt kaos och jag vet inte vart jag ska fly så ligger då på golvet och bara skakar och får ringa en anhörig att komma för tror 100% då att jag kommer dö.

Ja ni dom har panikångest kanske känner igen hur det är.

Så nu har jag bara legat i sängen och försökt andas rätt och hålla mig lugn. Hoppas det avtar snart för detta suger som sagt. 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackss:

Panikångest/panikattacker 😓 Är så trött på skiten! Har lidit av detta dom senaste 10-15 åren men lika hemskt varje gång dom kommer.

Hade en period nu på över 1år utan nån attack men fick börja med en ny medicin för ca ett halv år sen mot min ADD (fick min diagnos nu i vuxen ålder även fast det varit uppenbart hela livet för mig men har inte sökt hjälp för det innan nu eller för 2år sen då väntetiderna är sjuktlånga för utredning) och den funkar skit bra, känner mig mer pigg och glad och orkar ta tag i saker och jobbet känns mycket lättare.

Men av nån anledning så slår den fel ibland och kroppen blir orolig och känns som nått kommer hända typ hjärtattack eller liknande, samma känsla som när jag fick dom förut dvs.

Och idag är en sån dag, mycket orolig i kroppen och är skiträdd för att det ska bli en fullblown panikattack. Då blir kroppen helt kaos och jag vet inte vart jag ska fly så ligger då på golvet och bara skakar och får ringa en anhörig att komma för tror 100% då att jag kommer dö.

Ja ni dom har panikångest kanske känner igen hur det är.

Så nu har jag bara legat i sängen och försökt andas rätt och hålla mig lugn. Hoppas det avtar snart för detta suger som sagt. 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Har du kontakt med någon riktig läkare angående detta?
Även om det mig veterligen inte går att bota så går det ofta att mildra, eller i allafall kanske minska risken.

(Men detdär är ju olika, beroende på vilken form man har av det)

(Jag har själv ADD så jag vet hur jäkdra svårt det kan vara att få saker och ting att fungera som man önskar ibland...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number