Permalänk
Inaktiv

Tradera köp

Hej.

Ska försöka förklara detta lite kort.

En bekant som undrar om detta är rätt.

Köpte denna vara på tradera: https://www.tradera.com/item/343394/358379194/premium-32gb-ko...

Och hen får hem en standard wiiu premium konsol utan förinstallerade spel och utan sensor och med standard emballage.

Påpekar detta för säljaren som svarar med att "Då hade jag ju skrivit att inga spel mm följer med och hänvisar enbart till överskriften"

Är det inte lite fel att ha en bild på ett wiiu med förinstallerade spel mm och sen skicka en sämre vara.

Det betalades med Klarna så köpskydd finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Hej.

Ska försöka förklara detta lite kort.

En bekant som undrar om detta är rätt.

Köpte denna vara på tradera: https://www.tradera.com/item/343394/358379194/premium-32gb-ko...

Och hen får hem en standard wiiu premium konsol utan förinstallerade spel och utan sensor.

Påpekar detta för säljaren som svarar med att "Då hade jag ju skrivit att inga spel mm följer med och hänvisar enbart till överskriften"

Är det inte lite fel att ha en bild på ett wiiu med förinstallerade spel mm och sen skicka en sämre vara.

Det betalades med Klarna så köpskydd finns.

Annonsen är väldigt otydlig.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Hej.

Ska försöka förklara detta lite kort.

En bekant som undrar om detta är rätt.

Köpte denna vara på tradera: https://www.tradera.com/item/343394/358379194/premium-32gb-ko...

Och hen får hem en standard wiiu premium konsol utan förinstallerade spel och utan sensor.

Påpekar detta för säljaren som svarar med att "Då hade jag ju skrivit att inga spel mm följer med och hänvisar enbart till överskriften"

Är det inte lite fel att ha en bild på ett wiiu med förinstallerade spel mm och sen skicka en sämre vara.

Det betalades med Klarna så köpskydd finns.

jo dom stämmer inte det man köper så jag skulle häva köpet och se till att få tillbaka pengarna.
då bilden inte stämmer med vad som säljs vilket det ska göra enligt traderas regler om jag inte har fel.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur usel beskrivningen i annonsen är är det hela upplagt för felaktigheter och bluffande. Säljaren har dock helt klart fel här. Rubriken indikerar att det hela enbart gäller en konsoll, löptexten uppger bara att det rör sig om en "massa spel" och bilden visar konsoll, några tillbehör och Mario Kart 8.

Säljaren bär tveklöst hela ansvaret för detta. Se till att ta skärmdumpar och spara all konversation.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@anon298854: Hur kan man sälja en "premium konsol" när "premium" kommer från det faktum att det står "premium pack, mariokart incl" men inte inkludera spelet.

Jag anser att säljaren har gjort fel. Att göra antagandet att spelet i bilden medföljer är ett rimligt antagande. Säljaren har inte sagt att spelet inte följer med fast det bör vara ett rimligt antagande.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Tack för svar alla.

Då är det inte bara vi som tycker annonsen är helt missvisande.
Blir att prova klarnas säljskydd för första gången.

Jag kan uppdatera hur det går.

Mvh

Permalänk
Medlem

Kan ju även nämnas att han lagt upp ännu en annons med samma bild och text.

https://www.tradera.com/item/343394/360619585/premium-32gb-ko...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

Kan ju även nämnas att han lagt upp ännu en annons med samma bild och text.

https://www.tradera.com/item/343394/360619585/premium-32gb-ko...

Det verkar ju lite mysko

Permalänk
Medlem

Det är förstås alltid lätt att vara efterklok men det finns två saker som gör att varningsklockorna omedelbart ringer hos mig.

1. Annonsen är väldigt luddigt skriven, som gjort för att få folk att tro att mer saker ingår än vad det faktiskt gör. Bara det att han inleder med ~”jag säljer massa spel till...” trots att spelen han syftar på är hans andra annonser.

2. Sen har han 46 unika negativa omdömen. Det får man inte som ärlig säljare så jag hade av bara den anledningen avstått. En nära släkting har t.ex. nästan 4.000 sålda annonser och bara ett(!) negativt omdöme, man kan till och med argumentera att det är felaktigt...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Det är förstås alltid lätt att vara efterklok men det finns två saker som gör att varningsklockorna omedelbart ringer hos.

Annonsen är väldigt luddigt skriven, som gjort för att få folk att tro att mer saker ingår än vad det faktiskt gör. Bara det att han inleder med ~”jag säljer massa spel till...” trots att spelen han syftar på är hans andra annonser.

Sen har han 46 unika negativa omdömen. Det får man inte som ärlig säljare så jag hade av bara den anledningen avstått. En nära släkting har t.ex. nästan 4.000 sålda annonser och bara ett(!) negativt omdöme, man kan till och med argumentera att det är felaktigt...

Det är sant, Vi mekade ihop ett meddelande till hen om att skriva en mer utförlig beskrivning av vad som säljs.

Men det verkar mer som om detta är satt i system.

Permalänk
Hedersmedlem

Studerar man hans historik ser man att han köper in WiiU billigt och säljer dom sen dyrt. Självklart ska det följa med både spel OCH sensor-bar (skickade han verkligen inte ens med en sån?). Att ha bild på en Premium-konsol och sen inte skicka den som det är bild på - det är helt tydligt för att lura folk.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

står ju 0 bud.. hur kan din vän ha vunnit aktionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

står ju 0 bud.. hur kan din vän ha vunnit aktionen?

Han kan ha använt "Köp-Nu".

Permalänk
Inaktiv

Det är köp nu