Permalänk
Medlem

Project X

Min main PC som används till lite allt möjligt Spel, Video mm, inväntar dom nya skylake-x cpu:n bara

Chassi: Phanteks Evolv X
Moderkort: Asus Strix x299 E Gaming
CPU: Intel 7820X 4,8GHZ @ 1,20v "bytes ut"
GPU: EVGA Geforce GTX 1080 SC+
RAM: Corsair Vengeance RGB 32GB DDR4 3000Mhz
SSD: Samsung SSD 960 PRO 500 GB NVMe M.2
SSD2: Samsung 850 EVO 500GB
HDD: 1X Ironwolf 4TB
PSU: EVGA SuperNOVA 1000 G3
KYLNING: Monoblock, ekwb Pe 360 rad, elphacool 360x46mm rad, ekwb revo d5, ekwb 16mm PEGT , Ekwb 1080 FE waterblock, Corsair 120 HD x 6

Kommer komma en ny Gpu med i samband med nya Cpu:n

Fär vi se vad Cpu cach gör nu då
innkommande Intel Core i9-9900X har nu kommit ,

Besök galleriet här

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Bra jobbat!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Riktigt snyggt! Bra jobbat!

Tackar

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd

Ibland fattar jag inte hur man kan göra så här snygga byggen! Önskar jag kunde med

Permalänk
Medlem

Hej!

@Tip Top: Tja! tänkte bygga en vattenkyld dator men jag söker nån som ska montera in allt. finns det nån möjlighet att du bygger den åt mig??

Permalänk
Medlem
Skrivet av F3RRO:

@Tip Top: Tja! tänkte bygga en vattenkyld dator men jag söker nån som ska montera in allt. finns det nån möjlighet att du bygger den åt mig??

Ja den känns ju legitim då den skapades precis innan och ingen inloggning sedan,, men visst hör av dig i pm så får vi se

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Härlig build! Vad blir det för CPU framöver? god fortsättning!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aurastream:

Härlig build! Vad blir det för CPU framöver? god fortsättning!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar

Blev 9900X cpu:n som sitter i pga den klockar mycket bättre an den gamla GEN ,dock är detta chassi nu sålt men delarna hängde med över till det nya

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Är själv sugen på det chassit.
Hur tyckre du det var att jobba med vattenkylningen? Ser ganska så tight ut med radiatorerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navertun:

Är själv sugen på det chassit.
Hur tyckre du det var att jobba med vattenkylningen? Ser ganska så tight ut med radiatorerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var bra plats där uppe, nedre kammaren var tajt med psu och så , kräver en del planering byggde i ett nästan likadant samma stomme ett p600s , ligger i mina gallerier med med en annan layout , men tyckte om att bygga i det inget tjockare än en 38mm radiator i taket om du skall ha en fram med i detta bygge hade jag en 300 i taket men i p600s:et två st ekwb360x38mm och där var tajtare

https://www.sweclockers.com/galleri/14806-eclipse-x

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

nu i höst kommer nya cascade-x det blir köp för mig då skönt dom stöder socket 2066 med slipper man tänka på nyare moderkort

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Det var bra plats där uppe, nedre kammaren var tajt med psu och så , kräver en del planering byggde i ett nästan likadant samma stomme ett p600s , ligger i mina gallerier med med en annan layout , men tyckte om att bygga i det inget tjockare än en 38mm radiator i taket om du skall ha en fram med i detta bygge hade jag en 300 i taket men i p600s:et två st ekwb360x38mm och där var tajtare

https://www.sweclockers.com/galleri/14806-eclipse-x

Tack för infon ska ta en titt på det med.
Riktigt snyggt bygge iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com