Permalänk
Medlem

Problem vid belastning

Hej,

Min gamla betta har böjat ge upp när jag spelar, när jag spelar mer än 10 minuter så kraschar datorn. Det jag testat göra för att lösa problemet är:

  1. Stresstesta GPUN med FurMark

  2. Strestesta CPU med HeavyLoad

  3. Testa minnet med MemTest64

Den klarade GPU testet utan problem, den klarar CPU testet i över 15 minuter utan problem & den hittade inga problem med MemTest64.
Jag testade även köra FurMark & HeavyLoad samtidigt och även där dök inga problem upp. Jag har även installerat om Windows för att utesluta det problemet.

Min rigg är den jag har i min sign.

Jag anar att PSUn börjar ge upp men är inte säker. Vad tror ni problemet kan vara?

Tack på förhand!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Kollat så att du inte har igensatta dammfilter eller kylflänsar på utrustningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

@Valonen: Mina temperaturer övergår inte 60% på CPUn vid belastning, jag har även uppdaterat BIOS & tagit bort min överklock på processorn. Sprutade med tryckluft även på PSU,GPU & CPU-kylaren.

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Ok, kan det vara psu som börjar balla ur? Du verkar ha temp under kontroll, så det är min nästa gissning om det nu inte är. Mjukvarurelaterat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Hur är hälsan på hårddiskarna ?

Permalänk
Medlem

@trebrecks: Borde vara relativt bra, tips på tester man kan göra för att utesluta det ?

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk

@Bekric: smart tror ja de heter och Crystal mark tror jag funkar.