Permalänk
Medlem

Sony WH-1000XM3 brus

Införskaffade mig ett par WH-1000XM3 för lite drygt två månader sedan, och har varit supernöjd med dem, förutom ett problem.

Sitter för det mesta på kontoret med dem, och efter en tids användning så börjar ett brus byggas upp i specifikt höger lur. Det kan väl liknas med en öppen bilruta när man kör. Fruktansvärt störigt är det dock och det trycker mot trumhinnan samt förstör allt man lyssnar på. Kör inte ambient sound mode, utan bara NC. (Sätter man på ambient sound så försvinner t.o.m bruset.)

Vet inte om jag fått ett måndagsex eller om det är ett vanligt problem som går att lösa.

Tack på förhand.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Relik 📜

Hm, har onekligen haft lite strul med mina, men det där känner jag inte igen alls. Har ofta mina många timmar utan att det byggs upp något brus på det sättet du beskriver.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

bara reklamera säkert fått ett måndagsex:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Införskaffade mig ett par WH-1000XM3 för lite drygt två månader sedan, och har varit supernöjd med dem, förutom ett problem.

Sitter för det mesta på kontoret med dem, och efter en tids användning så börjar ett brus byggas upp i specifikt höger lur. Det kan väl liknas med en öppen bilruta när man kör. Fruktansvärt störigt är det dock och det trycker mot trumhinnan samt förstör allt man lyssnar på. Kör inte ambient sound mode, utan bara NC. (Sätter man på ambient sound så försvinner t.o.m bruset.)

Vet inte om jag fått ett måndagsex eller om det är ett vanligt problem som går att lösa.

Tack på förhand.

Hej!

Jag hämtade mina för två veckor sedan och har samma problem. Läste lite mer om det och det verkar att vara ett återkommande fel på några exemplar. Skall försöka att byta min i dagarna här.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

@BrutalSwede: Hej!

Jag hade exakt samma fel med mina, höger lur börjar brusa och spraka. Problemet kom och gick helt random och omstart löste det bara ibland. Reklammerade och mina nya lurar har aldrig strulat.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Införskaffade mig ett par WH-1000XM3 för lite drygt två månader sedan, och har varit supernöjd med dem, förutom ett problem.

Sitter för det mesta på kontoret med dem, och efter en tids användning så börjar ett brus byggas upp i specifikt höger lur. Det kan väl liknas med en öppen bilruta när man kör. Fruktansvärt störigt är det dock och det trycker mot trumhinnan samt förstör allt man lyssnar på. Kör inte ambient sound mode, utan bara NC. (Sätter man på ambient sound så försvinner t.o.m bruset.)

Vet inte om jag fått ett måndagsex eller om det är ett vanligt problem som går att lösa.

Tack på förhand.

Har du provat att uppdatera hörlurarna till senaste firmwaren? 4.2.2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Oj vilket liv det blev i denna tråden helt plötsligt

Skrivet av Segmonsson:

Hej!

Jag hämtade mina för två veckor sedan och har samma problem. Läste lite mer om det och det verkar att vara ett återkommande fel på några exemplar. Skall försöka att byta min i dagarna här.

Skrivet av Haibane:

@BrutalSwede: Hej!

Jag hade exakt samma fel med mina, höger lur börjar brusa och spraka. Problemet kom och gick helt random och omstart löste det bara ibland. Reklammerade och mina nya lurar har aldrig strulat.

Skrivet av cokeman 1337:

Har du provat att uppdatera hörlurarna till senaste firmwaren? 4.2.2

Testade aldrig att uppdatera firmware. Slutade med att jag lämnade in dem till butiken och de skickade iväg dem på felsökning. Efter ett par veckor(!) så fick jag besked om att jag skulle få ett par nya istället. De nämnde aldrig vad det var som var fel, om det ens var något. Har dock inte använt dem så mycket då jag nästan uteslutande suttit i möten på jobbet nu de senaste veckorna, haha.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Nu måste jag hem och testa mina mer upplever inget fel

Skickades från m.sweclockers.com