Permalänk
Medlem

Vad är min gamla dator värd?

Hej,

Har köpt ny dator och funderar på om det är värt att hålla på med att sälja den gamla eller om det är för små summor. Jag köpte ryzen 3600 och kör med originalkylaren men skulle tex kunna ta den mycket bättre från gamla datorn och trycka på i så fall.

Har inte överklockat.
Gigabyte GeForce GTX 760 2GB Windforce
Fractal Design Define R4
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Noctua NH-U9B SE2
be quiet! Straight Power E9 680W 80+
Corsair 8GB (2KIT) DDR3
1600Mhz/CL9/VENG

Ingen ssd/hdd. Är det smartast att försöka sälja hela burken eller per komponent?

Mvh,
Buddiie

Permalänk
Medlem

1000 kronor kanske. Jag hade sålt hela burken komplett då alla delar är såpass lite värda.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

1000 kronor kanske. Jag hade sålt hela burken komplett då alla delar är såpass lite värda.

Ok, tack! Då är det nog vettigare att ta kylaren till nya datorn, kanske spara chassit och köra resten till skroten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddiie:

Ok, tack! Då är det nog vettigare att ta kylaren till nya datorn, kanske spara chassit och köra resten till skroten

Skickades från m.sweclockers.com

Synd och slänga fungerande delar, skänk hellre till någon släkting eller second hand så får de leva vidare

Permalänk
Medlem

@buddiie: Kör inget på skroten. Lägg upp en annons här på marknaden istället. Bättre att någon annan får nytta av delarna än att det går till tippen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Orkar du plocka isär och sälja styckvis, kan du nog få 1500-2000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

@buddiie: Kör inget på skroten. Lägg upp en annons här på marknaden istället. Bättre att någon annan får nytta av delarna än att det går till tippen.

Ja, eller om han lägger upp den och skänker bort till någon. Finns ju några på forumet som bygger ihop datorer och skänker till behövande som inte har råd med egen dator.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1547496-datorer-for-va...

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Gav bort en liknande dator till i måndags faktiskt, eller ja, mot en lunch.

Permalänk

Du får utan problem 3-4000kr på blocket.. Sålde en sämre liknande dator nyligen för 3000kr och fick sålt den på en dag.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Tack för all input, jag får se hur jag gör. Skulle jag få 3k för den skulle det vara långt över förväntan samtidigt som jag nog vill ha iaf 1,5-1,7 för att det ska vara värt att hålla på med

Skickades från m.sweclockers.com