Garantier företagsköp Mac

Permalänk
Medlem

Garantier företagsköp Mac

Hej

Jag har planer på att köpa en Macbook till firman. Men jag undrar om det finns några garantier för företag? Jag vet att konsumentköplagen inte gäller men hur är det med tillverkargarantin? Såg även att man kunde lägga till AppleCare+ när man beställde på företagshemsidan, men i beskrivningen för AC+ står det att det gäller utöver de rättigheter som man har som konsument. Undrar samma sak för Keyboard replacement programmet.

En dator är en rätt stor post för min lilla enmans rörelse så är ju ganska mån om att jag inte står blottad om det skulle vara några problem.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk

Köp den privat och bokför som utlägg. Går den sönder så vänder du dig till återförsäljaren som privatperson?

Permalänk
Medlem

@All3z: Efter att ha sett några av Luis Rossman´s videos angående Apples garantier så hade jag inte haft stora förhoppningar ifall något skulle gå sönder.

https://www.youtube.com/watch?v=o2_SZ4tfLns

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Företagsgarantier och godwill är helkass på Apple. Haft flera "logikkort" för några år sedan som gick sönder efter sådär 13-18 månader, fick köpa nya Macbook pros...Rätt surt då de inte direkt var gratis.