AMD Ryzen 5 3600X och 5 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Det skrev jag inte. Jag påstår att folk är smarta nog att läsa tester och ta beslut därefter. Att para 2080Ti med billigare CPUer tog jag upp för denna diskussion vi har i tråden, det hade inget med testet att göra.

Jag förstår ärligt inte varför vi inte läser varandras inlägg innan vi svarar. Som du gjorde nu. Jag skrev inte det du svarar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok förlåt om jag missförstod men jag vet inte annars vad du försöker menar med (du behöver inte bli dryg bara för att någon svara på din kommentar)

Skrivet av Novdid:

Sitter verkligen många här med gamla 6700K/7700K eller nyare 9600K eller 3600 parat med 2080Ti? På detta sitter de och spelar bara gamla onlinespel i 1080p. Säkert någon, men det känns inte som att den genomsnittliga 2080Ti-ägaren sitter med simpla mellanklass-CPUer.

Med normala konfigurationer och upplösningar anpassat för det grafikkort folk har, dvs 1080Ti/2080 och uppåt parat med ett 9900K/3900X och sedan en fallande skala ner till 9600K/3600 parat med 1060/RX580 så tror jag inte att någon märker någon skillnad på vilken CPU som sitter i burken.

Skickades från m.sweclockers.com

Du hade inte skrivit det riktat mot något så lite svårt att hänga med.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Det skriver trots allt "Pris vid publicering" under utmärkelsen så att man kan se och bedöma själv.

Det låter som du har hängt upp dig mer på din tolkning av ordet utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kenneth:

Vad tycker du väger mest vid bedömningar? Och vad skulle du sätta för betyg på Intel Core 9000-serien och Ryzen 3000-serien?

Ok jag försöker (men det är enbart min åsikt och tvingar ingen annan att byta sina åsikter)

CPU håller på att bli mer och mer komplexa. I framtiden kommer vi se ytterligare att CPU:na skiljs åt mera och mera för att ha sina specifika uppgifter. De är ungefär som med bilar först som gav transport men nu finns det familje, sport , arbetsbilar osv. Nu har vi server HEDT och konsument. Det blir mera "grenar" så att säga.

Det första så borde "value" eller "prisvärd" skiljas åt från prestandan. Det har många gjort sen början egentligen. Och senare är userbenchmark skala bra (för närvarande) d.v.s desktop, workstation, games. Sedan value får man räkna ut själv då den olika value för dessa tre. Min CPU får overall 111% och detta vill jag bara skratta år när jag ser jämförelsen med alla andra CPU. (för att förtydliga så är dessa % de västa bedömningen som finns)

Jag vill avsluta med att SC gör ett bra jobb men man kanske kan inte använda samma betyg som förr i tiden. En CPU har olika värde beroende vad man gör. Och mera komplex blir det....ja säkert som om man ska betygsätta olka bilar.

Ha en bra dag
Häls en 9600K ägare som kommer snart att ha 3600 som sin andra dator (4690 bort)
(nu ska jag se på EPYC keynotes)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Ok förlåt om jag missförstod men jag vet inte annars vad du försöker menar med (du behöver inte bli dryg bara för att någon svara på din kommentar)

Du hade inte skrivit det riktat mot något så lite svårt att hänga med.

Jag antar att du inte har läst hela tråden. Jag försöker inte vara dryg, förlåt. Anledningen till att jag inte svarade ett specifikt inlägg utan mer svepande är för att många uttrycker det jag svarade på. Det är ett allmänt problem här på SC att många (inte du nödvändigtvis) är lite för konfliktsökande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag antar att du inte har läst hela tråden. Jag försöker inte vara dryg, förlåt. Anledningen till att jag inte svarade ett specifikt inlägg utan mer svepande är för att många uttrycker det jag svarade på. Det är ett allmänt problem här på SC att många (inte du nödvändigtvis) är lite för konfliktsökande.

Skickades från m.sweclockers.com

Ajo men då förstår jag väl att det blev lite konstigt från min sida.
Har inte tiden och orken att läsa exakt alla inlägg utan tar bara de första och sista sidorna när man kommer in för just de anledningarna du säger hehe, mycket kaos med från både Intel och AMD sidan tyvärr.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Det står dig helt fritt att ha en annorlunda åsikt än oss gällande våra utmärkelser och jag har full förståelse för om någon som enbart bryr sig om spelprestanda hade valt andra betyg på respektive processor. Nu tittar vi som nämnt på helheten och inte bara en aspekt när vi sätter betyg. Sen är det bara naturligt att Intel inte får lika bra utmärkelser som tidigare när AMD har produkter som faktiskt är vettiga. Skillnad var det innan Ryzen, då var det mer eller mindre givet att varje K-processor från Intel fick en utmärkelse då de var de bästa – och enda – alternativen på marknaden.

Gällande Core i5-9600K motiverade vi varför den inte fick någon utmärkelse, men skrev också i sammanfattningen att den hade ett övertag i just spel. Är det det enda som räknas för en själv är det klart att den processorn är det bättre valet, men helheten tyckte vi helt enkelt inte var prisvärd. Från sammanfattningen i testet:

Jag har just 9600K...Spelade senast Wolfenstein och GTAV Doom Cityskylines, och 60fps så klarar min CPU galant. Men spelen är ju de inte det viktigaste för mig. Jobbar på datorn där jag kör väldigt många program som behöver SC-prestandan. Och förutsättning är att den ska vara helt tyst. (jag är överkänslig för ljud)

Just att sammanfatta och ge betyg är svårt och alla som har olika prioriteringar bedömer den olika och detta ser vi här i kommentarerna. Trodde att AMD försöker påverka er men bra att så är det inte fallet Hörde lite saker från youtubers.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Dual-Tjur:

Jobbar på datorn där jag kör väldigt många program som behöver SC-prestandan. Och förutsättning är att den ska vara helt tyst. (jag är överkänslig för ljud)

Vilka program använder du?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajjann:

Jag tycker lite tvärt om, skulle vilja ha lite tester där fler tjänster är igång. Vem sitter och spelar på en helt nyinstallerad dator med inget igång? Jag sitter ofta med webbläsare med 20+ flikar, 1-2 streams uppe, pratprogram, steam, origin osv osv.

Men jag förstår att när man gör tester så måste man utesluta att andra program förstör testen, typ att någon tjänst börjar köra update mitt i ett test

Jo visst, ett test med massor av applikationer igång samtidigt skulle vara väldigt intressant, men svårt i praktiken. Här tjänar du på att ha en CPU med många kärnor/trådar, men avgörande för hur väl dessa disponeras avgörs av operativsystemet, och iom att denna hantering kan ändras med nyutgåvor (uppdateringar) av detsamma, så blir det problematiskt att jämföra processorer över tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Jo visst, ett test med massor av applikationer igång samtidigt skulle vara väldigt intressant, men svårt i praktiken. Här tjänar du på att ha en CPU med många kärnor/trådar, men avgörande för hur väl dessa disponeras avgörs av operativsystemet, och iom att denna hantering kan ändras med nyutgåvor (uppdateringar) av detsamma så blir det problematiskt att jämföra processorer över tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig om att ett sådant test blir sjukt svårt att få vettiga och upprepningsbara resultat ifrån. Det blir för många variabler för testaren även om det vore ett intressant test givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Jo visst, ett test med massor av applikationer igång samtidigt skulle vara väldigt intressant, men svårt i praktiken. Här tjänar du på att ha en CPU med många kärnor/trådar, men avgörande för hur väl dessa disponeras avgörs av operativsystemet, och iom att denna hantering kan ändras med nyutgåvor (uppdateringar) av detsamma, så blir det problematiskt att jämföra processorer över tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Många av testerna måste ju ändå göras om varje gång då annat också ändras över tid. Tror alla processorer körs om vid varje test oavsett. Det svåra är att hitta en bra välanpassad last som är repeterbar, vilket gör detta väldigt knepigt.

Rimligast vore väl att köra Windows (senaste uppdaterade utgåva) och några syntetiska laster i bakgrunden som går med låst hastighet (det som är det svåra att hitta/göra) och sedan benchmarka i något annat samtidigt.
Lyckas man hitta några rimliga bakgrundsprocesser så skulle det vara ett intressant test, men det är klurigt (och invändningar kommer alltid finnas mot hur dessa bakgrundsprocesser ska belasta processorn för mest realistiska test).

Kanske kan tänkas att man spelar upp video eller något sådant samtidigt eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Varför fanns inga temperaturer med i testet? Det hade varit en bra sak att ha med, då ni testade med samma kylare på alla processorer vad jag har förstått det.

Såg tech yes citys test av 3600 vs 3600x på b450, där han bland annat testade temperaturer med orginalkylarna.

3600 med wraith stealth som medföljer kom upp i 94grader vilket är helt sjukt dåligt.
Max arbetstemperatur enligt AMD är ju 95grader.
Vore bättre om AMD drog av en till två hundralappar på priset och slutade skicka med det där skräpet.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

I dagsläget har jag en 1600x, ett 1080 och ett B350 MB. Skulle jag tjäna på att uppgradera till en 3600x men behålla samma MB? Hur mycket FPS och prestanda skulle jag vinna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

I dagsläget har jag en 1600x, ett 1080 och ett B350 MB. Skulle jag tjäna på att uppgradera till en 3600x men behålla samma MB? Hur mycket FPS och prestanda skulle jag vinna?

3600 är ett mycket vettigare val. Beror på upplösning, men i runda slängar 0-15%. Oavsett så kommer din upplevelse bli stabilare då du i princip aldrig kommer vara CPU-bunden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Jag har just 9600K...Spelade senast Wolfenstein och GTAV Doom Cityskylines, och 60fps så klarar min CPU galant. Men spelen är ju de inte det viktigaste för mig. Jobbar på datorn där jag kör väldigt många program som behöver SC-prestandan. Och förutsättning är att den ska vara helt tyst. (jag är överkänslig för ljud)

Just att sammanfatta och ge betyg är svårt och alla som har olika prioriteringar bedömer den olika och detta ser vi här i kommentarerna. Trodde att AMD försöker påverka er men bra att så är det inte fallet Hörde lite saker från youtubers.

Om du kör väldigt många program så är det väll bra med mc prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av CubaCola:

Varför fanns inga temperaturer med i testet? Det hade varit en bra sak att ha med, då ni testade med samma kylare på alla processorer vad jag har förstått det.

Såg tech yes citys test av 3600 vs 3600x på b450, där han bland annat testade temperaturer med orginalkylarna.

3600 med wraith stealth som medföljer kom upp i 94grader vilket är helt sjukt dåligt.
Max arbetstemperatur enligt AMD är ju 95grader.
Vore bättre om AMD drog av en till två hundralappar på priset och slutade skicka med det där skräpet.

Hade varit intressant och se hur lätta de är att kyla.

Priset hade inte sjunk speciellt mycket om de skit i kylaren, en massproducerad bit aluminium med en fläkt på är inte dyrt för AMD.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Ryzer: Bra du förklarar vad jag sa så andra förstår

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

9900K kostar väl runt 5229 kr - 5589 kr (beroende på var man köper den) idag om man kollar prisjakt?
Sedan är väl 9900K en 8 kärnig processor

Jag får Ryzen till 5890/12 = 491 (efter utjämning)

Har fixat till mitt skrivfel med kärnorna på 9900k, men beräkningen var korrekt utförd. Vad 9900k kostar idag på prisjakt är irrelevant för hur sweclockers bedömde processorn vid lansering.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wassle:

(Vi ska inte glömma att detta gäller lanserings priser och 9900k utpresterades bara av threadripper i flertrådsprestanda i swec egna test av 9900k vid lansering)
Jag sa aldrig att den inte är prisvärd det är den verkligen i mitt tycke. Jag poängterade bara att dessa 2 cpuer har liknande prisbild men man lyfter fram det väldigt olika i recensionerna vilket jag finner komiskt. Då som du själv säger spel prestanda är inte allt lika mycket som "produktivitet" inte är allt. Så Faktum kvarstår den ena är på toppen i ena segmentet den andra i det andra. Hur rättfärdigar du att just x3900 vid lansering Är mer prisvärd änn 9900k vid lansering beroende på vad den ska nyttjas för ? (Igentligen var 9900k i toppen på både och vid lansering. Om man räknar bort threadripper)

Med det sagt så skulle nog även jag köpa en 3900x över 9900k om jag skulle bygga nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle tro att anledningen till att det lyfts fram olika i recensionerna är att marknaden och konkurrensen ändras. 3900x flyttar fram gränsen för vad som går att förvänta sig av en processor. 9900k är inte så långt ifrån 8700k i spel och liksom 2700x inte ligger så långt efter i tex blender.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jag skulle tro att anledningen till att det lyfts fram olika i recensionerna är att marknaden och konkurrensen ändras. 3900x flyttar fram gränsen för vad som går att förvänta sig av en processor. 9900k är inte så långt ifrån 8700k i spel och liksom 2700x inte ligger så långt efter i tex blender.

Ska man tänka så så kan man ju ställa 3900x mot en Threadripper 2920X (4739:- hos inet i skrivande stund) så är produktiviteten/spelprestandan 3900x bidrar över threadrippern inte lika "konkurrenskraftig" med priset och prestandan i åtanke. Test men visst 3900x klår ju threadrippern i allt...

Jag tycker dom gjort bra tester/recensioner om alla ryzen 3000 serien. där jag instämmer helt med sammanfattningen och slutsatserna dom drar förutom just det med priset.
gäller även dom tester/recensioner dom gjort på intels 9000 serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@hölmiz

Vart får du 9900k: 6290/5 ifrån?
Den är väl 8 kärning och kostar 5229kr

Det var lanseringspriset, som sweclockers baserade sin utmärkelse på och bedömning av prisvärdhet etc.
Kolla i swec recensionen av 9900k.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vzano:

EDIT:
RANT: WTF AMD?! B550? Hallå? vart är du? tjoho? Ska man behöver slänga lika mycket pengar på processorn som på moderkortet? Inte ens intel gör det....

Vissa Äldre moderkort stödjer dessa. Mitt Asrock B450M-HDV stödjer dem alla,och detfinns t o m A320-moderkort som stödjer dem.

Permalänk
Medlem

Har en fråga bara, är det onödigt att försökla överklocka en 3600? Vad jag läst så ger det inte så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Har en fråga bara, är det onödigt att försökla överklocka en 3600? Vad jag läst så ger det inte så mycket...

Håll den bara sval så klockar den så mycket som behövs. Mest prestandavinst kan man få genom att trimma minnena genom högre frekvens och mer tighta timings/subtimings.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vilken debatt! För mig var det ganska klart för mig som causual-gamer med ett 5700XT/2070Super på 1440 ultrawide:

9600 är just nu ledande i många titlar men visar tillkortakommanden i 0.1/1% low fps på grund av för få kärnor. Det gör att 3600 vinner argumentet för gaming 3-5 år framåt. Annars skulle det vara ett rejält kliv upp vilket inte är intressant för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då fick jag iallafall svar på frågan om man ska skaffa 3600 eller 3600X (svar 3600).
Men är det värt att gå upp på en 3700x tro? Det är till grabben som inte streamar, men däremot har uppe discord och nåt youtubeklipp på skärm2 samtidigt som han spelar i 1080p. Han har uppgraderat till ett GTX2070, men CPUn är nu en rejäl flaskhals (I5-6400)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av e3henri:

Då fick jag iallafall svar på frågan om man ska skaffa 3600 eller 3600X (svar 3600).
Men är det värt att gå upp på en 3700x tro? Det är till grabben som inte streamar, men däremot har uppe discord och nåt youtubeklipp på skärm2 samtidigt som han spelar i 1080p. Han har uppgraderat till ett GTX2070, men CPUn är nu en rejäl flaskhals (I5-6400)

3600 räcker. Lägg pengarna ni sparar på ett kraftigare grafikkort

Permalänk
Skrivet av Albanach:

I dagsläget har jag en 1600x, ett 1080 och ett B350 MB. Skulle jag tjäna på att uppgradera till en 3600x men behålla samma MB? Hur mycket FPS och prestanda skulle jag vinna?

Jag gick från 1600 till en 3600x på ett B350 MB i min htpc (16MB 3200mhz, GTX 980ti), jag är väldigt nöjd med uppgraderingen.

Kör mot en TV 120hz@1080P och det känns mycket bättre när jag spelar, lägsta FPS har ökat väldigt mycket, tyvärr har jag inga konkreta siffror att dela med mig av just nu.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Många som vill klaga på denna 2åriga tidsskillnad?
Vf klaga på nått som AMD gör bra?

För det första 2år gammalt intel är dött det finns ingen "lätt" uppgraderings väg utan det är nytt moderkort och cpu som gäller
2 år gammalt amd om dom följer sin plan på AM5 till 2021 så blir det minst 1 gen till som funkar i 2år gammalt (idag) amd mobo. (Självklart är det inte 100% säkert att next gen ryzen stöds av äldre am4 kort men jag tror det).

I mina ögon ät intel bara mjölkare av en 9år gammal artitektur som dom lyckades ned men amd kommer ikapp och slår dom hårt på fingrarna i vissa segment pratar framförallt pris här men även workload(om man gör detta)

Amd är ett bättre val rakt igenom för alla som inte är 100% gamer vilket troligen alla intelälskare är med all rätt spelar du 100% så är intel bättre. Men vi som gör massa annat kul på datorn så har intel väldigt svårt att rätfärdiga ett köp av dom.

Vad tycker alla andra om denna ålderskillnads snacket bara jag som tänker i dessa banor?

Kort och gott anser jag AMD vara mer användar vänligt då dom inoverar jusst nu och stödjer fler gens i sina socklar vilket ger en mer uppgraderings vägar om man inte måste ha alla nya funktioner dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

I dagsläget har jag en 1600x, ett 1080 och ett B350 MB. Skulle jag tjäna på att uppgradera till en 3600x men behålla samma MB? Hur mycket FPS och prestanda skulle jag vinna?

Mitt tips är att vänta till den senaste gen ryzen ditt mobo stödjer och köp den skulle den inte stödja 4 gen så när den kommer ut köp en 3600 för 1500 ish kronor när dom rensar bort dom 2021 ska AM5 släppas enligt Roadmap så håller dom den borde även nästa år 2020 4 gen ryzen troligen funka i ditt system. Kanske tillomed blir värt att vänta tills dess när 4 gen 600 kostar runt 15-700 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Jag känner en viss lukt av arrogans hos vissa i tråden.

Väldigt trevligt pris på Ryzen 5 3600. Mycket för pengarna där. Det börjar komma några trevliga alternativ till en bra peng. Nu får man hoppas att grafikkortsmarknaden blir lika trevlig prismässigt. Där känns begagnatpriserna mer rimliga dessvärre i förhållande vad man får för prestandan.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QnoX:

Mitt tips är att vänta till den senaste gen ryzen ditt mobo stödjer och köp den skulle den inte stödja 4 gen så när den kommer ut köp en 3600 för 1500 ish kronor när dom rensar bort dom 2021 ska AM5 släppas enligt Roadmap så håller dom den borde även nästa år 2020 4 gen ryzen troligen funka i ditt system. Kanske tillomed blir värt att vänta tills dess när 4 gen 600 kostar runt 15-700 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt så tänker jag som sitter på en 1300X, det får nog vänta tills nästa år med uppgradering, då får vi se vad som är kompatibelt med B350 och vad som ger mest valuta för pengarna. Vill även tipsa om att det ryktas om en Ryzen 5 3500 & Ryzen 7 3700 (utan X) innan jul.
Sen har vi nog 4200G & 4400G som kommer bli intressanta APUer med Zen2 arkitektur.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.