Samsung presenterar Galaxy Note 10 och tillskottet Note 10+

Permalänk
Melding Plague

Samsung presenterar Galaxy Note 10 och tillskottet Note 10+

Samsungs senaste flaggskepp i Galaxy Note-serien utökas för första gången till två modeller, där specifikationerna skiljer sig åt en del mellan Galaxy Note 10 och Note 10+.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fränt med video-bokeh, ser fram emot att se hur väl det fungerar när recensionerna trillar in. Ni som har Note idag, använder ni pennan öht? Är geniunt intresserad, kan inte minnas att jag sett någon använda en stylus på väldigt länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Fränt med video-bokeh, ser fram emot att se hur väl det fungerar när recensionerna trillar in. Ni som har Note idag, använder ni pennan öht? Är geniunt intresserad, kan inte minnas att jag sett någon använda en stylus på väldigt länge.

Använder pennan väldigt sällan. Om man är duktig på att rita så är den verkligen kanonbra. Kan vara bra för snabba anteckningar men inte så ofta som jag använder mig av den. Tror nästa telefon blir något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla nackdelar från en notch men samsung slipper iallafall att kalla det förv vad det är och ingen 3,5. Inte så jättespännande, får bli till att se hur denna generation Exynos står sig mot Qualcomm.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Laptop med ARM o Windows såg ju kul ut. Hoppas att emuleringen kommer fungera bra av legacy-program.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd

Meh, de kund lika gärna gått upp i 7 tum direkt, nu måste man vänta på Note 11 + 🙄

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

1080p på vanliga note 10, ingen AUX, klent batteri (4300mAh), ingen SD-kort plats. Meh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Använder pennan väldigt sällan. Om man är duktig på att rita så är den verkligen kanonbra. Kan vara bra för snabba anteckningar men inte så ofta som jag använder mig av den. Tror nästa telefon blir något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade Note tidigare men använde pennan första veckan... Inte något behov för mig.

Men det är ju en fin mobil! Har en S8+ nu.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

@Diako: 3400mAH... men ja, den känns ganska meh!
Note 10+ är den intressanta kraftmaskinen och vanliga lite överflödig att dom ens gjorde.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min numera lite gamla Huawei P20 Pro har 4000mAh batteri, inte imponerad.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Note 10 känns ju rätt meh. 10+ däremot ser betydligt mer intressant ut.

Men kommer inte köpa en ny mobil med hål eller en stor mega notch ala Iphone.

Blir att vänta på tekniken kommit ifatt (pop up mekanism är jag inte direkt intresserad utav heller)

Tar hellre en mobil med liten kan i ovansidan med kamera o sensorer då.

Är väl heller inget fan av curved screens men det känns som många börjar gå dit vilket är irriterande

3.5mm bryr jag mig inte om personligen iaf och har inte gjort på många år.

Permalänk
Medlem

Hade helt klart vart en kandidat för ny mobil i vinter när företagsmobilen ska bytas. Men utan 3,5mm så utgår båda dessa direkt tyvärr. Förbrukar öronsnäckor som en galning så använder mig bara att sub 100kr snäckor vilket blir svårt utan adapter/3,5mm.

Plus att adaptrarna har en tendens att döda typ-c uttaget otroligt fort om man har otur, sambons razor Phone 2 sitter kabeln otroligt löst på jämfört med min gamla s8a.

Skrivet av xpanterx:

Min numera lite gamla Huawei P20 Pro har 4000mAh batteri, inte imponerad.

Fast storlek på batteri säger inte allt för mycket om batteritiden..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Undrar hur trasigt UI denna modellen har
Måtte Pixel aldrig försvinna...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Inaktiv

Den där datorn lär de inte sälja många av. Sämre speccs än mobilen och kör inte ens x86. Kostar 3x så mycket som min 5 år gamla laptop med motsvara speccs fast i5 processor....buy? Lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

11 papp för ingångsmodellen? Jo men så att....eeeehhh...

Permalänk
Medlem

Nope, tror verkligen inte det blir någon Note, iaf om inte priset sjunker något inom dom närmsta månaderna. Gillar inte tanken på fingertrycksläsare i skärmen, föredrar kapacitiv (fysisk) alla dagar i veckan.
Batteriet kunde dom ha lagt mer krut på, definitivt. Priset kan jag egentligen inte klaga på i och med att jag funderar på att emigrera över till iPhone senare i höst. Men vi får se vart vi landar, sitter just nu och skriver detta på min 5 år gamla HTC ONE M7, sooo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade varit fint om man slapp edge skärm på en av modellerna. Den mindre går tyvärr bort direkt eftersom den saknar sd-kortplats och hörlursuttag och batteriet är för klent.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Datorn var ju en betydligt intressantare nyhet än telefonen. När ARM väl kommer igång på riktigt på PC så kommer vi kunna få extremt bra batteritid och prestanda i väldigt smidiga laptops verkar det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Till alla som klagar på batteriet kan jag säga att under uppvisningen igår så berättade de att de har förbättrat batteri optimeringen på Note10/+.

4300mah är rätt bra också, min Huawei P20 Pro sitter på 4000mah och klarar sig hela dagen och då blir det en hel del youtube, spotify, och vanlig surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Den där datorn lär de inte sälja många av. Sämre speccs än mobilen och kör inte ens x86. Kostar 3x så mycket som min 5 år gamla laptop med motsvara speccs fast i5 processor....buy? Lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Någon som använder datorn för att betala räkningar, kolla på video och sociala medier och är mycket ute å reser så blir juuh denna perfekt! Liksom nämn en annan dator som ens är i närheten av den batteritiden? Vad jag kunde hitta så är det en Dell med 13 timmar, inte ens i närheten.

Och använder man den till jaa, sociala medier, Youtube och liknande vad ska man ha högre prestanda till?

Och hur länge håller batteriet på din 5 år gamla laptop? Svårt att tro att det blir mycket mer än några timmar ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nog för den svenska kronan är låg men va i h , nästan 11k och du får inte ens qhd skärm . Priserna på mobil ha ju blivit för höga det är fortfarande en telefon i första hand fatta vilken laptop man får istället för dom pengarna. 7k är max vad jag vill lägga på en nalle,

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Galna pengar som vanligt när det gäller Note men gillar verkligen den näst intill bezelfria skärmen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Till alla som klagar på batteriet kan jag säga att under uppvisningen igår så berättade de att de har förbättrat batteri optimeringen på Note10/+.

4300mah är rätt bra också, min Huawei P20 Pro sitter på 4000mah och klarar sig hela dagen och då blir det en hel del youtube, spotify, och vanlig surf.

Köpte en asus för 3190kr fick 5000mah batteri och ingen bloatware så klart folk klagar. En dag är inget ska hålla minst två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Nog för den svenska kronan är låg men va i h , nästan 11k och du får inte ens qhd skärm . Priserna på mobil ha ju blivit för höga det är fortfarande en telefon i första hand fatta vilken laptop man får istället för dom pengarna. 7k är max vad jag vill lägga på en nalle,

så går det när folk köper iphone! apple höjer priserna år för år och är ganska självklart då att resterande tillverkare kommer göra samma sak

Bild saxad av gsmarena

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Titta man på videos på den så ser man fortfarande att animationer inte är helt flytande i animeringen. De är ett stort nej för en telefon för 12500kr....

Annars verka den trevlig men de har stört mig hela tiden med Note 9....

Permalänk
Avstängd

Note 10 verkar endast existera för att motivera folk att köpa Note 10+.

Vilket skämt Samsung.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ganska förvånad över hur många som faktiskt använder 3,5 mm uttaget. Var tvungen att kolla på min S10+ ifall den hade något uttaget, det hade den visst. Flera år sedan jag slutade använda det, men kan förstå att det är bra om det finns.

Permalänk
Snusfri

Hiskeliga priser åter igen, tyvärr.
Note 10+ såg riktigt trevlig ut dock, men tråkigt att de förstörde den med en selfie-kamera.
Kan förstå att de har sådana på "billiga" lurar som säljs till Sven-Ygnve 14 år eller Inga-Britt 15 år.

Men på en Note-modell förstör det hela telefonen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@Oskar80:

Ja det önskar man. Men det beror ju på hur du använder din telefon. Vill jag verkligen hålla 2 dagar så är det inte särskilt mycket jag måste offra för att få det jag vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Den där datorn lär de inte sälja många av. Sämre speccs än mobilen och kör inte ens x86. Kostar 3x så mycket som min 5 år gamla laptop med motsvara speccs fast i5 processor....buy? Lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Var hittade du en dator med 256GB SSD, 8GB minne, LTE-modem, i5-prestanda och 1kg vikt för under 4000kr för 5 år sen? Dessutom var din gamla i5 en tvåkärnig, när denna har 4st kärnor likvärdiga dina två, plus 4st långsammare.

Och hur har den sämre specs än mobilen? Avsaknaden av x86 är det enda jag kan förstå från ditt inlägg.