AMD Ryzen 5 3600X och 5 3600

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med min Ryzen 5 3600, piskar gamla R7 1700X i cinebench t.o.m
När det kommer till överklockning så är dessa väldigt annorlunda cpuer, mera som gpuer (Gamers Nexus).

Mitt exemplar fick jag "stabilt" på 4,2Ghz med ID-cooling 240mm AIO + push/pull fläktar.
Men via PBO och powerlimit tweaking, så lyckades jag få enstaka cores att boosta till 4,35Ghz med 4,15Ghz allcore för mycket bättre singlecore perf (mätt med cpu-z).

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme

Permalänk
Medlem

@Neomeow: hur stor skillnad gör det i faktiska FPS då med 100-150 MHz mer? Verkar ju som att det är någon enstaka FPS vad jag kan förstå.. och då blir det inte relevant med prisskillnaden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hölmiz:

Du får ju ganska olika processorer för dina pengar. Räkna tex kronor per kärna:
3900x: 5890/12 = 441
9900k: 6290/5 = 786.25
Priset per kärna för 3900x är ca 57 % av priset per kärna för 9900k.
Så en processor som på många sätt gör mycket mer än 9900k för en billigare peng är inte prisvärd?

Du kan ju räkna kronor per geekbech poäng eller nått annat också och inse att du får mer processor för pengarna med 3900x (spelprestanda är inte det enda relevanta måttet)

@hölmiz

Vart får du 9900k: 6290/5 ifrån?
Den är väl 8 kärning och kostar 5229kr

Permalänk
Medlem

@Alrik: Du har helt rätt, kör stock + högre powerlimits nuförtiden. MSI:s beta bios verkar inte riktit vilja sänka spänningen vid vila, så får återkomma med ny oc då de lyckas släppa skarp version.
CPU-z single core prestandan lyckades jag pusha från 511p till 530p.. vilket typ endast CSGO gillar.

Här kommer lite 3Dmark stuff för den som är intresserad:
https://www.3dmark.com/spy/7871060 Time Spy
https://www.3dmark.com/fs/19937916 Firestrike

Ska köra nya omgångar sen då nya bios kommer.

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme

Permalänk
Medlem

Ni gör samma misstag som många andra recensioner av dessa processorer och sätter dit samma kylare på båda. Klart de får så liknande resultat då. Det är i grunden samma CPU det som skiljer är kylaren. Tester har visat att om man byter kylare på dem så de får varandras kylare blir 3600 i praktiken ett 3600X och vise versa. Om man inte testar dem med standardkylarna ser man knappt ingen skillnad på dem.

Jag förstår tanken med att ha ett standardiserat system för alla CPU men en som köper en 3600 lär inte betala 40% av priset på CPUn för en kylare medan en som köper en 3900X inte har samma problem att lägga ut 900kr på en kylare för det är procentuellt en mindre del av CPUn.

Testerna visar dock vad andra tester visat att det är bättre att köpa 3600 och lägga de 600kr man sparar på en kylare för 3600X är som sagt samma produkt och mhz som skiljer är för att Ryzen 3000 klockar upp automatiskt ju mer kylning den har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

@dagas: Fast det här är väl ett test av CPU och inte cpu-KYLARE?

Permalänk
Medlem

Inte dumt alls. Då vill det bara till att AMD kör om eller levererar likvärdig spelprestanda till nästa generation så kommer jag att byta tåg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Lite sämre än Intel i spel men fortfarande mkt bättre än min 1600, så får nog bli ett köp av en 3600

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av NutCracker:

@Kenneth (som gjort det här testet) Efter att ha studerat era mätningar tycker jag mig se väldigt knepiga variationer, det har inte med någon särskild processor att göra och inte med något särskilt fabrikat, utan är generellt. Det föranleder mig att ifrågasätta ert testsystem. Hur är det med olika systemtjänster, har ni eliminerat alla som inte är absolut nödvändiga? Hur körs fläktarna, har ni en fix hastighet som gäller genom hela testet, både för CPU- och GPU-fläktarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, vi kör med så minimala tjänster i bakgrunden som möjligt.
Vi sätter inget fast varvtal för fläktarna utan låter dom köras i normala lägen, men höjer powerlimit på 2080 Ti t.ex. Allt sitter på en öppen testrigg.
Kika mer på testsidan om du är sugen på mer info.

Skrivet av dagas:

Ni gör samma misstag som många andra recensioner av dessa processorer och sätter dit samma kylare på båda. Klart de får så liknande resultat då. Det är i grunden samma CPU det som skiljer är kylaren. Tester har visat att om man byter kylare på dem så de får varandras kylare blir 3600 i praktiken ett 3600X och vise versa. Om man inte testar dem med standardkylarna ser man knappt ingen skillnad på dem.

Jag förstår tanken med att ha ett standardiserat system för alla CPU men en som köper en 3600 lär inte betala 40% av priset på CPUn för en kylare medan en som köper en 3900X inte har samma problem att lägga ut 900kr på en kylare för det är procentuellt en mindre del av CPUn.

Testerna visar dock vad andra tester visat att det är bättre att köpa 3600 och lägga de 600kr man sparar på en kylare för 3600X är som sagt samma produkt och mhz som skiljer är för att Ryzen 3000 klockar upp automatiskt ju mer kylning den har.

Skickades från m.sweclockers.com

Om vi skulle använda stockkylaren för AMD-systemen måste vi göra samma för Intel som sällan skickar med en kylare med sina processorer.

Permalänk
Medlem

Tack för att ni tog med ryzen 5 1600x <3
Verkar inte vara värt att uppgradera riktigt ännu. Väntar nog på nästa ryzen istället.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Det känns nästan lite lyxigt att man kan behålla sin AM4-bräda, köpa en såpass billig processor och ändå få modern highend-prestanda samt såpass stor procentuell prestandaökning. Det var inte igår.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av anon298854:

@hölmiz

Vart får du 9900k: 6290/5 ifrån?
Den är väl 8 kärning och kostar 5229kr

5an är bara ett skrivfel, 6290 / 8 = 786.
Och priset är väl lanseringspriset om jag inte är ute och cyklar?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dual-Tjur:

OK. Men sidan som jag länkade till fick släppa det 8.7 och det var ju exakt samma test så då var det lite konstig timing. Men om det är en privat CPU då förstår jag detta. Tack för att den kom iaf

Fast att CPU:n är privat spelar inte heller någon roll. Överhuvudtaget. Våra tester utförs aldrig enligt några "direktiv" utan görs av oss helt oberoende av vad AMD, Intel, Nvidia eller "you name it" tycker om hur vi testar. Så alla utmärkelser du ser på processorer och grafikkort har vi satt helt utan att någon extern part haft något att säga till om och de vet inte heller vad de får innan publicering. Det finns ett "direktiv", som du kallar det, vi följer – embargodatum, alltså när NDA går ut och då bara när ett sådant finns. Därutöver styr vi helt och har full kontroll över testförfarandet.

Det här innefattar så klart även Ryzen 9 3900X där vi tittade på helheten och inte bara tittade snävt på spelprestandan – vilket kanske är det enda som spelar roll för just dig individuellt och då står det dig helt fritt att göra en egen tolkning av vår data utifrån din användning. Totalt sett till prestanda och funktioner är det vår genuina åsikt att den förtjänade "Toppklass". Vi gav även Intel Core i7-7700K samma utmärkelse en gång i tiden för att den var bäst sett till helheten, men den var verkligen inte det perfekta valet i alla lägen (Broadwell-E med fler kärnor var fortfarande oftast signifikant bättre om du behövde hög prestanda i produktivitet).

Jag ser att du undrar varför en Core i9-9900K och Ryzen 5 3600 får samma utmärkelse (Utmärkt). Vi tittar inte enbart på prestanda och har aldrig gjort utan gör som nämnt ovan en helhetsbedömning. I denna väger givetvis priset oerhört tungt, kanske rentutav tyngst, då utmärkelserna sätts baserat på vad man som konsument får (för pengarna). Därför var Intel Core i9-9900K ett Utmärkt köp för pengarna när den släpptes, precis som Ryzen 5 3600 vars pris är 60% lägre är ett Utmärkt val i sin prisklassen.

Måste också tillägga att jag tycker det är oerhört respektlöst från din sida att i inlägg efter inlägg skriva som du gör bara för att du inte tycker om vårt omdöme. Har du frågor, funderingar, kanske rentutav konstruktiv kritik – fram med det till oss – istället för att tvärsäkert basunera ut att vi måste vara "köpta" eller göra saker efter "direktiv" bara för att något inte faller just dig i smaken.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Kenneth hade gärna sett prestanda per krona diagram också även om prissättning varierar över tid. Ännu trevligare hade varit om sådana diagram uppdaterades baserad på Prisjaktdata.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

@dagas: Fast det här är väl ett test av CPU och inte cpu-KYLARE?

Man kan ju också se det som att det är ett test av en produkt. Och om två olika produkters största skillnad är vilken kylare som följer med så är det ju av stort intresse att få veta skillnaden på dessa.

Förstår varför man inte kan använda det i jämförelse med alla andra CPUs eftersom, som Kenneth sa, så följer det inte med kylare till alla CPUs och dessutom är det väldigt intressant att även veta skillnaden på bara CPU med en riktigt bra kylare för dom som vill köpa en egen.

Bäst är ju att testa både och.

Permalänk
Medlem

@happy_per: Here the R5 3600 was 12% more costly per frame. The margin is smaller but you should also take into consideration CPU heavy titles where the 9400F was stuttering a bit (Battlefield V and Assassin’s Creed Odyssey, for example).
Så med andra ord, om du vill ha en processor mer än för några månader köp ryzen 3600.

Tack!

Permalänk
Medlem

@Squallie: Fast då bör man i så fall göra ett separat test av diverse medföljande kylare som man kan referera till.
Det är nog med variabler som det redan är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

@Squallie: Fast då bör man i så fall göra ett separat test av diverse medföljande kylare som man kan referera till.
Det är nog med variabler som det redan är.

Om det är en viktig del i att välja mellan 3600 och 3600X vid köp så förstår jag om folk tycker det är en viktig sak att ha med i detta test. Hade ju räckt långt att bara jämföra dessa två CPUs med medföljande kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Opinion: Ge bra betyg till CPUer som har en stabil boost så nära sin max gräns som möjligt istället för att ge poäng för "potential manuell" överklockning?
Jag tror det är många fler som hellre har en cpu som boostar högre av sig själv än en du måste pilla med själv. 3600 är klart en champ om du räknar med priset tillsammans med ett billigt b450 moderkort.

Problemet är ju att det inte finns något utrymme för klockning. För varje ny generation har klockningsutrymmet försvunnit, då tillverkarna vill ha så hög hastighet som möjligt.
Jag tror att ''upplåsta'' processorer snart är ett minne blott då datorn är smartare än människan och boostar bättre med automatiska värden än att sitta och pilla själv.
Som vi nu ser med Ryzens nya.

Kolla tex 3900x, den får ''sämre'' värden av att manuellt överklocka den. 9900k, kan man i 99% av fallen få upp på 5ghz, vilket de två även ska jämföras med, då båda är maxade.

Permalänk
Medlem

Det blir inte en dyr uppgradering att gå från 2700x till 3600/x, men känner nog ändå att hoppet är för litet.

Någon annan som gått från 2700x till 3600/x och framför allt spelar på datorn? Värt det? Min 2700x har hittills funkat riktigt bra och ligger kring 4.225-4.25ghz i Battlefield V samt går väldigt sällan under 100fps även i trånga kartor med 64 spelare, 1440p. På exempelvis squad conquest (16 spelare) ligger jag ofta och pendlar kring 130-150 fps.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Fast att CPU:n är privat spelar inte heller någon roll. Överhuvudtaget. Våra tester utförs aldrig enligt några "direktiv" utan görs av oss helt oberoende av vad AMD, Intel, Nvidia eller "you name it" tycker om hur vi testar. Så alla utmärkelser du ser på processorer och grafikkort har vi satt helt utan att någon extern part haft något att säga till om och de vet inte heller vad de får innan publicering. Det finns ett "direktiv", som du kallar det, vi följer – embargodatum, alltså när NDA går ut och då bara när ett sådant finns. Därutöver styr vi helt och har full kontroll över testförfarandet.

Det här innefattar så klart även Ryzen 9 3900X där vi tittade på helheten och inte bara tittade snävt på spelprestandan – vilket kanske är det enda som spelar roll för just dig individuellt och då står det dig helt fritt att göra en egen tolkning av vår data utifrån din användning. Totalt sett till prestanda och funktioner är det vår genuina åsikt att den förtjänade "Toppklass". Vi gav även Intel Core i7-7700K samma utmärkelse en gång i tiden för att den var bäst sett till helheten, men den var verkligen inte det perfekta valet i alla lägen (Broadwell-E med fler kärnor var fortfarande oftast signifikant bättre om du behövde hög prestanda i produktivitet).

Jag ser att du undrar varför en Core i9-9900K och Ryzen 5 3600 får samma utmärkelse (Utmärkt). Vi tittar inte enbart på prestanda och har aldrig gjort utan gör som nämnt ovan en helhetsbedömning. I denna väger givetvis priset oerhört tungt, kanske rentutav tyngst, då utmärkelserna sätts baserat på vad man som konsument får (för pengarna). Därför var Intel Core i9-9900K ett Utmärkt köp för pengarna när den släpptes, precis som Ryzen 5 3600 vars pris är 60% lägre är ett Utmärkt val i sin prisklassen.

Måste också tillägga att jag tycker det är oerhört respektlöst från din sida att i inlägg efter inlägg skriva som du gör bara för att du inte tycker om vårt omdöme. Har du frågor, funderingar, kanske rentutav konstruktiv kritik – fram med det till oss – istället för att tvärsäkert basunera ut att vi måste vara "köpta" eller göra saker efter "direktiv" bara för att något inte faller just dig i smaken.

Jag skrev ju att ni inte är "köpta" enligt direktiv då ni hade en privat CPU. Jag ber om ursäkt för att jag sa att testet var under direktiv men jag råkade läsa just före en som var det, och sen er test som inte är det vilket jag tror 100% på (inga golden samples vid OC)

edit: strök över texten i inlägget där jag skrev det.

Däremot så håller jag fast att utmärkelserna är inte OK. Och det är konstruktivt för att jag äger en 9600K som inte fick något utmärkelse alls, men kan väga in prisvärdigheten. Det är första gg jag kritiserar betygen för att jag tycker jag har bra skäll.

1) Om ni säger att priserna är så viktiga då ska ni helst kontakta Stefan Ingves och fråga hur kronan ligger till. Tillgången och efterfrågan samt andrahandsvärdet är också viktiga om man vill bedöma prisvärdigheten.
2) Min kritik gäller 9900K mot 3600 (utmärkta) och 9700K mot 3600X (bra produkter). Tror knappast någon annan i världen gav så höga betyg åt AMD jämfört intel just i dessa jämförelser. 3600X kommer aldrig vara i närheten av 9700K:s volymer och popularitet. 9900K och 3600 är tydligen samma men den ena var ju premium nyhet och den andra budget 1år senare.

BÄSTA COFFE LAKE CPU = SÄMSTA ZEN2 CPU 1 år senare =UTMÄRKTA. (nej nej nej)

Skrivet av aliassund:

@Kenneth hade gärna sett prestanda per krona diagram också även om prissättning varierar över tid. Ännu trevligare hade varit om sådana diagram uppdaterades baserad på Prisjaktdata.
Skickades från m.sweclockers.com

Håller med men detta är väl lite svårt att genomföra kan jag tänka mig.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det står utgående modell på NoN?
Ska Ryzen 5 3600X sluta säljas?

E: Kom in under fyndvaror. Glöm det!

Permalänk
Medlem

Om man enbart kollar siffrorna för spel i 1080P och 1440P så finns det inte ens anledning att uppgradera till en 3600 om man har en 3 år gammal i7 6700K.

Average i 1080P så får 6700k 104fps, medans 3600 120fps (16fps skillnad)
Min fps i 1080P för 6700k blir 68fps mot 77fps. (9fps skillnad).

Går vi upp till i7 7700k så skiljer det endast 5fps average emot 3600, och i min fps skiljer det 1fps.

Så kollar man på det såhär, så känns inte Ryzen 3600 med 6c/12t och 7nm sådär jätteimponerande om man jämför med en 4c/8t 14nm cpu som nu är 2,5år gammal.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför ni kör olika minnen/hastigheter på de olika CPU:erna som stödjer DDR4. Det är väl CPU:erna som testas och inte plattformen/specen?

Annars kan man ju väga in att man behöver köpa en tidigare-gen CPU för bios-uppgradering eller lägga på x-antal kronor för X570-moderkort.

Jag efterlyser även att har med överklockad 9600K i testet (ni nådde ju faktiskt 5,2GHz) då den ligger i samma prisklass som 3600/3600X. AMD har ju redan maxat ut sina CPU:er och ger ju ibland sämre prestanda vid OC. Ni behöver heller inte ha olika tabeller för OC, lägg in dem i samma!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Ryzen 3 1200 ger fortfarande bäst spelprestanda per krona. Den ger dessutom bäst uppgraderingsmöjligheter.
Ryzen 5 2600 ligger nära efter och uppgraderings banan är väsentligt sämre, då den ligger längre fram på samma bana.

Intel är inte ens med i leken vad gäller spelprestanda per krona utan ligger där och bubblar tillsammans med Ryzen 3000-serien.

Ryzen 5 3600 är dock den minst dåliga utav 3000-serien i spel/krona.

Intels 9400F är nog mest spel/krona på Intel sidan, men ligger fortfarande efter Ryzen 5 1600 även om den är före Ryzen 3600.

Min ranking:
1200
2600
1600
9400F
3600
3600X

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

@Dual-Tjur: du läste inte vad Jacob skrev va??

Båda fick utmärkelsen utmärkt produkt för att dom i sin helhet är utmärkta produkter i deras prisklass vid publicering.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Jag fattar inte varför ni kör olika minnen/hastigheter på de olika CPU:erna som stödjer DDR4. Det är väl CPU:erna som testas och inte plattformen/specen?

Annars kan man ju väga in att man behöver köpa en tidigare-gen CPU för bios-uppgradering eller lägga på x-antal kronor för X570-moderkort.

Jag efterlyser även att har med överklockad 9600K i testet (ni nådde ju faktiskt 5,2GHz) då den ligger i samma prisklass som 3600/3600X. AMD har ju redan maxat ut sina CPU:er och ger ju ibland sämre prestanda vid OC. Ni behöver heller inte ha olika tabeller för OC, lägg in dem i samma!

Kollar man snittet på 9600k och 3600x i spelen, så får du 4fps mer i snitt både på average och min fps i 1080P.

i 1440P skiljer det 6fps average, och 9fps på min fps till 9600K fördel.

Kan inte tänka mig att det blir sämre med en i5 9600k i 5GHz+

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Kollar man snittet på 9600k och 3600x i spelen, så får du 4fps mer i snitt både på average och min fps i 1080P.

i 1440P skiljer det 6fps average, och 9fps på min fps till 9600K fördel.

Kan inte tänka mig att det blir sämre med en i5 9600k i 5GHz+

Jag är trött på att behöva bläddra på swec mellan flera tester eller flera flikar för att få ut en klar bild av prestandan. Gamers Nexus gör det mkt bättre där de testar med samma minnen och visar allt i en stor tabell. Där de flesta aktuella CPU:er är med i stock/OC.

Stort plus till swec att ni har med 720p i CPU-testerna iaf.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

@Dual-Tjur: du läste inte vad Jacob skrev va??

Båda fick utmärkelsen utmärkt produkt för att dom i sin helhet är utmärkta produkter i deras prisklass vid publicering.

Ursäkta min svenska i så fall. Trodde prisvärda och utmärkta betydde olika saker.