Permalänk

12 fps med amd 2600x gtx 1070 16ram

hej! byggde min lillebrors dator igår, den startade och allt var som det skulle. nu på morgonen så skulle vi ladda ner lite spel osv och allt det funkade men sen när vi gick in på team fortress 2 så fick vi runt 2-10 fps, sen när vi gick in på en match var det runt 4-15. det läskigt dåligt kollade på temperaturerna på cpu så låg den på 90 grader. undrar om det kan vara min psu som är för dålig?

system
amd x2600 med kylaren som kom med
Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz
grafikkort gtx 1070 testade med ett lite äldre amd grafikkort som jag inte vet vad det heter
120 gb ssd
1tb hårdisk
450 w cooler master

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hur ser belastningen ut på processorn och grafikkortet i spel? 450W räcker. Radera drivrutinerna till grafkkortet med DDU och installera de senaste.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poter1337:

hej! byggde min lillebrors dator igår, den startade och allt var som det skulle. nu på morgonen så skulle vi ladda ner lite spel osv och allt det funkade men sen när vi gick in på team fortress 2 så fick vi runt 2-10 fps, sen när vi gick in på en match var det runt 4-15. det läskigt dåligt kollade på temperaturerna på cpu så låg den på 90 grader. undrar om det kan vara min psu som är för dålig?

system
amd x2600 med kylaren som kom med
Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz
grafikkort gtx 1070 testade med ett lite äldre amd grafikkort som jag inte vet vad det heter
120 gb ssd
1tb hårdisk
450 w cooler master

Du har 90 grader CPU. Det är ditt problem, ta av CPU kylaren, rengör och lägg på ny kylpasta och testa igen

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Om den går upp i 90grader så kolla så att fläkten snurrar som den skall och inte är blockerad, samt eventuellt montera om kylaren med ny kylpasta. Vad har ni för chassi samt hur ser det ut med kylningen i det?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@Poter1337:

Kolla så att kylaren sitter ordentligt, har läst att vissa haft problem med den:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1556744-trubbel-med-in...
Tar du loss den så ta bort den gamla kylpastan och lägg på ny.

Sen skulle jag rekommenderat att köra DDU i felsäkert läge och sen installera senaste drivrutinen:
https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...
https://www.nvidia.com/Download/index.aspx
(med tanke på att du testat med AMD-kort, kan ligga drivrutiner i konflikt)

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poter1337:

hej! byggde min lillebrors dator igår, den startade och allt var som det skulle. nu på morgonen så skulle vi ladda ner lite spel osv och allt det funkade men sen när vi gick in på team fortress 2 så fick vi runt 2-10 fps, sen när vi gick in på en match var det runt 4-15. det läskigt dåligt kollade på temperaturerna på cpu så låg den på 90 grader. undrar om det kan vara min psu som är för dålig?

system
amd x2600 med kylaren som kom med
Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz
grafikkort gtx 1070 testade med ett lite äldre amd grafikkort som jag inte vet vad det heter
120 gb ssd
1tb hårdisk
450 w cooler master

Testa montera om kylaren. SweC har en schysst guide på just Wraith Spire.
Videon nedan är timestampad till monteringen.