Uppdatera appar utan inlagd betalningsmetod?

Permalänk

Uppdatera appar utan inlagd betalningsmetod?

Hur kan man uppdatera appar på en Iphone 6s utan att behöva ha ett betalningssätt inlagt (apparna är gratis). Så fort jag försöker uppdatera så måste jag logga in och blir efter att jag skrivit lösenordet skickat för att ställa in betalmetod. har t o m provat lägga in ett kreditkort men den säger bara att det inte är giltigt (mastercard, ska funka).

Ska man inte kunna uppdatera sina appar med mindre än att man ska vara tvingad till att ha en betalningsmetod inlagd samt att det måste finnas en viss summa pengar på det kortet eller? låter ju helt sjukt i så fall...

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

Har gjort precis det som står där och loggat in och tagit bort befintlig betalmetod, går sedan tillbaka till app store och försöker uppdatera men blir bara skickad tillbaka till inställningarna för att lägga in betalningsmetod. Finns inget alternativ "inget"

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstmåne:

Har gjort precis det som står där och loggat in och tagit bort befintlig betalmetod, går sedan tillbaka till app store och försöker uppdatera men blir bara skickad tillbaka till inställningarna för att lägga in betalningsmetod. Finns inget alternativ "inget"

Har du provat detta?

https://support.apple.com/sv-se/HT203905

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |