Spelmöss med trådlös anslutning – är sladden nödvändig för spelfantasten?

Permalänk
Medlem

@Vangen:

Så kände jag för 2 år sen, kommer aldrig gå tillbaka till trådad mus

Permalänk
Medlem

Jag kör på Asus ROG Gladius II Wireless och är oerhört nöjd! en fröjd att slippa den där extra sladden som man hela tiden annars skulle rycka i

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag har en G603 tillsamanns med ett G613 T-Bord- Galet nöjd

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, på vilka sätt hade sladden stört er tidigare? Om ni inte använde bungee förstår jag, men annars?

Trots detta blir min nästa mus nog trådlös ändå. Man får ju hänga med i utvecklingen.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Köpte en logitech g305, och kommer aldrig någonsin att gå över till sladdmus igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Medlem

@Insanyrd: Nej den är verkligen sjukt bra å batteri tiden är grym.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Köpte en Logitech G Pro Wireless, bästa musen jag ägt. Batteriet räcker en evighet. Kommer aldrig gå tillbaka till trådat igen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Stämmer in i hyllningskören angående G305, riktigt prisvärd och bra mus!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jättesugen på trådlöst utan anledningen egentligen. Kör med G502 + mus bungee. Märker inte av sladden i alla spel och bruk, förutom just CS:GO. Annars känns den trådlös. Tips till alla sladdfascister.

Permalänk
Medlem

Störde mig inte på sladden på min tidigare mus. Men bestämde ändå för att köpa en logitech g pro mycket pga modelen och dess låga vikt då jag kör fps spel på ca 800dpi blir det mycket svep och lyft.
Och det var riktigt härligt att köra fps spel utan sladd man känner liksom sig helt fri hela tiden och motståndet när man sveper över musmatan är konstant och ändras aldrig pga någon sladd som "tynger" osv. Framförallt i så kallade "flick shots" så är ju trådlöst bara ett måste.
Kommer aldrig spela på trådad mus igen inte efter man testat trådlöst som exempelvis g pro wireless. Men har man aldrig testat kan man ju lyckligt ovetandes om "friheten" med trådlöst fortsätta köra med sin trådade 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Den trådlösa hetsen ser jag lika precis som när RGB blev trendigt.

aa fast nää

Permalänk
Medlem

Ni som tror att man behöver en sladd för att ladda en trådlösmus måste nog ta steget in i 2018

https://www.logitechg.com/en-roeu/products/gaming-mouse-pads/...

En annan fördel är att den även har en inbyggd Lightspeed mottagare/sändare som är klart närmare musen än vad den normala dongeln brukar hamna, vilket minskar risken för störningar från andra enheter på 2,4 Ghz bandet.

Finns väl andra varianter än logitech men det är väl just nu rätt givet att Logitech är bäst när det gäller trådlöst och har varit det ett tag (t.ex. batteritiden på GPW slår väl det mesta).

Permalänk
Medlem

Ja det får kanske bli trådlöst nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Jag förstår inte, på vilka sätt hade sladden stört er tidigare? Om ni inte använde bungee förstår jag, men annars?

Trots detta blir min nästa mus nog trådlös ändå. Man får ju hänga med i utvecklingen.

Om man använder bungee kan man ju lika gärna lägga den extra kostnaden på en bättre, trådlös produkt (i de fall den trådlösa är dyrare, vilket inte alltid är fallet. G305 vs G Pro Wired t.ex kostar ungefär lika mycket). Och i fallen man inte använde bungee så sa du ju att du förstod så det behöver jag inte argumentera för

@improwise Nya G903 Hero skryter med löjligt höga 180h batteritid, kontra GPW på 60h. Dock väger den 107g vs GPW på 80g så det beror ju såklart på vad man värdesätter högst. Oavsett så har Logitech en riktigt stabil lineup som klart utklassar de andra märkerna när det kommer till möss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har kört med trådlöst, men inte hittat rätt i form på råttorna än, så nu kör jag trådat.
Men jag drar sladden bakåt över handen, genom ett hårband jag har runt handleden, typ som på bilden, men inte tejpat då, fungerar klockrent.

Känns precis som trådlöst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm jag kör en trådad gammal vit optisk logitech mus. En av de första optiska jag såg...haft den i ca 15 år nu och funkar bra än, värt att byta tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Lyrre:

Jag har kört med trådlöst, men inte hittat rätt i form på råttorna än, så nu kör jag trådat.
Men jag drar sladden bakåt över handen, genom ett hårband jag har runt handleden, typ som på bilden, men inte tejpat då, fungerar klockrent.

Känns precis som trådlöst!

https://i.redd.it/ttfjw9nzsqdz.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

hahaha! Okej, det här är next lvl stuff
Du störs inte av resten av kabeln då?

Permalänk
Medlem

För mig är det typ max ett år sedan jag märkte att trådade möss fortfarande var en grej utanför billiga struntmöss. Men så är jag ingen gamer heller, men jag tycker ändå det verkar bisarrt. Inte haft trådad mus sen... 90-talet?

Vad är nästa grej, inte trådlösa hörlurar?

Lite synd att 99% av allt med datorer och teknik ska handla om "gamers". Vi vanliga datornördar då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

hahaha! Okej, det här är next lvl stuff
Du störs inte av resten av kabeln då?

Inte ett dugg, lägger den till höger i en stor båge, ibland får man putta tillbaka den, men det är ytterst sällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kör med Logitech G602 och är väldigt nöjd! Perfekt storlek och vikt

Skickades från m.sweclockers.com

Den kör jag med! Bästa musen jag har haft.
Och AA batterier är så gött. Ladda? Sätt i nya batterier, vi ses om 6 månader.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Razer Mamba Wireless nu i ett halvår och är väldigt nöjd.
Märker ingen skillnad mellan trådat och trådlöst läge.
Det bästa är att jag nu kan spela samtidigt som katten ligger på skrivbordet
Visst hade batteritiden fått varit längre. Klarar nu av åtminstone 4-5 dagar med normal användning. Går säkert att få ut mer om man stänger av RGB helt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Bytte från G502 Proteus Core till G Pro Wireless. Den fungerar ärligt talat bättre på alla sätt, sensorn på den gamla hade börjat få svårt att läsa av min lite ojämnt smutsiga musmatta, även när jag "lärt upp den" på ytan. G Pro Wireless fungerade direkt utan att jag ens behövde träna upp den.

Batteritiden är bra, jag kan inte klaga iaf. Såg nu att jag låg på 5% men jag har tappat räkningen på hur länge jag glömt ladda den.

Att den är lätt och sladdlös är så bekvämt också. Utan tvekan den bästa musen jag haft.

Permalänk
Medlem

Nästa mus blir en Lätt djäkel I Vikt är allt jag vet, och det med hårbandet funkar om det blir en mus med svans.
Ps, under 80g helst.

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Jag kör med ett batteri och "sparläget" 95% av tiden, behöver byta batteri kanske en gång per år max. Inne på min andra G602:a nu. Bästa formen på en mus någonsin. Perfekt antal knappar. Perfekt allting, förutom sensorn då som kanske börjar bli lite omodern för alla gamers.. Men för mig som bara spelar lite retrospel då och då.. spillerill.

Permalänk
Musikälskare

Trådat + bungee = inga problem imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har en Logitech G703 och en Logitech G PowerPlay musmatta, fick sälja en njure för att ha råd. Men behöver aldrig ladda musen iaf.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk

Är ju mer problemet att trådlösa högtalare, mus, tangentbord, wifi Chromecast, fyra mobiler, osv till slut stör varann. Jag har haft struligt trådlöst ljud som inte velat lira med xbox-kontrollers t.ex. utrymmet på 2,4 GHz är väl inte superkul att dela på i en lägenhet alla gånger antar jag..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Kanske blir en trådlös nästa gång då.

Skrivet av tvelander:

Sitter rätt mycket vid datorn och att det skulle ens vara en grej sätta i ladda min logitech g pro wireless existerar inte har inte hänt någonsin jag behövt stoppa i laddsladden och spela medans den laddar.

Bästa köp ever.

Dold text

Skrivet av Lodisen:

Är du full?

Skrivet av Zidious G:

Jag fattar exakt inget av det där.

Ska vi hacka på folk som har dyslexi nu också?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

G305 Var senaste köpet och är super nöjd! Oändlig batteritid samt bra prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

jag har en logitech G403 wireless, bästa datorrelaterade köpet jag gjort näst efter trådlösa hörlurar.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR