Lisa Su uppges vara på väg bort från AMD

Permalänk
Melding Plague

Lisa Su uppges vara på väg bort från AMD

Enligt insatta källor planerar AMD:s vd Lisa Su att lämna företaget efter lanseringen av Epyc-processorerna i Rome-familjen för ett jobb hos IBM.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Överger folk båten, eller är det framgångssagor...det är frågan ^^

Hoppas på det sistnämnda.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Överger folk båten, eller är det framgångssagor...det är frågan ^^

Hoppas på det sistnämnda.

Wccftech brukar väl inte vara en helt godtrogen trovärdig källa?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ojoj vad händer..? Lisa Su har väl vänt skutan AMD till något positivt. Får väl hoppas att AMD kan fortsätta sin uppåtgående spiral.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man får väl hoppas inte allt hängde på henne, utan snarare på teknikerna längre ner i hierarkin. Vore väl inte helt otroligt om det låg till på just det sättet

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Hmmmm, vad kommer hända med aktien?

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmmm, vad kommer hända med aktien?

Följer väl Trumps PMS tweets som vanligt.

Permalänk
Medlem

Careful with these rumors Sweclockers or Lisa may Su you in court

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Kanske bra att lämna på topp, men att gå till IBM? Det känns ju lite som att gå från ett innovativt färgsprakande party till att flytta in i en grå ljudisolerad betongbunker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En vecka efter hon börjat på IBM så slänger dom ut Intel från servrarna och kör enbart med Epyc Rome. Sen hoppar hon vidare till Dell, HP osv

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Om detta är sant så får man hoppas att de fortätter med att sätta någon med tekniska kunskaper vid rodret. Man får hoppas att detta att detta är ett val hon själv har gjort istället för att pushats ut utav ledningen.

Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Medlem

Lol visste det

Bra Wccftech, lyckas återigen att sänka er trovärdighet till 0.

EDIT:
FAKE NEWS

@jacozz @loevet

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ovanligt att WCCFTech har fel.
Sämre skit"nyheter" får man leta efter.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Wccftech brukar väl inte vara en helt godtrogen källa?

Fast det är väl precis vad de är? En godtrogen källa som sällan granskar sina tips och nyheter.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Icte:

Lol visste det

Bra Wccftech, lyckas återigen att sänka er trovärdighet till 0.

EDIT:
FAKE NEWS

@jacozz @loevet

Wccftech kan ofta ha tveksamma nyheter, men just Uzman har haft rätt vid flertalet tillfällen tidigare, och därför är det relevant att rapportera om detta. Angående Lisas tweet, det kan vara så att det är falskt och att hon vill klargöra det officiellt, men den officiella hållningen hos en sittande vd måste så klart vara att man är företaget trogen.

Det återstår att se om han har rätt igenom eller om det här är falskt. Jag hoppas personligen inte att det stämmer, Lisa Su har gjort mycket gott under sina år vid posten och det har haft enorm inverkan på teknikbranschen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Fast det är väl precis vad de är? En godtrogen källa som sällan granskar sina tips och nyheter.

Stämmer bra det, jag har missförstått innebörden av ordet "godtrogen"

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Wccftech kan ofta ha tveksamma nyheter, men just Uzman har haft rätt vid flertalet tillfällen tidigare, och därför är det relevant att rapportera om detta. Angående Lisas tweet, det kan vara så att det är falskt och att hon vill klargöra det officiellt, men den officiella hållningen hos en sittande vd måste så klart vara att man är företaget trogen.

Det återstår att se om han har rätt igenom eller om det här är falskt. Jag hoppas personligen inte att det stämmer, Lisa Su har gjort mycket gott under sina år vid posten och det har haft enorm inverkan på teknikbranschen.

Fast Lisa Su kan väl ändå inte skriva "zero truth" om artkeln i en Tweet och sedan om några månader komma ut med att det som skrevs i artikeln från Wccftech faktiskt stämmer, utan några konsekvenser för henne och företaget? Kan inte det ses som en form av vilseledning av aktieägarna? Rätta mig gärna om jag har fel här!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Icte: Det är inte helt ovanligt att företagsledare dementerar uppgifter medan de fortfarande innehar rollen, om de fortfarande ska verka i sin roll under en tid innan förändringen blir officiell. I det här fallet kanske det inte finns någon sanningshalt i påståendet, och hon hade också kunnat välja att helt ignorera påståendet om det skulle vara så att hon tänkt lämna posten till hösten.

Har uppdaterat nyheten med hennes tweet.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Att Lisa Su förnekar detta behöver inte betyda att artikeln inte innehåller någon sanning. Det kan precis som loevet säger vara det som gäller officiellt. Jag ska inte säga att jag kan reglerna för vad en VD kan uttala sig om och inte, men såvitt jag vet så behöver hon inte säga någonting om planerna innan ett formellt beslut tagits.

Men så är detta ju Wccftech. De är nästan alltid först ut med nyheter inom teknikvärlden men detta kommer som sagt på bekostnad av nyheternas sanningsgrad.

Vild spekulation: Lisa Su har drivit företaget från avgrundens rand till vinstdrivande. Zen3 förväntas ge väldigt små prestandaökningar och stora Navi kanske inte alls bli så väl presterande som folk hoppas.
Hon kanske vill avsluta på topp nu medans framtidsutsikterna ser som allra bäst ut. Det lär inte vara några problem för henne att hitta en toppbetald tjänst.

Eller så är det bara hittepå, vi får se

Permalänk
Medlem

Skönt att det dementeras, kutym brukar ju vara att skifta VD efter marknadsmässiga förutsättningar men här tror jag fortfarande hon har mer att ge. Såvida det inte är en karriärsmässig grej så tror jag att AMD skulle må bättre av att ha henne kvar och premiera henne för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reverend benny:

Kanske bra att lämna på topp, men att gå till IBM? Det känns ju lite som att gå från ett innovativt färgsprakande party till att flytta in i en grå ljudisolerad betongbunker.

På sätt och vis synd att det inte stämmer, tanken på att IBM kanske skulle närma sig konsumentmarknaden igen är en tanke jag gillar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Styra IBM som köper hela AMD förutom Graphics division? Skulle inte vara helt otänkbart.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Avstängd

Inte helt orimligt att hon har planer på att byta. Runt 5 år brukar ju vara tidsramen i en chefsposition om man inte har några speciella anknytningar till företaget, t ex familjeföretag eller liknande. Efter det anses man inte vara lika nytänkande längre och då omlokaliserar man till något nytt. Var i alla fall vanligt i asiatisk företagsmiljö förr.

Permalänk
Medlem

Fast det är inte ovanligt att man går ut och dementera sådana rykten även om det är sant, så det säger egentligen inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Aftonclockers style?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Bra att ni tar rykten från oseriösa wccftech. Eftersom lisa su har sagt att det inte stämmer kan ni ju ta bort artikeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Det var en väldigt stark dementi så detta handlar nog snarare om någon som vill sprida FUD nu när det går lite "för bra" för AMD. Finns ju till och med folk som hatar henne för att hon är extremt framgångsrik som ledare och Kvinna, så det är klart att sådan här skit kommer spridas. Tråkigt att folk skall hata framgångsrika kvinnor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Enligt insatta källor planerar AMD:s vd Lisa Su att lämna företaget efter lanseringen av Epyc-processorerna i Rome-familjen för ett jobb hos IBM.

Läs hela artikeln här

E ni helt goa eller? När ska det bli slut på klipp och klistra med omskrivning på nyheter som svävar runt? Håll lite högre standard och var lite källkritiska?!

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Wccftech brukar väl inte vara en helt godtrogen källa?

Du menar kanske/förmodligen "trovärdig" källa?

Skickades från m.sweclockers.com