Permalänk
Medlem

Ruskigt stilig muskelknutte

Tänker att jag lägger ut en annons för försäljning på datorn istället för enbart byten, för jag fick inte ett enda svar på det.

Går i tankarna på om det var en så bra ide att köpa en ny gamingrigg ändå, för jag spelar väldigt lite på den och tycker verkligen inte om att arbeta i windowsmiljö. Sedan så har jag märkligt nog insett att jag tycker fps spel är roligare på konsol än med mus/tangentbord. Högst märklig insikt, men sann.

Jag kan fortfarande tänka mig ett byte mot en fullspeccad imac/mbp.

LG 32'' 32GK850G QHD VA G-Sync

Arctic Z1 Basic Single Monitor Arm

be quiet! SilentWings 3 140mm PWM

be quiet! SilentWings 3 120mm PWM

Windows 10 Home, Svensk, USB

MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC

Samsung 970 EVO Plus 1TB

Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB

be quiet! Dark Rock Pro 4

EVGA GeForce RTX 2080 8GB Black EDITION GAMING

Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666MHz CL16 Vengeance

Seasonic FOCUS Plus 750W Gold

Fractal Design Meshify C Mini Dark TG

Sennheiser GSP 550

Logitech mx518 (nya modellen såklart)

Ducky x Varmilo MIYA-Pro Panda PBT White LED [MX Blue]

..tror det var alla komponenter. Allt beställdes i mitten av maj.

Det hade vart väldigt skönt att iaf sälja datorn som komplett kit och inte börja demontera allting.

Allting kostade 38 972kr. Kom med bud.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

De flesta fps spelen har väll oftast kontroll support på PC också ändå då de oftast finns på konsol osså Lycka till med försäljningen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Tänker att jag lägger ut en annons för försäljning på datorn istället för enbart byten, för jag fick inte ett enda svar på det.

Går i tankarna på om det var en så bra ide att köpa en ny gamingrigg ändå, för jag spelar väldigt lite på den och tycker verkligen inte om att arbeta i windowsmiljö. Sedan så har jag märkligt nog insett att jag tycker fps spel är roligare på konsol än med mus/tangentbord. Högst märklig insikt, men sann.

Jag kan fortfarande tänka mig ett byte mot en fullspeccad imac/mbp.

Du har inte kikat på möjligheten att göra datorn till en "Hackintosh"? Linus Tech Tips har en liten serie om det på tuben vill jag minnas samt att du kan använda kontroll till datorn.

Kanske värt att kika på i alla fall.

Lycka till.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Du har inte kikat på möjligheten att göra datorn till en "Hackintosh"? Linus Tech Tips har en liten serie om det på tuben vill jag minnas samt att du kan använda kontroll till datorn.

Kanske värt att kika på i alla fall.

Lycka till.

Tack, men jag har inga bra erfarenheter av det tyvärr. Vad jag upplevt är det mest bökigt och det är sällan all funktionalitet finns tillgänglig. Men tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

De flesta fps spelen har väll oftast kontroll support på PC också ändå då de oftast finns på konsol osså Lycka till med försäljningen!

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe jo jag vet att jag kan använda en kontroll till datorn också. Men, då blir man ju _fullständigt_ överkörd i precis varenda spel och det är inge skoj xD

Permalänk
Medlem

@Runqen: Aah, så det är console plebsen du vill åt då och inte själva kontrollen haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Tack, men jag har inga bra erfarenheter av det tyvärr. Vad jag upplevt är det mest bökigt och det är sällan all funktionalitet finns tillgänglig. Men tack ändå!

Dags att pröva igen! Jag byggde en häromveckan och med en krets från Kina för under 200 sek (för wifi/BT) är det bara sleep/hibernation som inte är normalt.....vilka delar försökte du på sist du gav dig på det?

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Medlem

Man är bra sugen på en ny dator men det är rätt långt

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0bad:

Dags att pröva igen! Jag byggde en häromveckan och med en krets från Kina för under 200 sek (för wifi/BT) är det bara sleep/hibernation som inte är normalt.....vilka delar försökte du på sist du gav dig på det?

Det vet jag knappt, vart runt 2012 jag senast byggde en hackintosh och då köpte jag delar från någon guide på tonyx86 om jag inte minns fel. Så det har säkert hänt en hel del på den fronten. Men, jag vill verkligen inte mecka för att få allt att funka. nvidia's gpuer funkar väll knappt i hackintosh än?

Skrivet av molliz:

Man är bra sugen på en ny dator men det är rätt långt

Hur menar du?

Permalänk
Medlem

Riktpris för tangetbordet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li PC-011 Dynamic | Intel i7-9700k 5.1GHz | Aorus Elite | Corsair 4x8 32GB 3200MHz | Corsair Hydro H150i | Gigabyte 1080ti OC | Samsung 970 Plus 500GB x2 | Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

om du vill sälja delar separat så är jag intresserad av gpu

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Allt är dessvärre bytt nu, men tack för visat intresse.