Permalänk
Medlem

Logitech musknapp buggar

Köpte en Logitech G903 i somras. Det är en riktigt dyr mus, Logitechs toppmodell. Har varit väldigt nöjd med den, passar min hand perfekt, har lagom antal extra knappar och väldigt bra sensor och respons även som trådlös.

Nu är problemet det att vänster musknapp har börjat bugga. Den gör då och då extra klick, och om man håller ner musknappen så kan den registrera kontinuerliga musklick. Så börjar googla lite, och typiskt nog är detta något som inte är helt ovanligt med Logitech.

Har precis samma problem som han i denna video, men bara med vänster musknapp.

En del har till och med börjat köpa andra switchar och löda om dem
https://old.reddit.com/r/LogitechG/comments/871m34/logitech_g...

Jag har garanti kvar, så det är väl bara skicka in den.

Permalänk
Medlem

Har samma sak på min Logitech G403 Prodigy.. Kontaktade supporten som sa har du testat koppla ur och in den... Suck köper en ny mus bara.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Har samma sak på min Logitech G403 Prodigy.. Kontaktade supporten som sa har du testat koppla ur och in den... Suck köper en ny mus bara.

Ja, det ger förstås inget. Alla andra knappar fungerar som de ska. Oavsett det så körde jag ändå lite simpel felsökning i alla fall och inget har gjort någon skillnad. Skulle gissa att Logitech supporten känner till problemet.

Permalänk
Medlem

En vän som funderar på att köpa denna mus men han såg att den kan "dubbelklicka". Har aldrig hört talas om det själv, är det vanligt med Logitech??

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Har haft detta problem med en Logitechmus. Kontaktade supporten bara så skickade dom en ny.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

En vän som funderar på att köpa denna mus men han såg att den kan "dubbelklicka". Har aldrig hört talas om det själv, är det vanligt med Logitech??

Vanligt vet jag inte, har både Razer och Steelseries möss som gör det, men min Logitech G903 har inte börjat med det än och jag har inte märkt något på min nya och min gamla MX 518 så jag får väl skatta mig lycklig.
Men det är trist när sånt händer, sen finns det ju möss som muspekaren rörsig åt olika håll när man ska åt ett annat håll.

Permalänk
Medlem

Ett logitech problem, men de har tidigare aldrig varit krångliga med att skicka nya möss på garanti.
Har nog fått en 3-4möss utbytta utan problem

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ