Permalänk
Medlem

Köpråd: Philips 65"

Hej!

Kollar lite på ny TV. Det måste vara en Philips (Ambilight) och den ska vara 65".
Vi tittar på film och serier, spelar inte. Sitter relativt rakt framför tvn.
Jag har kollat på ett par stycken runt 10k, men kan liksom inte skilja dom åt mer än småsaker. Är det någon som sticker ut som man ska köpa?

Här är listan på dom jag har kollat på än så länge
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=4714785,5035745,476...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Bildexpert 📺

@Emtek: Ja enkelt att se: PUS8503 är den bättre modellen, definitivt bättre än modeller ur 6-serien. Har en genomgång hur modellbeteckningarna fungerar här: https://www.sweclockers.com/artikel/26529-sweclockers-guidar-...

4 på slutet tyder på att det är en 2019-modell och därför ännu inte prispressad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Emtek: Ja enkelt att se: PUS8503 är den bättre modellen, definitivt bättre än modeller ur 6-serien. Har en genomgång hur modellbeteckningarna fungerar här: https://www.sweclockers.com/artikel/26529-sweclockers-guidar-...

4 på slutet tyder på att det är en 2019-modell och därför ännu inte prispressad.

Är den generellt bättre eller är det något som sticker ut? Såg att det är den enda som är kantbelyst. Jag fick för mig att bakgrundbelysning var bättre för LED?
Tack så mycket för svar! Ska läsa igenom din länk!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Emtek:

Såg att det är den enda som är kantbelyst. Jag fick för mig att bakgrundbelysning var bättre för LED?

Det finns alltid en bakgrundsbelysning. Den sitter bakom LCD-panelen på väldig gamla eller väldigt enkla modeller. På moderna TV sitter den i kanterna med olika nivåer av raffinemang. Så då ett fåtal som lyser bakifrån i zoner på enstaka toppmodeller, varav Philips inte har några sådana modeller i år. Just det sista gör att väldigt många missuppfattar situationen. Jag tar upp det i guiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det finns alltid en bakgrundsbelysning. Den sitter bakom LCD-panelen på väldig gamla eller väldigt enkla modeller. På moderna TV sitter den i kanterna med olika nivåer av raffinemang. Så då ett fåtal som lyser bakifrån i zoner på enstaka toppmodeller, varav Philips inte har några sådana modeller i år. Just det sista gör att väldigt många missuppfattar situationen. Jag tar upp det i guiden.

Ja okej. Men om man läser guiden och ser vad du har skrivet här så tar jag det som att det är 65PUS8503 som gäller om man ska ha en Philips runt 10k

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Bildexpert 📺

@Emtek: Gäller och gäller – beror på vilka krav och önskemål du har.

Men det är i alla fall Philips 2018-toppmodell för LCD, så det är antagligen det bättre/säkrare valet av de du listar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Emtek: Gäller och gäller – beror på vilka krav och önskemål du har.

Men det är i alla fall Philips 2018-toppmodell för LCD, så det är antagligen det bättre/säkrare valet av de du listar

Ja som sagt så bra så möjligt för film och tv för runt 10k
Har en annan Philips som kostade samma som säkert är 10 år gammal snart så har inte jätte höga krav hehe.
Men man vill ju samtidigt ha det bästa man kan få.
Tack för hjälpen! Ska framföra argumenten till frun

Visa signatur

Citera för svar!