Butik i Stockholm för att köpa 40L ryggsäck med laptop-fack?

Permalänk

Butik i Stockholm för att köpa 40L ryggsäck med laptop-fack?

Var i Stockholm kan man köpa en stor och bra ryggsäck (helst 40 liter) med laptop-ficka och massvis av andra småfack? Reser snart, så kan inte beställa från nätet - dessutom vill jag se och känna på den först. Ska helst köpas imorgon.

Jag var inne på ett gäng olika butiker i veckan, men hittade inget större än 30L.

Permalänk
Medlem

https://m.clasohlson.com/se/Ryggsäck-38-liter-Asaklitt/31-959...

Jag letade efter en väska jag kunde ha till ”allt”. Hittade denna. Mycket nöjd. Använder den när jag reser, inom europa och liten backpacking i asien i våras, använder den när jag jobbar och när jag handlar mat!!

Måtten är perfekt för att gå som handbagage på flyg!

Det är 38 liter men det går att utöka den till 44 liter genom en dragkedja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Webhallen kanske?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Är väl Osprey som gäller då, NK och Intersport brukar ha Osprey ryggsäckar.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

https://m.clasohlson.com/se/Ryggsäck-38-liter-Asaklitt/31-959...

Jag letade efter en väska jag kunde ha till ”allt”. Hittade denna. Mycket nöjd. Använder den när jag reser, inom europa och liten backpacking i asien i våras, använder den när jag jobbar och när jag handlar mat!!

Måtten är perfekt för att gå som handbagage på flyg!

Det är 38 liter men det går att utöka den till 44 liter genom en dragkedja.

Skickades från m.sweclockers.com

Den ser bra ut! Kanske kan ta mig till Clas Ohlsson redan idag och ta en titt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorruptedLungs:

Den ser bra ut! Kanske kan ta mig till Clas Ohlsson redan idag och ta en titt.

Enda negativa är väl att den kanske är lite ful. Funktion har helt enkelt prioriteras med denna.

Dock. I datorfacksdelen fanns det en stor flärp som jag tycker var onödig. Jag sprättade enkelt bort trådarna som höll fast flärpen med en kniv. Jag tycker inte den utförde någon större funktion än att vara irriterande (:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Enda negativa är väl att den kanske är lite ful. Funktion har helt enkelt prioriteras med denna.

Dock. I datorfacksdelen fanns det en stor flärp som jag tycker var onödig. Jag sprättade enkelt bort trådarna som höll fast flärpen med en kniv. Jag tycker inte den utförde någon större funktion än att vara irriterande (:

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ja, jag har gjort detsamma med min gamla Swiss Gear, så det är lugnt.

Permalänk
Hedersknyffel

Ta en titt hos Garderoben, ligger på Tegnergatan. Jag köpte nedanstående för ett par år sedan och det fungerar utmärkt och har överlevt bra mycket mer än vad priset ger sken av:
https://www.garderoben.se/ryggsackar-vaskor-1/ryggsackar/mil-...

Den har ingen riktig ficka avsedd för laptop men det finns ett meshfack som håller min 15,4 stabilt och rätt mycket småfack att förvara lite verktyg och annat smått & gott i.

Permalänk
Medlem

Thule har bra väskor, köpte en sådan för några år sedan för någon tusenlapp. Använt varje dag, ser fortfarande ny ut!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Douchebag the hugger 30L, var också på jakt efter 40L när jag insåg att när det är ett stort utrymme så är det alltför stort. The hugger har jag använt dagligen i nästan 4 månader där jag bär med mig laptopen varje dag inklusive ett TKL

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Köpte Clas Ohlson-ryggsäcken förra året för 499:- ($?).
Fantastiskt bra med massor av fickor överallt och rymlig, går att öka kapaciteten ännu mer med dragkedja som en resväska. Förutom allt annat fick jag dessutom plats med ett flak öl på finlandsbåten.
Kolla bara först innan du åker till Clas att de har den inne för den är nästan alltid slut.
Decathlon har också en massa bra ryggsäckar fast mest för uteliv.