Vilket RTX 2070 SUPER skall man köpa?

Permalänk
Medlem

Vilket RTX 2070 SUPER skall man köpa?

Hej, har stora svårigheter att veta vilket RTX 2070 Super man bör köpa?
Har tittat på:
MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC
Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC

Någon som har hört något om dessa eller kan rekommendera ett annat 2070 Super?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Är juh samma grafikkort du nämner 2 ggr så lätt val.😄

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Är juh samma grafikkort du nämner 2 ggr så lätt val.😄

Haha ojdå, ändrat nu. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig föll valet på MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio och är väldigt nöjd det. Det är mer eller mindre ljudlöst och håller kortet svalt även vid belastning, går sällan över 66 grader trots halvdåligt luftflöde i mitt chassi (Be Quiet Dark Base 700)

Dock är kortet gigantiskt, så se till att kolla måtten så du vet att det passar 7 ditt chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ppontan:

Haha ojdå, ändrat nu. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

För mig var det priset och enda 2 Slots varianten som passade mitt chassi som gjorde att det blev MSI Ventus Oc kortet.

Annars är både Gigabyte Windforce 2 Slots och Gigabyte Gaming Oc 2.5 Slots bra eftermarknadskort.

Beror självklart på budgeten också vilket man köper.
@Ppontan

Tycker att både Pny och Pallit kommit med bra eftermarknadskort med bättre priser på erbjudanden.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

För mig var det priset och enda 2 Slots varianten som passade mitt chassi som gjorde att det blev MSI Ventus Oc kortet.

Annars är både Gigabyte Windforce 2 Slots och Gigabyte Gaming Oc 2.5 Slots bra eftermarknadskort.

Beror självklart på budgeten också vilket man köper.
@Ppontan

Tycker att både Pny och Pallit kommit med bra eftermarknadskort med bättre priser på erbjudanden.

Är du nöjd med MSI kortet värme/ Ljudmässigt? Hört att vissa klagar på att fläktarna låter mycket vid load.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ppontan:

Är du nöjd med MSI kortet värme/ Ljudmässigt? Hört att vissa klagar på att fläktarna låter mycket vid load.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan tyvärr inte uttala mig om detta ännu anländer på Måndag från Tyskland hade tur att betala detta när 💶 låg 21 öre lägre en dagens växel kurs.

Kan berätta i tråden när jag testat kortet i spel och 3d Mark m.m.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ppontan:

Hej, har stora svårigheter att veta vilket RTX 2070 Super man bör köpa?
Har tittat på:
MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC
Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC

Någon som har hört något om dessa eller kan rekommendera ett annat 2070 Super?

Tack på förhand

Jag kör msikortet i min nybygda burk. För att kortet var kirt och fick plats i mitt mindre chassi. Kan bekräfta att fläktarna låter en del. Mig stör det inte då jag alltid har lurar på mig. Men är man känslig så är det kanske på gränsen. Presterar dock väldigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Självklart hade Windforce kortet kommit i lager nu hos Mindfactory för 20 Euro högre pris men för min del ville jag inte vänta längre.

https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-Gigabyte-GeFo...

509 Euro för Kfa
https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-KFA2-GeForce-...

Jag använder Mailboxde.com som mellan hand för dom skickar ej direkt till Sverige.

Midnatt tiil 06.00 fraktfritt inom Tyskland.
@Ppontan

Paypal tar riktigt höga avgifter därför väljer jag själv alltid banköverföring istället.

Tar någon extra dag men lätt värt det.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Självklart hade Windforce kortet kommit i lager nu hos Mindfactory för 20 Euro högre pris men för min del ville jag inte vänta längre.

https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-Gigabyte-GeFo...

509 Euro för Kfa
https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-KFA2-GeForce-...

Jag använder Mailboxde.com som mellan hand för dom skickar ej direkt till Sverige.

Midnatt tiil 06.00 fraktfritt inom Tyskland.
@Ppontan

Paypal tar riktigt höga avgifter därför väljer jag själv alltid banköverföring istället.

Tar någon extra dag men lätt värt det.

Sidan ser väldigt sketchy ut men om den är legit så hade jag 100% köpt där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichardG2:

Sidan ser väldigt sketchy ut men om den är legit så hade jag 100% köpt där

Skickades från m.sweclockers.com

Mindfactory är legit och AMD största partner i Tyskland.

Köpt via dom i många år
@RichardG2

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Någon som kan våga sig på en realistisk uppskattning av vad ett RTX 2070 S kan gå för under Black Friday? Vet att det är svårt att säga, men som en generell uppskattning.

Inte så långt kvar så.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Självklart hade Windforce kortet kommit i lager nu hos Mindfactory för 20 Euro högre pris men för min del ville jag inte vänta längre.

https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-Gigabyte-GeFo...

509 Euro för Kfa
https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-KFA2-GeForce-...

Jag använder Mailboxde.com som mellan hand för dom skickar ej direkt till Sverige.

Midnatt tiil 06.00 fraktfritt inom Tyskland.
@Ppontan

Paypal tar riktigt höga avgifter därför väljer jag själv alltid banköverföring istället.

Tar någon extra dag men lätt värt det.

Tack, ska ta och kolla på den sidan Angående ditt andra inlägg, så får du gärna skriva hur du upplever kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragloop:

Jag kör msikortet i min nybygda burk. För att kortet var kirt och fick plats i mitt mindre chassi. Kan bekräfta att fläktarna låter en del. Mig stör det inte då jag alltid har lurar på mig. Men är man känslig så är det kanske på gränsen. Presterar dock väldigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, ljudmässigt så är jag rätt lignt, sitter med ett FD Define R (ljudisolerat). Hur är temp i load?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ppontan:

Ok, ljudmässigt så är jag rätt lignt, sitter med ett FD Define R (ljudisolerat). Hur är temp i load?

Har inte gått över 70 för mig. Har dock inte pressat det till 100% än med något riktigt tugnt. Men kylningen verkar vara bra annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ppontan:

Ok, ljudmässigt så är jag rätt lignt, sitter med ett FD Define R (ljudisolerat). Hur är temp i load?

Har spoltjut från mitt kort iallafall inte kul att köpa kort från Tyskland och vet inte om det är normalt på Ventus Kylaren.

http://imgur.com/gallery/Wak92vl

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har spoltjut från mitt kort iallafall inte kul att köpa kort från Tyskland och vet inte om det är normalt på Ventus Kylaren.
http://imgur.com/gallery/Wak92vl

Ojdå, det lät inte så kul

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev ett gigabyte kort Tack för hjälpen alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Sådär hade jag på ett kort för x antal år sedan, visade sig att det var en kabel till en utav fläktarna som låg an på en fläkt inunder kåpan. Tycker det låter väldigt bekant med ljudet. Hoppas att det löser sig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

@Jonas79: Sådär hade jag på ett kort för x antal år sedan, visade sig att det var en kabel till en utav fläktarna som låg an på en fläkt inunder kåpan. Tycker det låter väldigt bekant med ljudet. Hoppas att det löser sig.

@Valonen tack för tipset.

Ska kolla kablarna på grafikkortet hur hittade du på felet ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag stoppade varje fläkt lite försiktigt var för sig med hjälp av pekfingret och lätt tryck och vid ena fläkten så försvann ljudet. Fick leta men såg till slut en kabel som precis nuddade fläktbladen. Som sagt, ljudet lät väldigt bekant, hoppas att mitt tips kan hjälpa till.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Jag stoppade varje fläkt lite försiktigt var för sig med hjälp av pekfingret och lätt tryck och vid ena fläkten så försvann ljudet. Fick leta men såg till slut en kabel som precis nuddade fläktbladen. Som sagt, ljudet lät väldigt bekant, hoppas att mitt tips kan hjälpa till.

@Valonen felsökte och hittade felet tackar så grymt mycket

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

@Valonen felsökte och hittade felet tackar så grymt mycket

Härligt att det löste sig! 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide