Permalänk

Köpa ny mus

Tjena, Jag har funderat på att köpa en ny mus snart eftersom att min nuvarande (Razer Naga) börjar bli gammal och sliten. Jag spelar ganska mycket olika kategorier av spel så det ska helst vara en som funkar bra till det mesta.

Jag har kollat på några olika, men jag har svårt att bestämma mig. Jag har sett på Steelseries Rival 710 och Logitech G502 Hero. Sen har jag också kollat på de lite dyrare Logitech G502 Lightspeed och Logitech G Pro Wireless. Men jag vet inte om dom är värda det priset. Vilken rekommenderar ni? Är det värt att slå till på de dyrare trådlösa eller gå för en trådbunden? Andra mus rekommendationer är självklart också välkomna (Både Trådlösa och Trådbundna).

Juste, Jag har bara använt tyngre möss innan, är det värt att övergå till lättare t.ex. som G Pro Wireless etc.?

Tack!

Permalänk
Medlem

Finns nog inget mer subjektivt än möss. Jag gillar lätta, jag uppskattar trådlöst, dock har jag ej haft råd med trådlöst + lätt. Så jag tog min g403 och satte in en paracord istället och vips... Så känns den som trådlös. Hade jag haft pengarna hade jag haft en G pro.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt G502 hero, och om du verkligen vill ha trådlöst Logitech G502 Lightspeed. Tycker själv att den trådade fungerar finfint, sladden är lätt och böjbar, känner nästan aldrig av den.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk

Nej, behövs ju inte trådlöst, det är bara att många har sagt att det är bra, men det behövs ju självklart inte vara det. Jag har nu bestämt mig för att det blir en Logitech iallafall. Vilken vet jag dock inte ännu. Jag får ångest av sånt här. Jag bestämmer mig för något sen läser jag en dålig review så blir jag osäker haha.

Permalänk
Medlem

Bytte möss som jag bytte strumpor ett tag, hittade tillslut G Pro wireless och kommer inte byta igen förens den rasar. Blev en powerplay matta också, rekommenderas starkt även den 👍

http://www.rocketjumpninja.com/logitech-g-pro-wireless-review...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

G403 är väl imo typ den bästa musen på marknaden. Bra passform, superb sensor och robust kvalité. Haft min sen den släpptes och det enda jag märkt av är att skrollhjulet börjar bli lite glappigt men det är egentligen inget som stör vid användande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

använder du knapparna på sidan ?
kör själv en Corsair Gaming Scimitar PRO RGB
den har 12 knappar på sidan perfekt för mmo spel.

för fps har jag en G903 trodde det skulle vara problem att ha 2 inkopplade men
det funkar perfekt.

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk

Har Corsair Dark Core själv som jag använder som trådad, fungerar wireless också.
Men som sagt, du kommer få ungefär lika många förslag som det finns användare.
Ta den som passar dig.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer nog inte byta till trådlöst förrän jag har råd med Logitech Powerplay, eller vad den heter

Själv sitter jag på en Aorus M3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag kommer nog inte byta till trådlöst förrän jag har råd med Logitech Powerplay, eller vad den heter

Själv sitter jag på en Aorus M3.

Powerplay känns helt onödigt i min mening.
G Pro Wireless håller en evighet ändå med rgb av. Går snabbt att ladda när det väl behövs.

powerplay är dyrt, man får en minimal musmatta (alldeles för liten för mig ex som spelar fps), och man har ändå en sladd dit

Permalänk
Medlem

Några av de jag själv brukar rekommendera spelande vänner:

Logitech G402 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=Logitech+G402&p=2754930

Racer Deathadder Elite https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=Razer+DeathAdder+Elite&...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Efter att ha bytt till Logitech G Pro Wireless kan jag verkligen inte använda något annat.
Så ja, den är värd priset om man är ute efter en trådlös mus (och vill ha en mindre/lättare storlek).
Inget lagg alls i input, jag använder den ca 5h varje dag och laddar den ca 2ggr/månad (när varningen om 30% batteritid dyker upp).
Hade tidigare en Intellimouse Optical (dvs inte den stora gråa, utan original-designen), och Wireless Pro känns extremt snarlik, förutom att man får en användbar sensor+trådlöshet.

Om du inte bryr dig trådlöshet (eller har större och starkare händer så storleken inte spelar roll) så är den värd att prova, men jag är säker på att du kommer hitta mer prestanda/pris i andra modeller.

Visa signatur

Pain, Agony, Suffering, Torment. When the Rune is invoked, even the earth shall resonate its anguish.
Torment of the mind. Torment of the body. Torment of the soul. All will be made clear when the circle is drawn.

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en Rival 310 och hade hemma nyligen en Razer mamba wireless (nya), den hade jag en del strul med så lämnade tillbaka den. Dock helt såld på det trådlösa. Skall som många andra säger även testa en g-pro wireless.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Inaktiv

Bytte möss ofta innan jag hitta Naos QG, skön samt håller koll på puls, svett och stress.

Just nu sänkt från 1299kr till 399kr.
https://www.maxgaming.se/gaming-mus/naos-qg-optical-smart?gcl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Bytte möss ofta innan jag hitta Naos QG, skön samt håller koll på puls, svett och stress.

Just nu sänkt från 1299kr till 399kr.
https://www.maxgaming.se/gaming-mus/naos-qg-optical-smart?gcl...

ser ut som en steelseries ikari

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk

Tack för alla svar! Nu har jag ett gäng med möss som jag kan kolla in på. Får se vad det blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Btw. Vad köpte ni era G Pro wireless för? Det är 19% rea på inet och komplett nu så att den kostar 1199 kr istället för 1489kr. Är det bra eller brukar det vara "högre" rea? Har nån av er koll på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe1235:

Btw. Vad köpte ni era G Pro wireless för? Det är 19% rea på inet och komplett nu så att den kostar 1199 kr istället för 1489kr. Är det bra eller brukar det vara "högre" rea? Har nån av er koll på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt prisjakt så har priset varit mer än 1199:- sen 2 april i år: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4960533

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe1235:

Btw. Vad köpte ni era G Pro wireless för? Det är 19% rea på inet och komplett nu så att den kostar 1199 kr istället för 1489kr. Är det bra eller brukar det vara "högre" rea? Har nån av er koll på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Billigaste priset jag hört på den modellen

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en G Pro Wireless för typ 1599:- på Elgiganten. Svindyrt ja, men herregud vilken mus! Är sjukt nöjd med den och då va priset okej helt plötsligt. Så om den nu kostar 1199:- på Inet, så är det ett givet köp i min mening. Den är grymt skön, batteriet håller bokstavligen en evighet, sensorn är grym, ingen latency som andra trådlösa möss kan ha.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

G305 + AAA batteri är riktigt nice. Väldigt nöjd med denna kombination.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har själv en G502 och har haft den sedan "Proteus Core", så några år (proteus spectrum, hero, lightspeed har alla kommit efter) och kan säga att det är den bästa musen jag någonsin använt. Om jag hade pengarna skulle jag köpa lightspeed, men den går på bra fortfarande. Aldrig haft något problem!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe1235:

Btw. Vad köpte ni era G Pro wireless för? Det är 19% rea på inet och komplett nu så att den kostar 1199 kr istället för 1489kr. Är det bra eller brukar det vara "högre" rea? Har nån av er koll på det?

Skickades från m.sweclockers.com

779:-

Bra med studentkoder ibland

Logitech store också bäst support av allt annat, slår Inet osv på fingrarna rejält

Permalänk
Medlem

bara jag som har problem med logitech mjukvara? rätt som det är så låter Logitech applikationer
ändra RGB belysningen fast det är avstängt i inställningarna.

har också problem med mjukvaran till tangentbordet. den stänger av F1-F12 händer inte ofta
men det sker. Blir rätt jobbigt i WOW då jag har keybinds på F1-F4

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk

Okej! Då kanske man skall slå till på den då. Är det en bra "allround" mus eller är den mest för fps spel? För att för tillfället så spelar jag inte så jätte mycket fps. G Pro Wireless alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe1235:

Okej! Då kanske man skall slå till på den då. Är det en bra "allround" mus eller är den mest för fps spel? För att för tillfället så spelar jag inte så jätte mycket fps. G Pro Wireless alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket bra allround mus, lätt vikt för trådlös så sitta i ex Photoshop osv är också väldigt trevligt.
Det är ingen "fps" mus utan en bra mus bara

Jag har köpt Hyperglide musfötter till mina då jag gillar låg friktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

779:-
https://i.imgur.com/lH2slx5.png

Bra med studentkoder ibland

Logitech store också bäst support av allt annat, slår Inet osv på fingrarna rejält

Holy! Är detta från Logitech store med studentrabatt?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

HyperX Pulsefire FPS , ovanligt chockad över enkelheten, kvaliten hos denna mus för det lilla den kostar. Även Core varianten är mycket mus för pengen.
Logitech MX518 den gamla uppföljaren av MX510, jag gillade MX510 mer än 518 men 518 är en klass för sig själv. Vet inte hur den nya versionen är men den gamla var riktigt grym.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra är så klart att gå till en butik som har ett gäng upprada möss som du kan klämma på, klicka på alla knappar, scrolla på alla scrollhjul och så vidare. Alla har olika preferenser.

Jag kör en Logitech G603. Gillar formen , och vikten. Den drivs av två AA-batterier (men kan drivas på ett så man kan ta ner vikten lite och offra batteritid). Har haft den i sju månader och batteritiden är jättebra. Scrollen är kanske lite för lös enligt mitt tycke, men det funkar. Allt annat är nästan perfekt. Men det är en högerhänt mus, ej neutral.

Gå och kläm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Holy! Är detta från Logitech store med studentrabatt?

Ja. Fast det var lite speciellt för av någon anledning kunde jag använda 2 koder samtidigt fast det inte skulle gått (Studentkod + någon kampanjkod dom hade utanför)

Normala studentkoden är annars "bara" 35%