Vattenkylt Louqe Ghost S1

Vattenkylt Louqe Ghost S1

Dator

• Louqe Ghost S1 Pangea + Small Tophat + Large Tophat

• i5 9600K

• MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC

• Corsair Vengeance LPX 16 GB

• Palit GeForce RTX 2080 GamingPro

• Samsung 960 EVO 250 GB M.2

• Corsair SF600 V2 + Pslate Customs-kablar

Kylning

• Swiftech Apogee Drive II + Bitspower DDC Heatsink

• EK DDC 3.2 PWM

• EK-Vector RTX 2080 - Copper + Plexi

• EK-Vector RTX Backplate - Black

• Alphacool NexXxoS ST30 X-Flow 240

• EK-ACF 13/10 - Black

• Diverse Bitspower- och Barrow-fittings

• EK-DuraClear 13/10 - Clear

• EK-QDC 10mm - Black

• Mayhems Pastel Dark Gray

• Noctua NF-A12x25 PWM

• Noctua NF-A12x15 PWM

Temps

Under en längre gamingsession så har jag följande maxtemperaturer uppmätta:
CPU: 65 grader
GPU: 57 grader

Pumphastighet: 2200 rpm
Radiatorfläktar: 900 rpm
Intakefläktar: 900 rpm

Besök galleriet här

Schysst!
Små vattenkylda byggen är alltid roliga att kolla på.

Underbart! Älskar den formfaktorn. Ser inte ut att vara första gången du bygger vattenkylning heller.

@Alling: Ser riktigt bra ut, och trevliga temps! Är sugen på att göra nått liknande själv men aldrig vattenkylt tidigare vilket gör att det finns en tröskel för att ta steget.

Inspirerande! Jag undrar hur sjutton det går till när du har fyllt loopen och sedan ska koppla om utan att spilla.

Skickades från m.sweclockers.com

@Svurre jag gillar kontrasten mellan färgen på loopen och kopparblocket! Känns nästan lite som flytande kylpasta

Skrivet av pingu1337:

Schysst!
Små vattenkylda byggen är alltid roliga att kolla på.

Tackar! Mitt första SFF-bygge...kommer nog bli fler.

Skrivet av Alling:

Underbart! Älskar den formfaktorn. Ser inte ut att vara första gången du bygger vattenkylning heller.

Tack! Nej, det har blivit ett par byggen under 10 års tid lite drygt.

Skrivet av Bearolverine:

@Alling: Ser riktigt bra ut, och trevliga temps! Är sugen på att göra nått liknande själv men aldrig vattenkylt tidigare vilket gör att det finns en tröskel för att ta steget.

Tack! Det är varken det lättaste eller bästa chassit att vattenkyla, men det var väldigt roligt. Säg till om du behöver tips!

Skrivet av trattgunnar:

Inspirerande! Jag undrar hur sjutton det går till när du har fyllt loopen och sedan ska koppla om utan att spilla.

Jag använde mig av snabbkopplingen för att koppla in en D5 pump/res-kombo. Snabbkopplingen är spillfri, så man behöver inte oroa sig för vattenläckage.

Skrivet av spjakarn:

@Svurre jag gillar kontrasten mellan färgen på loopen och kopparblocket! Känns nästan lite som flytande kylpasta

Tack! Jag blev rätt nöjd också faktiskt. Funderar dock på om det kanske behövs lite belysning för att göra det rättvisa...får se om jag får tummen ur.

Underbart bygge 5p

Riktigt snyggt!

Så snyggt Svurre.
Får man fråga vad kylningen till slut gick på och hur tyst systemet är?
Man vill ju bara göra en copy paste och ha ditt system på bordet hemma (kanske minus bottenhatten beroend på hur mycket det påverkar luftflödet

Riktigt tilltalande bygge, tycker verkligen inte det behövs någon RGB för att komplettera detta, just nu känns det mer som ett statement i stil med vattenkylning för vattenkylningens skull – no muss no fuss.

Snyggt!