Permalänk
Medlem

Flytta mediaomvandlare fiber

Hej!

Så när vi drog in fiber ett år sedan satte gubbarna fiberboxen och mediaomvandlaren nere i sovrummet. Alltså skulle jag vilja flytta upp mediaomvandlaren på övervåningen och ställa bredvid routern. Är det möjligt att köpa en längre fiberkabel o koppla in igen, eller är det mer komplicerat än så och behöver att någon kommer hit och fixar det?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hannezi:

Hej!

Så när vi drog in fiber ett år sedan satte gubbarna fiberboxen och mediaomvandlaren nere i sovrummet. Alltså skulle jag vilja flytta upp mediaomvandlaren på övervåningen och ställa bredvid routern. Är det möjligt att köpa en längre fiberkabel o koppla in igen, eller är det mer komplicerat än så och behöver att någon kommer hit och fixar det?

Tack på förhand!

Har du en fiberpatchlåda så går det att byta till en längre patchfiber men vad menar du att skillnaden skulle bli jämfört med att dra en nätverkskabel den sträckan i stället för att ändra fibern ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannezi:

Hej!

Så när vi drog in fiber ett år sedan satte gubbarna fiberboxen och mediaomvandlaren nere i sovrummet. Alltså skulle jag vilja flytta upp mediaomvandlaren på övervåningen och ställa bredvid routern. Är det möjligt att köpa en längre fiberkabel o koppla in igen, eller är det mer komplicerat än så och behöver att någon kommer hit och fixar det?

Tack på förhand!

Tänkte tipsa om byggahus.se mycket trådar om just detta.