Permalänk
Avstängd

Sårbar dator (intel ME firmware)

Tjena jag oroar mig för datorn min och det är att första jag la märke till är att asus support sida där man hämtar drivrutiner till moderkortet har släppt en firmware uppdatering för intel management Engine interface (INTEL ME) och asus rekommenderar att man uppdaterar firmware till nyaste intel ME firmware så jag laddade ner filerna och när jag ska öppna MEUpdate programmet så händer det ingenting och sen tänkte jag att det kanske måste uppdateras via dos och då sitter jag här nu och inte vet alls hur jag ska uppdatera till den nya firmware uppdateringen från dos och asus vill att man ska flasha till nyaste ME firmware för dom som har blivit sårbara, se länk på drivrutinen för jag själv förstår inte alls hur jag ska uppdatera med flash utiliy som följer med då det inte händer nånting när jag dubbelklickar på MEUpdate tool

https://www.asus.com/se/Motherboards/ROG-MAXIMUS-XI-FORMULA/H...

Har surfat in på intel.com och support å drivrutiner å mjukvara och laddat ner ett program som scanna datorn och berättade att den är sårbar så jag laddade ner ny drivrutin för intel management Engine interface som jag direkt hittar på enhetshanteraren - systemenheter - intel management Engine interface och provade scanna datorn igen och då helt plötsligt är inte datorn sårbar men drivrutinen jag hämtade från intel är gamlare än den jag hade innan vilket jag tyckte va konstigt :/ den drivrutinen jag hade innan var den nyaste enligt enhetshanteraren när jag uppdatera drivrutinen därifrån men den berätta att datorn var sårbar via ett program från intel, fattar ingenting asså hjälp mig snälla det skulle uppskattas mycket Med vänlig hälsning Mrnicke32

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Avstängd

Problemet löste sig! någon som behöver flasha sin ME version på moderkortet så berättar jag gärna

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p