Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

@draanexle
jo kanske lite dumt att dela med sig av sådant hehe, men kan säga att det stämmer då det även hände mig fast med en Ryzen 3600.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddiie:

Om det kommit ut en ny fyndvara så vore det ju nästan konstigt om inte någon (jag t.ex) inte får den skickad då det endast skiljer 200kr.

Ja det är lite underligt. Men det verkar ju som att någon kanske inte fick något svar, sen så kan det ju även ha varit möjligt att någon annan som ej postade hade turen på sin sida.

Skrivet av Gilgamesh:

@draanexle
jo kanske lite dumt att dela med sig av sådant hehe, men kan säga att det stämmer då det även hände mig fast med en Ryzen 3600.

Hah precis. Delade ju ej med mig infon från söndags förrän jag såg att den ej gick att hittas när man klickade in på fyndvara (för då var det "säkert"). Och det visade sig ju att det var värt det då de kände förmodligen att det var värt den lilla förlusten, vilket är sant - fick ju mig att köpa från de som försäljare, fick mig att nämna de här på SweC samt fick mig att överväga de i framtiden för 90!!! hela dagar öppet köp är ju alldeles fantastiskt!

Jag hade planerat att köpa en r5 3600 samt b450 mobo, men nu när jag fick den 3700x för en fin peng så blir det kanske ett lite dyrare mobo. Mest osäker då jag vill att den ska vara snygg också, men de få modeller jag gillar kostar antingen läskigt mycket eller så är de lite 50-50 i mina ögon. I-landsproblem.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Har inte fått något mail där dom beklagar sig än i alla fall. Pengarna har dragits och den ligger kvar bland mina ordrar så kanske får en, då måste jag byta cpu bara.

Edit: Nu fick jag mailet.

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad X570-korten kostar är varje erbjudande en stor bonus. Detta fick mig att köpa en.

https://www.inet.se/kampanj/5354/msi-x570
https://se.msi.com/Promotion/I-Love-You-3000-AMD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

För att ångerrätten skall kunna åberopas så måste avtalet ha ingåtts på distans, dvs - beställ på nätet och hämta i butik eller få det skickat hem. Så länge själva köpeavtalet (beställningen) görs på distans så kan du åberopa hela DAL.

Dvs, för att kunna fastställa dess egenskaper och funktion så kan du bryta förpackningen och även starta upp telefonen.

Okey så då kan man vara lite äcklig och beställa en S10 på faktura, få hem den och starta den och beställa en Galaxy watch för 199kr.

Sen bara återställa den och gå in med den till Elgiganten och säga att Android inte var något för mig

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Okey så då kan man vara lite äcklig och beställa en S10 på faktura, få hem den och starta den och beställa en Galaxy watch för 199kr.

Sen bara återställa den och gå in med den till Elgiganten och säga att Android inte var något för mig

Man får ju hoppas att det finns något som gör att sådana äckliga människor stoppas.
Erbjudandena är väl länkade till IMEI eller något sådant och hoppas det finns någon klausul i members appen osv om man beställer en klocka så får man lämna tillbaka den osv.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Man får ju hoppas att det finns något som gör att sådana äckliga människor stoppas.
Erbjudandena är väl länkade till IMEI eller något sådant och hoppas det finns någon klausul i members appen osv om man beställer en klocka så får man lämna tillbaka den osv.

Jo sen är ju frågan om Samsung får reda på om en Imei skickas tillbaka.. Jag orkar inte krångla med det men vart lite sugen att prova.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

@Nivity:
Står i FAQ. Att man blir betalningsskyldig för hela klockan
Så hoppas att alla äckliga människor som tänker hålla på med bedrägeri åker fast

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Har inte fått något mail där dom beklagar sig än i alla fall. Pengarna har dragits och den ligger kvar bland mina ordrar så kanske får en, då måste jag byta cpu bara.

Edit: Nu fick jag mailet.

Fick samma jag också. Nu gick de miste om min order istället för att skicka den som kostade 3,4 igår kväll. Känns som ett dumt beslut ur affärssynpunkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddiie:

Fick samma jag också. Nu gick de miste om min order istället för att skicka den som kostade 3,4 igår kväll. Känns som ett dumt beslut ur affärssynpunkt

De har ju inte kvar den. Det känns som ett mycket klokt beslut affärsmässigt sett att inte gå i förlust för att du och ett par andra ska vara glada. Jag tycker man bör i så fall spara 500 kr och köpa det till fullpris och har man inte råd finns det flera budgetmodeller, till exempel R5 3600 för 2350 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Okey så då kan man vara lite äcklig och beställa en S10 på faktura, få hem den och starta den och beställa en Galaxy watch för 199kr.

Sen bara återställa den och gå in med den till Elgiganten och säga att Android inte var något för mig

Förmodligen står det en rad på kvittot "klocka för 199 på köpet".
Då du lämnar tillbaka mobilen får du betala skillnaden från 199kr till nypris på klockan om du vill behålla den. Så funkade då subventionerade erbjudanden då jag jobbade där.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Okey så då kan man vara lite äcklig och beställa en S10 på faktura, få hem den och starta den och beställa en Galaxy watch för 199kr.

Sen bara återställa den och gå in med den till Elgiganten och säga att Android inte var något för mig

Do it, du behöver dock inte ange en anledning när du åberopar ångerrätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Do it, du behöver dock inte ange en anledning när du åberopar ångerrätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Människor som förespråkar eller har sånt beteende förtjänar att kliva på lego i ett mörkt rum.
Om det är ett imei-kodat bonussystem sabbar man medvetet för personen som får telefonen efter, vad är det för sätt egentligen?

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Människor som förespråkar eller har sånt beteende förtjänar att kliva på lego i ett mörkt rum.
Om det är ett imei-kodat bonussystem sabbar man medvetet för personen som får telefonen efter, vad är det för sätt egentligen?

Dessutom kommer Elgiganten gå kanske en tusenlapp i förlust på grund av det. Med tanke på att de kommer behöva rea ut telefonen. Det är verkligen egoistiskt att förstöra för dem med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Människor som förespråkar eller har sånt beteende förtjänar att kliva på lego i ett mörkt rum.
Om det är ett imei-kodat bonussystem sabbar man medvetet för personen som får telefonen efter, vad är det för sätt egentligen?

Beror på, har t.ex säljaren gjort en utfästelse som inte går att fullfölja pga tidigare aktiverat IMEI så är varan felaktig enl KKöpL och kan då reklameras med säljaren.

Det är inte bedrägeri om man inte genom avtal eller villkor inte täppt till eventuella kryphål.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Beror på, har t.ex säljaren gjort en utfästelse som inte går att fullfölja pga tidigare aktiverat IMEI så är varan felaktig enl KKöpL och kan då reklameras med säljaren.

Det är inte bedrägeri om man inte genom avtal eller villkor inte täppt till eventuella kryphål.

Skickades från m.sweclockers.com

Man behöver inte hela tiden fundera över ifall det man gör är juridiskt rätt/fel.
Det man däremot bör fundera över, är ifall det är moraliskt korrekt. Det är inte detta.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Det är inte bedrägeri om man inte genom avtal eller villkor inte täppt till eventuella kryphål.

Om avtalet är att du ska köpa en telefon för att få köpa en klocka för ett visst pris, så bryter du ju mot det ingånga avtalet om du köper en klockan för det rabatterade priset och sen lämnar tillbaka telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Man behöver inte hela tiden fundera över ifall det man gör är juridiskt rätt/fel.
Det man däremot bör fundera över, är ifall det är moraliskt korrekt. Det är inte detta.

Ring moralpolisen. Är återförsäljare slappa i sina villkor så kommer det utnyttjas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Förmodligen står det en rad på kvittot "klocka för 199 på köpet".
Då du lämnar tillbaka mobilen får du betala skillnaden från 199kr till nypris på klockan om du vill behålla den. Så funkade då subventionerade erbjudanden då jag jobbade där.

Samsung är inte korkade utan har kört i flera år att lämnar du tillbaka produkten som gjorde så att du fick köpa något annat rejält subventionerat ska du antingen lämna tillbaka allt eller betala fullpris. Var då det som gällde i villkoren för buds och förra gången elgiganten körde den här klockdealen. Fullständiga villkoren kommer ni få i samsung members då ni ska beställa klockan och då kommer det klart och tydligt stå att om telefonen lämnas tillbaka ska klockan också tillbaka eller så får ni betala fullpris.

Testa på egen risk säger jag.

Permalänk
Medlem

@LemurenSwe:
Fast nu är dom ju inte slappa. Står i vilkoren, så att istället för att spela Allan kan du väl sluta kommentera påhitt. Ni kommer få betala.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Ring moralpolisen. Är återförsäljare slappa i sina villkor så kommer det utnyttjas.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, där kom den!

Och så undrar folk varför återförsäljare ibland är avigt inställda till konsumenter. Det är folk som er, som missbrukar företags goodwill, som orsakar sånt.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Moderator
Moderator

Angående Lenovo D24f-10

@Fraction_91, @dauit har ni något att ta upp så gör det gärna här i diskussionstråden eller i en rapport av inlägget i fråga om det är en rättning och inte i fyndtråden tack.

Går alldeles utmärkt att beställa här, sitter ni på VPN eller något dylikt?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Angående Lenovo D24f-10

@Fraction_91, @davidaxelsson har ni något att ta upp så gör det gärna här i diskussionstråden eller i en rapport av inlägget i fråga om det är en rättning och inte i fyndtråden tack.

Går alldeles utmärkt att beställa här, sitter ni på VPN eller något dylikt?

https://i.imgur.com/7CNZidz.png

Har de råkat multiplicera ditt pris med 10?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Angående Lenovo D24f-10

@Fraction_91, @davidaxelsson har ni något att ta upp så gör det gärna här i diskussionstråden eller i en rapport av inlägget i fråga om det är en rättning och inte i fyndtråden tack.

Går alldeles utmärkt att beställa här, sitter ni på VPN eller något dylikt?

https://i.imgur.com/7CNZidz.png

Absolut!

Dit kommer jag också, när jag trycker på "gå till kassan" får jag detta;
"Tyvärr finns inte D24f-10A18236FD2-23.6inch Monitor i lager och kan inte läggas i kundvagnen. Vi hoppas att du har överseende med detta."

Permalänk
Avstängd

@Daemon:

Försök checka ut kassan så får du felmeddelande, enligt det jag kopierade.
Sitter med Lenovo sales agent precis nu och fick detta svar

"Branko J:
It ran out of stock
Branko J:
Just now."

Så, det tipset är tyvärr inte längre aktuellt
mvh

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Har de råkat multiplicera ditt pris med 10?

Multiplicerar man antalet med 10 så kommer tyvärr priset även det att multipliceras med 10.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Multiplicerar man antalet med 10 så kommer tyvärr priset även det att multipliceras med 10.

Det missade jag

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

@Daemon:

Försök checka ut kassan så får du felmeddelande, enligt det jag kopierade.
Sitter med Lenovo sales agent precis nu och fick detta svar

"Branko J:
It ran out of stock
Branko J:
Just now."

Så, det tipset är tyvärr inte längre aktuellt
mvh

Just now? BS! Jag har försökt beställa sedan tipset kom ut och redan då var det slut på lager. Var det någon som fick tag på en skärm från Lenovo?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Ryzen 7 3700x - FYNDVARA - 3290 SEK @ netonnet.
Om det står att den ej finns i lager, köp ändå - har du tur kommer du få en helt ny istället (jag fick en helt ny när det var fyndvara någon tidigare gång).

Försökte köpa den 3700x, men det gick inte.
Lyckades däremot på en 3600 som var "slut".
Fick nyss leveransbesked, så vi får se om det är en ny eller "begagnad".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plosky:

Just now? BS! Jag har försökt beställa sedan tipset kom ut och redan då var det slut på lager. Var det någon som fick tag på en skärm från Lenovo?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag la en beställning någon timme efter tipset kom, använde rabattkoden också.

Den är skickad och kan tracka den med UPS, skickas från Holland och beräknad leverans till mig är på måndag.