Permalänk
Medlem

Handen på hjärtat skulle du orka med hamsterhjul i skyrim vr. Det blir bra många mil att lubba?

Jag lyckas på något sätt känna att jag utför fysiska ansträngningar bara av mitt lilla 2x2 meter roomscalande.

Har hittat en hel del lir om än främst via oculus store och har spenderat en hel del timmarpå roomscale liren. Går man efter simulationerna så finns det ju oändligt med timmar man kan plöja ner. Plöjt ner bra mycket mer enbart på rFactor 2.

Skyrim VR hoppas jag får efterföljare. Alltså spel som inte stödjer handkontroller men där du kan få njuta av immersionen av vr och 3d utan att bli påproppad teleportering eller muppiga rörelsekontroller bara samma kontroller som spelet ursprungligen designades för. Om vi inte blir giriga och begär att allting ska va roomscale och rörelsekontroller så finns det massor som går att göra med sittande vr där du får en bättre upplevelse än 2D varianten majoriteten kör.

Fast grundproblemet för Vr är kanske att yngre klientel har kvar fantasin och blir lättare imponerad. När jag kör Skyrim VR nu får jag samma känsla som när jag körde Morrowind i yngre dagar. Får ingen sån känsla av moderna rpgs oavsett hur bra de ser ut.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

För mig är det annat som tar emot, känns som man måste ha en ventilerad haptic suite och något i stil med en treadmill för att verkligen komma in i det. Det känns bara konstigt att det känns som att man är i den virtuella världen men att man varken kan röra på sig eller känna saker.

Permalänk
Medlem

jag skulle önska xtal kostade något mindre 🤔

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

För mig är det annat som tar emot, känns som man måste ha en ventilerad haptic suite och något i stil med en treadmill för att verkligen komma in i det. Det känns bara konstigt att det känns som att man är i den virtuella världen men att man varken kan röra på sig eller känna saker.

Fungerar inte i VR men har du testat novint Falcon?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Handen på hjärtat skulle du orka med hamsterhjul i skyrim vr. Det blir bra många mil att lubba?

Sannolikt inte, men skulle åtminstone vilja ha möjligheten. Tror att för min del skulle den föredragna varianten vara någon form av omnidirectional treadmill eller liknande när jag bara vill gå runt och utforska världen och sedan "fuska" med teleport / fast-travel för att förflytta mig längre sträckor.

Skrivet av oqvist:

Om vi inte blir giriga och begär att allting ska va roomscale och rörelsekontroller så finns det massor som går att göra med sittande vr där du får en bättre upplevelse än 2D varianten majoriteten kör.

Japp, känns som att, bortsett från spel där man står still eller rör sig på en begränsad plats är det väl just spel där det är förväntat att man sitter ned som har störst chans att kännas naturliga. Köpte faktiskt en racing-stol och force feedback ratt strax efter mitt vive och som jag kört lite corsa & project cars på, men eftersom jag i grund och botten föredrar andra spel än just racing så har det ändå inte blivit så mycket där.

Hade en stund vissa funderingar på att hacka ihop något mer actionbaserat bilspel i unity eller unreal engine där man kan sitta i sin racingstol, styra med sin ratt och sedan ändå ha en handkontroll i knät som man kan plocka upp och använda som pistol för att skjuta på motståndarna, kanske i någon interstate 76-inspirerad miljö, men motivationen försvann redan innan jag ens han börja.