Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Nils-Göte:

Är det min kritik du syftar på? I så fall ser du om du läser att jag inte heller upplevt att Komplett gjort något fel. Jag ifrågasätter varför man lägger på 20-25% på de paket jag räknar upp när inte de andra butikerna gör det. Och får inget svar från Komplett.

Inte läst allt du skrivit och var inte menat som ett direkt svar på det du skrivit heller.

Ser dock nu att det om priserna har ju komplett visst svarat på? Sen om svaret inte är tillfredsställande för dig är ju en annan fråga.

Det du skriver om att det bör finnas en transparens om vad som kostar vad håller jag med om, men det är en personlig åsikt. Jag gillar att veta allt så... Men tänk bara; folk köper apples produkter. Så att överprisa grejer åt helvete funkar ju och det finns drösvis av folk som älskar det upplägget. Shut up and take my money är en meme men också en livsfilosofi för många i de övre samhällsskikten.

Dock har jag inte undersökt saken på en nivå så jag vågar säga varken att komplett gör just detta eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsonglife:

Dock har jag inte undersökt saken på en nivå så jag vågar säga varken att komplett gör just detta eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inga konstigheter. Ta ett av paketen i Gamer Premium- kategorin, räkna ihop priserna för de ingående komponenterna + OS i butiken på Komplett.se. Kolla om mellanskillnaden motsvarar vad du tycker är rimligt för montering + ett års garanti utöver Konsumentköplagen. I ett av exemplen blev det över 6 000 kr. Det anser jag är att försöka blåsa folk.

Anser man att man kan använda sloganen "Trusted by Geeks" bör man, tycker jag, istället upplysa om att folk kan köpa komponenterna löst för 75% av paketpriset. Du kan inte få det monterat av Komplett.se då, men hos t ex Inet monterar man kompletta datorer av valfria komponenter, varför samma paket där blir 20-25% billigare.
Inets monteringspris är väl 799 kr, Webhallens är 1 kr, och Kompletts monteringspris för Gamer i195 i mitt exempel var
6 479 kr. Känns rimligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsonglife:

Ser dock nu att det om priserna har ju komplett visst svarat på? Sen om svaret inte är tillfredsställande för dig är ju en annan fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Man går runt frågan. Frågan är inte om det är dyrare. Frågan är varför man tar 20-25% mer än konkurrenterna för samma dator, monterat och klart. Och det svarar man inte på.

Man kan heller inte påstå att man levererar tre års inskickningsgaranti. Eftersom du redan har två års garanti på delar och arbete enligt Konsumentköplagen får du ett års extra garanti. Och nog har du "inskickingsgaranti" enligt Konsumentköplagen. Komplett.se är säkerligen inte intresserade av att kunder själva börjar plocka ur komponenter och skickar in vid problem. Dessutom misstänker jag starkt att du har rätt att reklamera "hela" varan vid problem, d v s skicka in den monterade datorn för felsökning/ reparation. Det vore intressant att få veta nyttjandegraden av inskickningsgarantin år 2. År 1 och 2 är inte intressanta eftersom de omfattas av konsumentköplagen.

Permalänk

Två frågor:

1. Hur blir det om jag lägger en order på 3900X (som ska komma in 27 jul) plus lite andra varor som finns i lager nu? Blir det uppdelat i två paket, eller väntar de tills alla varor finns inne?

2. När det står "100+ st. förväntas att skickas 27.jul.2019", är antalet beställningar från kunder inräknade där då, så jag vet att jag blir en av dem som får processorn i den leveransen? Eller kan det vara så att alla processorer från den leveransen redan är uppköpta?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av hipstergamer:

1. Hur blir det om jag lägger en order på 3900X (som ska komma in 27 jul) plus lite andra varor som finns i lager nu? Blir det uppdelat i två paket, eller väntar de tills alla varor finns inne?

Du får valet i kassan ifall du vill att allt ska skickas samtidigt eller om du vill dela upp leveransen.

Skrivet av hipstergamer:

2. När det står "100+ st. förväntas att skickas 27.jul.2019", är antalet beställningar från kunder inräknade där då, så jag vet att jag blir en av dem som får processorn i den leveransen? Eller kan det vara så att alla processorer från den leveransen redan är uppköpta?

Antalet som syns på sidan är alltid det antal som finns tillgängligt, dvs eventuella beställda volymer är redan borträknade.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Du får valet i kassan ifall du vill att allt ska skickas samtidigt eller om du vill dela upp leveransen.

Är det efter man tryckt på betala? Ser inga alternativ i kassan där man väljer leveranssätt/betalningsmetod.

Tänkte också fråga, har ni det senaste angående om 27 juli blir datumet när ni får nästa leverans på 3900X? Inet t.ex skriver 30 augusti nu.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Kompletts premie för montering för denna maskin är 80 137 kr:

https://www.komplett.se/product/11525/datorer/komplett-pc/kom...

Pris komponenter: 119 862 kr
Pris komplett dator: 199 999 kr

Men köper man en dator för de pengarna har man nog andra problem, är nog mest en ploj-grej
Skulle vara kul att veta om någon sålts dock!

Väntar fortfarande på svar på frågorna nedan och tänker inte ge mig.

* Är det inte så att tre års inskickningsgaranti egentligen bara är ett års extra garanti eftersom man redan har två års lagstadgad garanti?

Jag har räknat på flera burkar, prispåslaget på produkten Komplett-PC är typiskt 15-25% utöver priset på samtliga ingående komponenter inkl. OS i Kompletts webbutik. Nedsatta produkter ligger oftast ganska spot-on på komponentpriset inkl. OS, dvs som de borde kosta, som de hade kostat hos konkurrenterna.

* När Inet monterar för 799 kr och Webhallen för 1 kr utöver komponentpriserna, varför tar då Komplett 15-25% utöver produktpriset?

Permalänk
Medlem

Kan nämna att Komplett Gamer Premium i195 för 28 999 kr

https://www.komplett.se/product/11463/datorer/komplett-pc/kom...

just nu kostar 21 950 kr monterad och klar på annat håll, allt lika, inga reapriser. Det motsvarar ju ett till 2080!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Eftersom du redan har två års garanti på delar och arbete enligt Konsumentköplagen får du ett års extra garanti.

(Taget från två olika inlägg skrivna av dig).

* Är det inte så att tre års inskickningsgaranti egentligen bara är ett års extra garanti eftersom man redan har två års lagstadgad garanti?

Vet inte riktigt vad du får detta ifrån då det inte finns någon "lagstadgad garanti".

Garanti är helt och hållet frivilligt från tillverkarens och/eller återförsäljaren och är inget som regleras av konsumentköplagen annat än att garantin inte får vara sämre än reklamationsrätten.
Det som finns lagstadgat är 3 års reklamationsrätt och inget annat.

Även om många inte vet det så är det skillnad mellan garanti och reklamation som inte ska blandas ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Man går runt frågan. Frågan är inte om det är dyrare. Frågan är varför man tar 20-25% mer än konkurrenterna för samma dator, monterat och klart. Och det svarar man inte på.

Man kan heller inte påstå att man levererar tre års inskickningsgaranti. Eftersom du redan har två års garanti på delar och arbete enligt Konsumentköplagen får du ett års extra garanti. Och nog har du "inskickingsgaranti" enligt Konsumentköplagen. Komplett.se är säkerligen inte intresserade av att kunder själva börjar plocka ur komponenter och skickar in vid problem. Dessutom misstänker jag starkt att du har rätt att reklamera "hela" varan vid problem, d v s skicka in den monterade datorn för felsökning/ reparation. Det vore intressant att få veta nyttjandegraden av inskickningsgarantin år 2. År 1 och 2 är inte intressanta eftersom de omfattas av konsumentköplagen.

Det står Komplett helt fritt att sätta vilka priser som helst, på samma sätt som det står dig fritt att välja vem du vill handla av. Deras prissättning är inget som behöver förklaras bara för att du inte håller med. Kan kanske även vara så att att Komplett och deras representanter här på forumet har börjat tröttna lite på ditt korståg, och att du därför inte får svar på dina "frågor", om vi nu kan kalla dem det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta för återbetalning från Komplett Bank? Gått en vecka nu utan ett ljud från dem. De skulle kontakta mig och be om mitt kontonummer. Jag skickade ett mail åt det med numret i förväg för 6 dagar sedan och de har inte ens svarat på det mailet. Känns inte som de blir faktura någon fler gång hos Komplett.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av altair4:

Hur lång tid brukar det ta för återbetalning från Komplett Bank? Gått en vecka nu utan ett ljud från dem. De skulle kontakta mig och be om mitt kontonummer. Jag skickade ett mail åt det med numret i förväg för 6 dagar sedan och de har inte ens svarat på det mailet. Känns inte som de blir faktura någon fler gång hos Komplett.

Hej altair4,

Det var onekligen märkligt att du inte fått besked men om du mottagit den kreditnota som skickas i samband med att returen slutbehandlas kan du använda dig av denna i din kontakt med KomplettBank. Kontaktuppgifter inkl. telefonnummer hittar du på www.komplettbank.se/kundservice/

Uppger du då kreditnotans fakturanummer som du finner i det övre högra hörnet kan de hjälpa dig vidare.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett:

Jag skickade in kreditnotans nummer tillsammans med mitt kontonummer den 25:e juli. Möjligtvis har de läst och håller på med utbetalningen men tycker att de kan svara att de håller på med det då. Fick bekräftelsemail direkt i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ska inte klaga på er prissättning i förhållande till andra butiker, är det billigare någon annanstans kan man ju välja det.

Men, hur kommer det sig att era uppgraderingspaket är dyrare än att köpa komponenterna var för sig på er sida?
Märkligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Ska inte klaga på er prissättning i förhållande till andra butiker, är det billigare någon annanstans kan man ju välja det.

Men, hur kommer det sig att era uppgraderingspaket är dyrare än att köpa komponenterna var för sig på er sida?
Märkligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan också fråga sig varför de skickar med en cpu-kylare i varje paket. Chansen att man redan har en är ju ganska så stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Man kan också fråga sig varför de skickar med en cpu-kylare i varje paket. Chansen att man redan har en är ju ganska så stor.

Men inte ens det här.
https://www.komplett.se/product/1007143/datorutrustning/dator...
Den här bundlingen är ju bara väldigt konstigt prissatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Rospigg:

Men inte ens det här.
https://www.komplett.se/product/1007143/datorutrustning/dator...
Den här bundlingen är ju bara väldigt konstigt prissatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Rospigg!

Det där såg onekligen märkligt ut då de enskilda komponenterna mycket riktigt kostar mindre tillsammans än vad paketet gör.
Jag har sett till att lyfta detta till våra inköpare så att vi kan få priset korrigerat.

Tack för upplysningen och ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Då var det dags för lite Komplett scam brev som dimper ner i brevlådan.
Kanske någon annan som fått, mest som info till er alla.

Lite läskigt att mitt kundnummer faktiskt stämmer som de skrivit ut också i ordern.
Undra hur det kommer sig.

Från
kreditt@komplett.com

Hej,

I samband med genomgång av din reskontra framkommer det att du har 675,25 kronor tillgodo hos oss. Var vänlig återkoppla med ditt clearing- och kontonummer eller BG så lägger vi pengarna för utbetalning till dig.

Tack på förhand, ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Kreditavdelningen
Komplett.se

Permalänk
Medlem

@komplett
Varför finns det ingen kundklubb med bonussystem som det finns i Norge? Jag hade ingen aning om att det fanns förrän en användare nämnde det tidigare idag i detta inlägg: #18061521

Jag tänkte att han måste ha blandat ihop er med någon annan butik eftersom ni inte har någon kundklubb men tydligen finns det en sådan i Norge där man samlar poäng som kan lösas in mot rabatter, gratis frakt, kampanjer osv.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren
Är ju allmänt sett ingen stor grej det här med kundklubbar i Sverige. Såvitt jag kommer ihåg är det bara CDON med sitt återbäringssystem för betalande CDON+ kunder samt Webhallen med sina slumpmässiga kuponger vid drops och köp. Önskar ju att det blev vanligare

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

@ågren
Är ju allmänt sett ingen stor grej det här med kundklubbar i Sverige. Såvitt jag kommer ihåg är det bara CDON med sitt återbäringssystem för betalande CDON+ kunder samt Webhallen med sina slumpmässiga kuponger vid drops och köp. Önskar ju att det blev vanligare

Webhallen har väl rätt bra priser för medlemmar av högre rang där rabatten ökar i takt med bonusnivån och Komplett verkar ha riktigt vassa erbjudanden i sin kundklubb. Eller vad sägs om förtur till kampanjer (hos Komplett som är en av få aktörer som tillämpar ordentliga prisnedsättningar), kupong för 10% på valfri vara för varje 6000kr du kommer upp i m.m.?

Det lät i och för sig på @raQblad som att det var något nytt så det kanske finns planer på en lansering även i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Webhallen har väl rätt bra priser för medlemmar av högre rang där rabatten ökar i takt med bonusnivån och Komplett verkar ha riktigt vassa erbjudanden i sin kundklubb. Eller vad sägs om förtur till kampanjer (hos Komplett som är en av få aktörer som tillämpar ordentliga prisnedsättningar), kupong för 10% på valfri vara för varje 6000kr du kommer upp i m.m.?

Det lät i och för sig på @raQblad som att det var något nytt så det kanske finns planer på en lansering även i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Det ær ganska nytt, tror det kom i januari. Ju fler køp man gør, ju fler poæng får man som man kan anvænda på diverse "perks" som fri frakt, -10% på ett helt køp och liknande. Får också typ varje vecka mail med klubb-exklusiva erbjudanden. Senast igår 1500 spænn rabatt på Samsung Galaxy S10.

Komplett ær ju norskt så det kan hænda att dom provar hur det funkar på hemmamarknaden først

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

@ågren
Är ju allmänt sett ingen stor grej det här med kundklubbar i Sverige. Såvitt jag kommer ihåg är det bara CDON med sitt återbäringssystem för betalande CDON+ kunder samt Webhallen med sina slumpmässiga kuponger vid drops och köp. Önskar ju att det blev vanligare

Lägg till Jula och Clas Ohlsson. Vet att tjejen får lite kuponger från någon/några klädbutiker också. Undra om inte dressman har?

Sen har vi matbutikerna, t.ex. ica och coop.

Gjorde en snabb googling; diverse apotek, plantagen, bodystore, arken zoo m.fl.

Så helt ovanligt är det inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Lägg till Jula och Clas Ohlsson. Vet att tjejen får lite kuponger från någon/några klädbutiker också. Undra om inte dressman har?

Sen har vi matbutikerna, t.ex. ica och coop.

Gjorde en snabb googling; diverse apotek, plantagen, bodystore, arken zoo m.fl.

Så helt ovanligt är det inte

Tänkte främst på elektronikbutiker

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Finns det något gratis frakt erbjudande för oss Sweclockare? Är 2 kr från fri frakt, så om det inte finns får jag slänga in en adapter jag inte behöver för 25 spänn. Känns onödigt att öka på sopberget i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Finns det något gratis frakt erbjudande för oss Sweclockare? Är 2 kr från fri frakt, så om det inte finns får jag slänga in en adapter jag inte behöver för 25 spänn. Känns onödigt att öka på sopberget i onödan.

Ett alternativ är att köpa någon förbrukningsvara, t.ex. rakgel eller rakblad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

@komplett
Varför finns det ingen kundklubb med bonussystem som det finns i Norge? Jag hade ingen aning om att det fanns förrän en användare nämnde det tidigare idag i detta inlägg: #18061521

Jag tänkte att han måste ha blandat ihop er med någon annan butik eftersom ni inte har någon kundklubb men tydligen finns det en sådan i Norge där man samlar poäng som kan lösas in mot rabatter, gratis frakt, kampanjer osv.

Skulle gissa för att dom inte vill konkurrera med Webhallen, eller vara för lika varandra. Webhallen ägs sen flera år tillbaka av Komplett.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Skulle gissa för att dom inte vill konkurrera med Webhallen, eller vara för lika varandra. Webhallen ägs sen flera år tillbaka av Komplett.

Det känns som att de har satt sig i en lite knepig sits för jag uppfattar det i alla fall som att de vill profilera Komplett som onlinedelen av deras försäljningskanaler och att Webhallen fokuserar på fysiska butiker men när både dessa har varsin nätbutik med varierande utbud och pris blir det lite märkligt.

Jag tror och hoppas att man bara doppar tårna i Norge initialt för att så småningom även introducera kundklubben i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Finns det något gratis frakt erbjudande för oss Sweclockare? Är 2 kr från fri frakt, så om det inte finns får jag slänga in en adapter jag inte behöver för 25 spänn. Känns onödigt att öka på sopberget i onödan.

Ett alternativ skulle kunna vara att man ges möjlighet att avrunda beloppet uppåt och att överskottet går till välgörenhet som vissa andra aktörer har vilket bidrar till en god sak och även om det bara blir småpengar här och där så lär det resultera i rätt fina belopp för en stor aktör som Komplett.

Ett annat alternativ vore att göra tvärtom mot hur man gör idag där man får betala för frakten (upp till en viss summa) men samtidigt har fri retur. Jag kan på sätt och vis förstå tanken men det är som upplagt för utnyttjande av systemet och leder troligtvis till många onödiga impulsköp som senare returneras och troligtvis är en större kostnad för Komplett än om de bara skulle bjuda på frakten eller åtminstone sänka gränsen för fri frakt och istället ta betalt för returfrakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Komplett.se

@Triton242:

Hej!

Utan att ha kunnat spåra upp det så skulle jag säga att detta mail stämmer. Det är exakt den formuleringen vi använder när vi kontaktar kunder om överskott på kontot. Avsändarens mailadress stämmer också (kreditt@komplett.com).

Om du vill kan du maila mig på kundombud@komplett.se med ditt kundnummer så kan jag verifiera detta.

Med vänliga hälsningar
Jesper, Customer Coordinator
Komplett Services Sweden AB

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram