Nvidia: "År 2023 släpps det första storspelet som kräver ray tracing-hårdvara"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

går mycket rykten om att nästa generations konsoler ska ha Ray tracing.

Ehm, nästa generations konsoler är redan bekräftade att ha nån form av raytracing hårdvara. Av konsoltillverkarna själva.

Ja, förutom av Nintendo då. Men de kommer väl år 2023 då - om man får tro Nvidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

Diminishing returns.
Jag vill ha så mycket prestanda som möjligt utan att det ska kosta skjortan.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig betala 7500 kr för en gammal GPU som inte ens är det absolut bästa pengar kan köpa.
Tänk själv hur mycket 7500 kr låter. Vi lever i en tid där 7500 kr för en gammal GPU ska vara "bästa grafikköpet du kunnat göra i modern tid".
Det är en gammal produkt som nVidia, tack vara brist på konkurrens från AMD, kan få folk som dig att tro detta är "bästa grafikköpet i modern tid".

Det är sjukt att ens säga det är OK att spendera 7500 kr det på en gammal GPU som tillverkaren mycket gärna skulle kunna sälja för 4500 kr med helt OK marginaler.

Jag skulle inte att köpa GPU X från AMD även om den skulle kunna slå RTX 2080Ti för samma peng.
Diminishing returns.
Precis samma anledning till varför jag valde köpa 3900X istället för 3950X.
12 kärnor är tillräckligt och räcker väldigt långt, precis som en RTX 2080 är mer än tillräckligt för de flesta men aldrig till det priset.

2080 är en mellanklass GPU till priset av en toppklass GPU.

R VII är/var en idiotisk produkt som bevisligen var en nödlösning från AMD för att kunna känna sig någorlunda relevanta i toppklassen.
Just därför valde jag att skippa den.

Inväntar "5800/5900XT" som förhoppningsvis kan erbjuda RTX 2080 Super nivå till en mindre peng.

Mycket konstigt argument. Ska du spela i 1440p så behöver du ett kort av den kalibern.
Så vad ett 1080p kort kostar är irrelevant för mig och många andra.

Sen var det nypris, 7500kr. Och inte något ''gammalt'' kort.

Permalänk
Medlem

Tror förövrigt de har helfel. Första AAA-spelet som kräver RT hårdvara lär komma 2020, senast 2021.

(I betydelsen att det bara kommer exekvera på RT-accelererad hårdvara)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Tror förövrigt de har helfel. Första AAA-spelet som kräver RT hårdvara lär komma 2020, senast 2021.

(I betydelsen att det bara kommer exekvera på RT-accelererad hårdvara)

Tror du verkligen det? Vilket spel skulle det vara?
Vilket AAA-spel (med all den budget som behövs för att skapa ett sånt spel) skulle begränsa sig till att enbart säljas på RT hårdvara?

Eller menar du ett exklusivt konsolsläpp? Isåfall tycker jag inte det räknas

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Mycket konstigt argument. Ska du spela i 1440p så behöver du ett kort av den kalibern.
Så vad ett 1080p kort kostar är irrelevant för mig och många andra.

Sen var det nypris, 7500kr. Och inte något ''gammalt'' kort.

Jag spelar 1440p med min "värdelösa" Vega 64 köpt för under 4000 SEK vid lansering.
Vega 64 kostade faktiskt 4500 vid lansering men då detta är en Vega 56 upplåst till Vega 64 så kvarstår argumentet ändå då det var många som kunde utnyttja detta.

Min Vega 56/64 snittar tex 68 FPS i FarCry 5 i 1440p, enligt dess inbyggda benchmark med Ultra inställningar.

Jag förstod mycket väl att du menade det var nypris med 7500 SEK, vilket gör det inte mycket bättre för din argument...

Det är gammalt, då det är en äldre generations GPU-kort.
Generellt så är en äldre generationsprodukt, oavsett kategori, högt rabatterat för att få den sålt och rensa lagret men pga dålig konkurrens från AMD så skiter nVidia i att försöka ta slut på lagret och fortsätter att ta fullt betalt.

Enligt SC prestandaindex så är 1080Ti i snitt 28% snabbare än Vega 64.
7500/4000=1,875% dyrare
28% mer prestanda till priset av nästan det dubbla.
Detta efter dagens butikspris, mer än två år efter lansering av kortet.

"bästa grafikkort köpet i modern tid" my ass.

Enligt SCs recension av 1080Ti, så var rekommenderade priset vid lansering 8500 SEK, vilket gör det hela ännu roligare...

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Allting för att tvinga konsumenten till att köpa ny hårdvara till överpriser med andra ord.
”NVidia the way we make you pay”

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Eller menar du ett exklusivt konsolsläpp? Isåfall tycker jag inte det räknas

Precis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltså är det meningslöst att utveckla RTX kort nu eftersom de kommer vara omoderna när ray tracing börjar bli på allvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv

Tror inte något spel kommer kräva tekniken på länge. Möjligtvis när det har förflyttats till en icke-diskussion som vilket annat grafikalternativ i en spelmeny som helst. Men då tror jag också att hårdvaran måste kommit så långt att man slutat prata prestanda.

OT så är ray tracing den första tekniken som fått mig att känna mig gammal. Testat ett par spel men ser typ ingen skillnad...tar mitt Pascal och går och tjurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Star Citizen ?

Det kommer inte vara klart då om inte Chris Roberts får sparken. Freelancer hade fortfarande varit i Beta om ingen gjort det då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

@ExcZist: Kanske jobbar dem på Elder scrolls VI? Elder scrolls spelen brukar ju höja ribban för grafikkort.

För grafikkort? Skyrim var cpu flaskhalsat redan vid launch.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

intressant, behåller mitt 980 Ti tills det pajar sen blir det AMD, orkar inte lägga 12-15k för att få ett "top"kort från nvidia med funktioner jag inte kommer använda förrän 2023.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det räcker väl med att det är ett Xbox/PS5 exklusivt spel som kör med raytracing gör att detta påstående ska vara uppfyllt.

Tänker man så så är det inte omöjligt.

2023 så kan vi säkert börja se de första exklusiva som endast släpps till nästa generation och ej kompatibla med ps4 eller Xbox one.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm... Låter precis som någon som skapat en väldigt nischad hårdvara och vill få folk att känna ett behov av att köpa den.

Visa signatur

🎥 - Asus NVIDIA GeForce RTX 2060 Super
⚙️ - Intel(R) Core(TM) i7-9700K CPU @ 3.60 GHz (8 CPUs)
💾 - Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16
💽 - Samsung SSD 970 EVO 500GB + Corsair MP400 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Alltså är det meningslöst att utveckla RTX kort nu eftersom de kommer vara omoderna när ray tracing börjar bli på allvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det funkar inte så.
Man måste utveckla RT hårdvara för att RT någonsin ska ha nån chans att "börja bli allvar".

Permalänk
Medlem

Alltså tidslinjen? Vad visar den egentligen?

GeForce 256 världens första GPU? Det är ju för tusan inte ens Nvidias första GPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

"...but can it run Quake 2 in RT?"

Förhoppningsvis så kommer framtidens strålspårning (ja, jag sa strålspårning ) bli bättre optimerat än den soppan vi har nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tror du verkligen det? Vilket spel skulle det vara?
Vilket AAA-spel (med all den budget som behövs för att skapa ett sånt spel) skulle begränsa sig till att enbart säljas på RT hårdvara?

Eller menar du ett exklusivt konsolsläpp? Isåfall tycker jag inte det räknas

Men om dom skulle låta bli att släppa spelet till PC för att dom inte vill lägga tid på att få det att funka utan raytracing så borde det verkligen räknas.

Men tror snarare dom släpper även till PC isåfall med raytracing acceleration som "krav".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Men om dom skulle låta bli att släppa spelet till PC för att dom inte vill lägga tid på att få det att funka utan raytracing så borde det verkligen räknas.

Varför då?
Om en speltillverkare släpper ett AAA-spel som kräver raytracing på en konsol som har raytracing till 2023, är väl knappast något banbrytande? Om de inte ens lyckas med det så är verkligen RT ett enda stort prestandahungrigt misslyckande!

Skrivet av Squallie:

Men tror snarare dom släpper även till PC isåfall med raytracing acceleration som "krav".

Kaaaanske nått extremfall kan bli så, men jag tror inte det till redan 2023.
Isåfall tror jag de skiter i att sälja det överhuvudtaget, eftersom inte kundunderlaget finns för att köpa spelet. Det kostar ändå en hel del att optimera spelet för PC och QA-testa osv, följt av att det behöver löpande support för uppdateringar och kundstöd.. Plus marknadsföring osv i samband med släppet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Perfekt timing, 2023 är min nuvarande gaming bärbara 5 år och det börjar bli dags för en uppgradering. Hoppas även AMD har några bra raytracing alternativ då.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Alltså tidslinjen? Vad visar den egentligen?

GeForce 256 världens första GPU? Det är ju för tusan inte ens Nvidias första GPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns väl egentligen igen klockren definition av vad en "GPU" är. Dock enligt i varje fall nVidia ska det finnas stöd för hårdvaruaccelererad transform, clipping, and lighting (T&L). Och där var GeForce256 först.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

När vi ändå håller på att skämta så.. kräva 3D-accelerator? Låter väldigt långsökt.

Jag är gammal nog att minnas diskussionerna kring kostnaden och svårigheten att 3D-accelerera allt med OpenGL och kommande DirectX, och att det alltid kommer vara enklare och bättre med grafiskt enklare spel. Och se idag, t.om det enklaste skräpspelet på Steams 1-öres-hylla kräver 3D... Minns när Voodoo och Geforce var på intåg och folk som var bakåtsträvare knorrade likt förbannat då som nu. Raytracing kommer tids nog göra rastergrafik vad DOS-spel gör för 3D-accelerat idag. Och folk kommer en dag tycka det var konstigt med statisk ljussättning...

Kallas för utveckling. Och vi har kommit till den punkt där statisk ljussättning tar upp så mycket tid av utvecklarna att det blir billigare och enklare med att införa raytracing som fixar väldigt mycket på en gång. Och i och med att RT-kapabel hårdvara blir billigare så kommer det bli vanligare, och därmed enklare också att införa som standardkrav. Eller hur många spel idag kan du spela med mjukvaru-rendering? Hur många spel idag kan du köra med t.ex DirectX 5? Visst, RT kostar idag men vi är i den brytpunkten nu där det blir billigare och utvecklarna tittar mer och mer på RT för att vara främst i ledet över grafiskt vackra spel. Och man ser ju redan folk som moddar spel med shaders som aktiverar raytracing (eller snarare path-tracing) och det är en ENORM skillnad, trots buggigheten och det begränsade stödet.

Framtiden kan inte komma snabbt nog.

Själv köper jag då aldrig ett grafikkort som inte har stöd för PCI, VGA och S-Video. Och det här med att baka in 2D och 3D i samma kort kommer aldrig att funka.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Alltså tidslinjen? Vad visar den egentligen?

GeForce 256 världens första GPU? Det är ju för tusan inte ens Nvidias första GPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag inte minns fel så var det i och med Geforce 256 som begreppet GPU började användas.

Innan dess pratade man mer om grafik-accelerator och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Om jag inte minns fel så var det i och med Geforce 256 som begreppet GPU började användas.

Innan dess pratade man mer om grafik-accelerator och liknande.

Ja tydligen då. Från Wikipedia: "The term "GPU" was coined by Sony in reference to the PlayStation console's Toshiba-designed Sony GPU in 1994.[2] The term was popularized by Nvidia in 1999, who marketed the GeForce 256 as "the world's first GPU"."

Rätt dumt om man får säga det själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

Diminishing returns.
Jag vill ha så mycket prestanda som möjligt utan att det ska kosta skjortan.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig betala 7500 kr för en gammal GPU som inte ens är det absolut bästa pengar kan köpa.
Tänk själv hur mycket 7500 kr låter. Vi lever i en tid där 7500 kr för en gammal GPU ska vara "bästa grafikköpet du kunnat göra i modern tid".
Det är en gammal produkt som nVidia, tack vara brist på konkurrens från AMD, kan få folk som dig att tro detta är "bästa grafikköpet i modern tid".

Det är sjukt att ens säga det är OK att spendera 7500 kr det på en gammal GPU som tillverkaren mycket gärna skulle kunna sälja för 4500 kr med helt OK marginaler.

Jag skulle inte att köpa GPU X från AMD även om den skulle kunna slå RTX 2080Ti för samma peng.
Diminishing returns.
Precis samma anledning till varför jag valde köpa 3900X istället för 3950X.
12 kärnor är tillräckligt och räcker väldigt långt, precis som en RTX 2080 är mer än tillräckligt för de flesta men aldrig till det priset.

2080 är en mellanklass GPU till priset av en toppklass GPU.

R VII är/var en idiotisk produkt som bevisligen var en nödlösning från AMD för att kunna känna sig någorlunda relevanta i toppklassen.
Just därför valde jag att skippa den.

Inväntar "5800/5900XT" som förhoppningsvis kan erbjuda RTX 2080 Super nivå till en mindre peng.

Vadå mellan klass. Ett xx80 kort från Nvidia har alltid varit high end eller enthusiast
Här har du ett exempel och ger jag dig 2 länkar till.
Priserna må vara onödigt höga men nu är det som det är.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/GeForce_900_series
https://en.m.wikipedia.org/wiki/GeForce_500_series
Entry-level
GeForce GT 705
GeForce GT 710
GeForce GT 720
GeForce GT 730
GeForce GT 740
GeForce GTX 745
Mid-range
GeForce GTX 750
GeForce GTX 750 Ti
GeForce GTX 760 192-Bit
GeForce GTX 760
GeForce GTX 760 Ti
High-end
GeForce GTX 770
GeForce GTX 780
GeForce GTX 780 Ti
Enthusiast
GeForce GTX Titan
GeForce GTX Titan Black
GeForce GTX Titan Z

Rättade till stav fel
Permalänk
Medlem

@ExcZist: Namnet "XX80" och priset är i toppklassnivå men prestandan är mellanklass.

2080 Super är vad standard 2080 borde ha varit men nVidia ville inte ge sina kunder det förrän de var tvungen till det av AMD för att öka skillnaden mot de.

nVidia kunde ha lanserat 2080 Super från dag ett men valde att inte göra det.
Varför ge dig den extra prestandan gratis när man kan erbjuda det som ett uppgraderingsval senare.
Antingen som 2080 Super ifall AMD skulle komma med ett snabbt svar (som nu) eller kanske som RTX 3080 1-2 år senare och låtsats som det regnar.
Det är ju inte direkt så att folk som du skulle kritisera de för det.

Kort............Lanseringspris.....Skillnad
----------------------------------------
GTX 680.....4 600 SEK
GTX 780.....5 995 SEK............+30%
GTX 980.....5 249 SEK.............-13%
GTX 1080...7 699 SEK............+47%
RTX 2080...9 200 SEK............+20%

Notera att på bara några generationer, priset för 80-serien har dubblerats, tack vare brist på konkurrens från AMD.

nVidia var tvungen att sänka priset på 980 pga hårt konkurrens från Radeon 290X, då 290X presterade 21% sämre men kostade så lågt som 4800.

Med 1080 så tog nVidia över marknaden totalt och ökade priserna precis som de kände för.

Om du inte ser problemet här, svara inte.
Orka dra vidare denna diskussionen...

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson:

Det finns väl egentligen igen klockren definition av vad en "GPU" är. Dock enligt i varje fall nVidia ska det finnas stöd för hårdvaruaccelererad transform, clipping, and lighting (T&L). Och där var GeForce256 först.

Den första moderna GPUn var Fujitsus MB14241 som lanserades 1974. Att Nvidia cherrypickar sin definition av begreppet gör ju inte att de har mindre fel. Nvidia var inte ens det första företag som jobbade med hårdvaruaccelererad teknik. Där var S3 först med 86C911 redan 1991. Även om man skulle välja Nvidias definition (eller om det är din) så var inte Nvidia först heller eftersom Sega var först med T&L 1992. Alltså året innan Nvidia ens existerade som företag.

Skrivet av ipac:

Om jag inte minns fel så var det i och med Geforce 256 som begreppet GPU började användas.

Innan dess pratade man mer om grafik-accelerator och liknande.

Betyder inte att Nvidia var först utan det betyder bara att man ändrade namnet på begreppet.

Skrivet av olga32:

Ja tydligen då. Från Wikipedia: "The term "GPU" was coined by Sony in reference to the PlayStation console's Toshiba-designed Sony GPU in 1994.[2] The term was popularized by Nvidia in 1999, who marketed the GeForce 256 as "the world's first GPU"."

Rätt dumt om man får säga det själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Så Nvidia var inte ens först att mynta begreppet utan de var de första att börja marknadsföra det. Med andra ord. Nvidia var inte först oberoende hur man ser det.. förutom att marknadsföra ett begrepp som redan existerat i över 5 år dvs.

Så herr Jensen drog en fuling. Lite som sega med sin "Blast processing".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Världens näst snabbaste grafikkort (för normal-konsument) har mellanklass-prestanda. Man lär sig alltid nått nytt på Swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Den första moderna GPUn var Fujitsus MB14241 som lanserades 1974. Att Nvidia cherrypickar sin definition av begreppet gör ju inte att de har mindre fel. Nvidia var inte ens det första företag som jobbade med hårdvaruaccelererad teknik. Där var S3 först med 86C911 redan 1991. Även om man skulle välja Nvidias definition (eller om det är din) så var inte Nvidia först heller eftersom Sega var först med T&L 1992. Alltså året innan Nvidia ens existerade som företag.

Betyder inte att Nvidia var först utan det betyder bara att man ändrade namnet på begreppet.

Så Nvidia var inte ens först att mynta begreppet utan de var de första att börja marknadsföra det. Med andra ord. Nvidia var inte först oberoende hur man ser det.. förutom att marknadsföra ett begrepp som redan existerat i över 5 år dvs.

Så herr Jensen drog en fuling. Lite som sega med sin "Blast processing".

nVidias Press Release från 31 Aug 1999: https://www.nvidia.com/object/IO_20020111_5424.html:

Citat:

"PALM SPRINGS, CA – AUGUST 31, 1999 – In an event that ushers in a new era of interactivity for the PC, NVIDIA™ Corporation (Nasdaq: NVDA) unveiled today the GeForce 256™, the world's first graphics processing unit (GPU). "

Har inte hittat en enda källa som benämner MB14241 som nått annat än en "video shifter" eller "video display controller".

Med Sega antar jag att du menar Model-serien och Fujitsu TGP MB8623x. I Fujitsus egna dokumentation (MB86232_datasheet.pdf) nämns igen i närheten av GPU. Här kallas i varje fall MB86232 för en "32-BIT GENERAL PURPOSE DSP"

Och gällande Sony PS1. Källan som Wikipedia hänvisar till:

Citat:

"The term was first used by Sony in 1994 with the launch of the PS1. That system had a 32-bit Sony GPU (designed by Toshiba). The acronym was used before and after that referring to a geometry processing unit—GPU. TriTech introduced the Geometry Processor Unit in 1996 and Microsoft licensed it from them in 1998. It was part of a multi-chip solution and used the OpenGL API."

Visst, Sony* och Sega sägs i moderna genomgångar av deras produkter innehålla GPU:er men inte av företagen själva när dom introducerades och inte av företagen som designade chippen.

* Har inte hittat nån press release från Sony angående PS1 så här kan dom sno "äran" från nVidia.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

På Siggraph 2019 håller Nvidia föredrag och bolagets Morgan McGuire siar om framtiden. Om fyra år uppges samtliga spelplattformar stödja ray tracing, något som då kan krävas av storspelen.

Läs hela artikeln här

Ingen mening att köpa kort med rattracing förräns om 4 år då med andra ord. 😁

Skickades från m.sweclockers.com