Paypal på twitch, ska jag använda privat eller företag

Permalänk

Paypal på twitch, ska jag använda privat eller företag

Så jag har tänkt börja streama på twitch inom en snar framtid, men jag är osäker när det gäller paypal, (vad jag ska använda)
Så vad bör jag använda? Privat eller företagskonto (om jag ens räknas som ett företag)? (Har inget paypal konto sen tidigare)

Permalänk
Medlem

Är du ett företag med F-skattsedel? I så fall är det nog företag som gäller för dig...

Permalänk
Medlem

Har du registrerad firma - Företag
Har du inte registrerat firma - Privat
Skall du registrera firma - Ändra när du registrerat firman.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av slusk:

Är du ett företag med F-skattsedel? I så fall är det nog företag som gäller för dig...

Skrivet av Olsson80:

Har du registrerad firma - Företag
Har du inte registrerat firma - Privat
Skall du registrera firma - Ändra när du registrerat firman.

Skickades från m.sweclockers.com

okej tack, ända nackdelen då som jag anser är då att i stort sett vem som helst kan se hela mitt namn och mailadress... finns det något sätt man kan göra så att inte folk kan se det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowlingking:

okej tack, ända nackdelen då som jag anser är då att i stort sett vem som helst kan se hela mitt namn och mailadress... finns det något sätt man kan göra så att inte folk kan se det?

Vart ser dem det?
På Paypal ser dem ju bara din epost?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Olsson80:

Vart ser dem det?
På Paypal ser dem ju bara din epost?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.reddit.com/r/Twitch/comments/2rod7b/is_it_dangero... tydligen enligt detta...

Permalänk

jag kommer använda streamlabs

Permalänk
Medlem

Ja, om inte Twitch ändrat något så ser man det namn som är på PayPal när man donerar. Samtidigt är det inte ett måste att använda PayPal iom bits.

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Ja, om inte Twitch ändrat något så ser man det namn som är på PayPal när man donerar. Samtidigt är det inte ett måste att använda PayPal iom bits.

så med andra ord så kan jag inte göra ett företagskonto utan att ha registrerat ett företag? kan jag inte säga t.ex. att twitch är hemsida och det är mitt varumärke jag framför?

Permalänk
Medlem

Har du en redan befintlig skara följare som kommer kika på dig från start? Det känns annars lite snett att investera energi i den ekonomiska aspekten med tanke på hurpass få tittare och därmed låga eller ickeexisterande inkomster de allra flesta som börjar streama genererar.
Därtill krävs ju att du blir twitch partner innan du får tillgång till bits och prenumerationer.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Har du en redan befintlig skara följare som kommer kika på dig från start? Det känns annars lite snett att investera energi i den ekonomiska aspekten med tanke på hurpass få tittare och därmed låga eller ickeexisterande inkomster de allra flesta som börjar streama genererar.
Därtill krävs ju att du blir twitch partner innan du får tillgång till bits och prenumerationer.

Har några (under 10)

Men känns inte som att det är så mycket energi ändå faktiskt... men jag kommer ringa deras kunde service imorgon och höra, för om det är klart känns allt "proffsigare" ut IMO

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowlingking:

så med andra ord så kan jag inte göra ett företagskonto utan att ha registrerat ett företag? kan jag inte säga t.ex. att twitch är hemsida och det är mitt varumärke jag framför?

Du kan inte bara låtsas ha ett hittepå företag, du måste faktiskt ha ett företag registrerat.