27" 1440p... gå med i PG279Q-lotteriet, eller något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Min står som bokad nu så några har de fått in

Jag mailade dem ang att det stod att det fanns i lager, då fick jag detta svar. Så du får kanske vänta ett tag.

"Hej,

Det går toppen att köpa en sådan nu, då bokar du ett exemplar och får den skickad så snart den anländer till oss, vilket är 2019-09-05 preliminärt.

Allt gott,"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabbiz:

Jag mailade dem ang att det stod att det fanns i lager, då fick jag detta svar. Så du får kanske vänta ett tag.

"Hej,

Det går toppen att köpa en sådan nu, då bokar du ett exemplar och får den skickad så snart den anländer till oss, vilket är 2019-09-05 preliminärt.

Allt gott,"

De står att den plockas så de måste fått in några. Vet dock inte hur många. Jag bokade direkt när de gick att förboka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

De står att den plockas så de måste fått in några. Vet dock inte hur många. Jag bokade direkt när de gick att förboka den.

Då får du skriva en liten minirecension här när du testat den

Permalänk
Medlem

Jag köpte en PG279Q på webhallen för en till två veckor sedan och är mycket nöjd!

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk

Även jag har en beställning på "27GL850", nuvarande order status är att den plockas men jag tvivlar på att det stämmer. Under dagen har jag fått två mail samt ett sms;

Första mailet skrev de att varan finns i lager och kommer skickas inom kort.

Andra mailet skrev de att det har varit lite problem med skärmen då den har "allokerats till fler personer".

Därefter fick jag ett sms att min order håller på att plockas och ingen ändring kan längre göras på min order.

Känns som om Inet inte har grejjerna under kontroll.

Edit:
Order status ändrat från "packas" till "packad". Intressant.

Permalänk

Har både fått mail om att datumet blivit ändrat + ett sms om att ordern håller på och plockas, lite dubbla budskat har mailat nu så får väl se om man haft tur eller inte.

Permalänk
Medlem

Fick ett kolli nr nu på försändelsen i alla fall

Permalänk
Medlem

Kul att höra ni som har den påväg Återkom gärna med recensioner, rätt säker på att det blir ett köp för min del också.
Är speciellt nyfiken hur den hanterar hopp ut ur Freesync spannet. När jag körde "riktig Gsync" märkte jag aldrig när den kom utanför spannet, men med de Freesync skärmer jag kört märks det.

EDIT: Nu är LTT's review som nämndes på förra sidan publik på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=t6JxuEQhU18&feature=youtu.be

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Linus Tech Tips har recenserat den, men finns bara på Floatplane ännu. Bör väl laddas upp på YouTube i slutet av veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Den kom precis online, blir intressant att se:
https://www.youtube.com/watch?v=t6JxuEQhU18

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra2001:

Den kom precis online, blir intressant att se:
https://www.youtube.com/watch?v=t6JxuEQhU18

Missade jag något eller svarade han inte på om den har 1ms på "fast" preset?

Efter att ha kollat igen så verkar den inte ha det på "fast" men har det på "faster"?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Missade jag något eller svarade han inte på om den har 1ms på "fast" preset?

Efter att ha kollat igen så verkar den inte ha det på "fast" men har det på "faster"?

Till följd av massa overshot istället, så det är väl inte att rekommendera att köra på det läget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Till följd av massa overshot istället, så det är väl inte att rekommendera att köra på det läget.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo precis, Då är ju frågan vad för MS man får ut på "Fast"?

Jag är iofs inte nå vidare känslig så blir nog ett köp ändå

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Zippeer:

Mjo precis, Då är ju frågan vad för MS man får ut på "Fast"?

Du får inte en viss siffra. Varje skärm har ett spann av responstider och den exakta tiden i millisekundrar varierar med hur man definierar själva mätningen och jämförelsen. En overdrive-funktion kan få till en snabbare transient från exempelvis grått-till-grått men den kommer att "skjuta förbi" och istället skapa andra problem.

Specade millisekundrar är därför siffror man aldrig bör jämföra utan att ställa dem i ett större perspektiv. Det är definitivt inget bra mått på vilken skärm som är bäst. Den skärm som har "1 ms" på pappret kan mycket väl vara sämre, släpa, ge skuggor etc. än den som har "4 ms" eller till och med "8 ms" på pappret. En lurar bara sig själv genom att jämföra på detta sätt.

Ständigt återkommande bild:

Jag tror de flesta skulle föredra Dell-skärmens "8 ms"-eftersläp framför en den enkla AOC-skärmens "1 ms"-eftersläp. För att inte säga hur "4 ms" hos PG279Q är i jämförelse.

Från denna artikel: https://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Du får inte en viss siffra. Varje skärm har ett spann av responstider och den exakta tiden i millisekundrar varierar med hur man definierar själva mätningen och jämförelsen. En overdrive-funktion kan få till en snabbare transient från exempelvis grått-till-grått men den kommer att "skjuta förbi" och istället skapa andra problem.

Specade millisekundrar är därför siffror man aldrig bör jämföra utan att ställa dem i ett större perspektiv. Det är definitivt inget bra mått på vilken skärm som är bäst. Den skärm som har "1 ms" på pappret kan mycket väl vara sämre, släpa, ge skuggor etc. än den som har "4 ms" eller till och med "8 ms" på pappret. En lurar bara sig själv genom att jämföra på detta sätt.

Ständigt återkommande bild:
https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/50372?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvNTAzNzIiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9YXJ0aWNsZUZ1bGwiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiZGZhMmUxNjljZjRiYTQ0NTQ2YmVlOTFhNTYzNWZkNjMifQ%3D%3D

Jag tror de flesta skulle föredra Dell-skärmens "8 ms"-eftersläp framför en den enkla AOC-skärmens "1 ms"-eftersläp. För att inte säga hur "4 ms" hos PG279Q är i jämförelse.

Från denna artikel: https://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-t...

Satt och tänkte på det just detta efter att jag postade det så tack för förklarningen!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Har funderat länge på att gå upp till en 27" 1440p IPS och LG 27GL850 ser ju faktiskt väldigt intressant ut.
För min del står faktiskt valet mellan den eller en Acer XF270HUA, beroende på om den sistnämnda skulle hinna dippa ner till 4500~kr igen före LG:n går att få tag på.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

LG 27GL850 verkar ju sjukt nice! Ni får gärna uppdatera om ordern skickas och så, är sugen på att klicka hem en själv

Permalänk
Medlem

Har kört med skärmen nu några timmar. Ingen BLB!!!! Man har lite IPS glow men de har man ju alltid. Men att man klara sig utan BLB så är ju hälften vunnet. Provade en asus skärm tidigare men massa BLB.
HDR har jag inte provat så mycket men 350 nits så är de ju som de är.
G synch funka fin fint med. Samsung skärmen jag provade hade flimmer. Denna är felfri vad jag ser.

Permalänk

Riktigt nöjd med 27GL850 jag också.

Köpte hem PG279Q i vintras men efter två dåliga exemplar gav jag upp, båda hade döda pixlar ur kartong och tydlig BLB.

Enda nackdelen med LG skärmen hittills är den medföljande DisplayPort kabeln, den var för kort för mig så jag fick köpa en längre på 2m, medföljande är cirka 1,5m. Samma gäller den medföljande USB kabeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

Jag köpte en PG279Q på webhallen för en till två veckor sedan och är mycket nöjd!

Köpte samma skärm fast hos Komplett. En demoprodukt, som jag fick för endast 5300kr - sjukt billigt och den är helt perfekt.
Kan inte vara mer nöjd. Och jag skulle aldrig själv köpa en monitor utan g-sync!

Permalänk
Medlem

@NorthLight: Jag betalade 4 765 kr för min som fyndvara + medlemsförmån, jättenöjd

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

@NorthLight: Jag betalade 4 765 kr för min som fyndvara + medlemsförmån, jättenöjd

Haha det var ju Verkligen fantastiskt. Bara tacka och ta emot