Permalänk
Medlem

Hej igen ,

Gjort lite funderingar , beställde en medium tophat till min ghost.

Vad tror ni om nedan lösning.

System.

CPU 9900k
PSU Corsair 750 SFX
MB Asus ROG Strix Z390-I Gaming
GPU EVGA GeForce RTX 2080 XC HDMI 3xDP 8GB
Minne Corsair Vengeance Red LED DDR4 3000MHz 2x16GB (CMU32GX4M2C3000C16R)
CPU Kylare. Corsair Hydro H60 V3
HDD Intel P600 2TB
HDD Samsung 250GB EVO 970

Klarar H60 och kyla 9900k i ghosten tror ni ?

@lambdan @Mindfighter

//Anders

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

@retrocc: Jag tror det är en Large tophat du behöver för att köra AIO. Ang H60 + 9900K hittade jag denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1544108-koprad-kylare-...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

CPU 9900k
PSU Corsair 750 SFX
MB Asus ROG Strix Z390-I Gaming
GPU EVGA GeForce RTX 2080 XC HDMI 3xDP 8GB
Minne Corsair Vengeance Red LED DDR4 3000MHz 2x16GB (CMU32GX4M2C3000C16R)
CPU Kylare. Corsair Hydro H60 V3
HDD Intel P600 2TB
HDD Samsung 250GB EVO 970

Läs denna:
https://louqe.com/img/GhostCPU_AIOTest.pdf
Jag skulle personligen ha tagit en large tophat + en 240 AIO kylare för att kunna maxa 9900k

Varför två SSD? Kör en stor snabb som sitter på m2 platsen med kylare, den andra m2 platsen är på baksidan av brädan och om du googlar lite så ser du att m2 ssd:er där råkar ut för throttling eftersom ghosten genererar värme från bägge håll. ('normala' chassin har ju inget värmande bakom moderkortsplåten, vi har GPUn där som flåsar in varmluft )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Tack för input , märker att temp är största problemet i detta chassi

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Tack för input , märker att temp är största problemet i detta chassi

Blir ju så när det är litet, tycker det fungerar bra ändå,
men kräver att man funderar en del på val av komponenter och det är en del av det roliga (tycker jag själv förstås )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag följer ju den här tråden och fick idén från någon som länkade till en reddittråd där en person körde sitt chassi så här. Nu har jag kört båda varianterna där jag haft tophat med 2x NF-A12x25 (utan fläkt i botten av chassit) som stått för avledningen av värme. Nu testade jag så här, dvs jag vände chassit upp och ner för att kunna sätta bottenfläkt i toppen istället och därmed slippa tophat.

Den lyckas göra i stort sett samma jobb som med tophat. Chassit i sig blir lite varmare i bakkant men tempsen lägger sig på:
- 80C på GPU med max 40% flakthastighet. Det är kring 1000 rpm på mitt kort.
- 65C på CPU med stock fläktkurva på mobo som landar på omkring 50% på NF-A12x15 vilket också är kring 1000 rpm.
- Dettta ger enligt mina inställningar en chassifläktshastighet på omkring 1200 rpm med LNA.

Detta efter MSI Kombustor stresstest GPU+CPU i cirka 30 minuter. Det är 99% load på GPU och 94-100% load på CPU.

Vet inte om jag tycker det ser särskilt märklig ut med det upp och ner. Så här kommer jag köra min Ghost. Riktigt najs verkligen.

Notera att jag har lite mycket kablar för en chassifläkt där. Det är splitters och LNA för de gamla fläktarna i tophat. Det ska ju bort såklart. Kommer dock köra med LNA. Fläkten ligger enbart där den ligger och sitter inte fast.
Dessutom kör jag två sata-SSD med en till höger om PSU och en bakom PSU. Blir mycket kablar men det går ändå köra NF-A12x25 utan fläktgaller. Precis som @aktsu påtalat tidigare. Tackar för den inspirationen. Annars hade jag inte ens testat det för jag trodde det skulle vara omöjligt.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Jag följer ju den här tråden och fick idén från någon som länkade till en reddittråd där en person körde sitt chassi så här. Nu har jag kört båda varianterna där jag haft tophat med 2x NF-A12x25 (utan fläkt i botten av chassit) som stått för avledningen av värme. Nu testade jag så här, dvs jag vände chassit upp och ner för att kunna sätta bottenfläkt i toppen istället och därmed slippa tophat.

Den lyckas göra i stort sett samma jobb som med tophat. Chassit i sig blir lite varmare i bakkant men tempsen lägger sig på:
- 80C på GPU med max 40% flakthastighet. Det är kring 1000 rpm på mitt kort.
- 65C på CPU med stock fläktkurva på mobo som landar på omkring 50% på NF-A12x15 vilket också är kring 1000 rpm.
- Dettta ger enligt mina inställningar en chassifläktshastighet på omkring 1200 rpm med LNA.

Detta efter MSI Kombustor stresstest GPU+CPU i cirka 30 minuter. Det är 99% load på GPU och 94-100% load på CPU.
https://i.imgur.com/iKcFYJX.jpg
https://i.imgur.com/KWJUrfp.jpg
https://i.imgur.com/BrR77xL.jpg

Vet inte om jag tycker det ser särskilt märklig ut med det upp och ner. Så här kommer jag köra min Ghost. Riktigt najs verkligen.

Notera att jag har lite mycket kablar för en chassifläkt där. Det är splitters och LNA för de gamla fläktarna i tophat. Det ska ju bort såklart. Kommer dock köra med LNA. Fläkten ligger enbart där den ligger och sitter inte fast.
Dessutom kör jag två sata-SSD med en till höger om PSU och en bakom PSU. Blir mycket kablar men det går ändå köra NF-A12x25 utan fläktgaller. Precis som @aktsu påtalat tidigare. Tackar för den inspirationen. Annars hade jag inte ens testat det för jag trodde det skulle vara omöjligt.

Kan man inte bara montera om Fronten istället för att vända upp och ner på chassit ?

Sitter juh bara i 3 skuvar på Bladet vända det 90 grader skuva tillbaka dom 3 skruvarna.
@Alumax

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Passade själv på att montera om pumpen till sluten vattenkylning så höga ramminnen ryms.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Alumax:

Ser ju bra ut! Får man fråga varför du vände det upp och ner?

Permalänk
Medlem

Enda anledningen jag kan se till att vända chassit upp och ner är för att få Cpu sidan mot en själv vid custom glaspanel för instinkt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Kan man inte bara montera om Fronten istället för att vända upp och ner på chassit ?

Sitter juh bara i 3 skuvar på Bladet vända det 90 grader skuva tillbaka dom 3 skruvarna.
@Alumax

Jag kollade aldrig om det gick att lossa hela fronten. Jag förutsatte bara att det inte gick...
Däremot insåg jag att jag enbart behövde flytta bottenpanelen och därmed inte behöva montera ner något annat så jag körde på det. Om jag tröttnar på att fronten är upp och ner kanske jag ger mig på det.

Skrivet av Aktsu:

@Alumax:

Ser ju bra ut! Får man fråga varför du vände det upp och ner?

Jag ville ha utblåset uppåt helt enkelt. Jag testade aldrig med att ha den neråt men jag gissar på att det blir en del återcirkulation av luft som jag slipper så här

Skrivet av Jonas79:

Enda anledningen jag kan se till att vända chassit upp och ner är för att få Cpu sidan mot en själv vid custom glaspanel för instinkt.

Jag blir låst till att ha GPU-sidan mot mig om jag vill ha chassifläkten uppåt. Så jag har ju även internals upp och ner nu men det kanske är jag som missförstår nu..?

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Jag följer ju den här tråden och fick idén från någon som länkade till en reddittråd där en person körde sitt chassi så här. Nu har jag kört båda varianterna där jag haft tophat med 2x NF-A12x25 (utan fläkt i botten av chassit) som stått för avledningen av värme. Nu testade jag så här, dvs jag vände chassit upp och ner för att kunna sätta bottenfläkt i toppen istället och därmed slippa tophat.

Den lyckas göra i stort sett samma jobb som med tophat. Chassit i sig blir lite varmare i bakkant men tempsen lägger sig på:
- 80C på GPU med max 40% flakthastighet. Det är kring 1000 rpm på mitt kort.
- 65C på CPU med stock fläktkurva på mobo som landar på omkring 50% på NF-A12x15 vilket också är kring 1000 rpm.
- Dettta ger enligt mina inställningar en chassifläktshastighet på omkring 1200 rpm med LNA.

Detta efter MSI Kombustor stresstest GPU+CPU i cirka 30 minuter. Det är 99% load på GPU och 94-100% load på CPU.
https://i.imgur.com/iKcFYJX.jpg
https://i.imgur.com/KWJUrfp.jpg
https://i.imgur.com/BrR77xL.jpg

Vet inte om jag tycker det ser särskilt märklig ut med det upp och ner. Så här kommer jag köra min Ghost. Riktigt najs verkligen.

Notera att jag har lite mycket kablar för en chassifläkt där. Det är splitters och LNA för de gamla fläktarna i tophat. Det ska ju bort såklart. Kommer dock köra med LNA. Fläkten ligger enbart där den ligger och sitter inte fast.
Dessutom kör jag två sata-SSD med en till höger om PSU och en bakom PSU. Blir mycket kablar men det går ändå köra NF-A12x25 utan fläktgaller. Precis som @aktsu påtalat tidigare. Tackar för den inspirationen. Annars hade jag inte ens testat det för jag trodde det skulle vara omöjligt.

Suck... nu måste jag prova detta (rätt säker på att det var jag som länkade Redditen...)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@Alumax: Hur funkar det med grafikkortet? Hänger det inte lite för mycket vikt på PCIE slotten? Är bara rädd att något ska knäckas på gpu-sidan. Kör själv med dator i sign, och du verkar ju ha EVGA 1080ti, skulle du kunna lägga upp bild på gpu-sidan?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

@Alumax: Hur funkar det med grafikkortet? Hänger det inte lite för mycket vikt på PCIE slotten? Är bara rädd att något ska knäckas på gpu-sidan. Kör själv med dator i sign, och du verkar ju ha EVGA 1080ti, skulle du kunna lägga upp bild på gpu-sidan?

Kände lite på det och jag känner inte att det finns något rörelsemarginal alls faktiskt. Det sitter stenhårt. Visar inte på några tendenser att anstränga någonting någonstans visst, vikten ligger ju åt fel håll på PCI-riser-fästet men rör jag på den händer liksom ingenting där så som det ser ut är det "GPU-IO-shielden" som håller grafikkortet på plats med dom där fästena uppe och nere. Så länge den sitter bra i själva kretskortet och kylflänsen känns det inte som om några bekymmer faktiskt. Om jag ska transportera den får jag göra det åt rätt håll kanske...

Fan vad luftigt det är på den sidan.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Så jag flippade mitt nu och yep, det ger i princip samma prestanda som med dubbla exhaust ovanför. Man verkligen känner hur värmen osar upp från CPU'n.

I mitt fall var max temp på CPU package'n 1 grad kallare (73 ist för 74) med denna setup efter 5 mins Prime95 Small FFTs.
Tyvärr noterade jag inte mina idle temps innan bytet men jag är rätt säker på att de sjunkit med 2 grader, kan inte minnas att package'n varit nere på 34 C förut.
GPUn testade jag som vanligt med mina 3 runs av Superposition och det är stabila poäng runt 5230, som när jag körde dubbla top exhaust.

Det är ju en väldigt enkel operation att göra. Bara ta loss grillen och underdelen, vänd på chassit, och byt plats på dem. Ska man ha en fläkt är väl det jobbigaste är väl att mosa till sina kablar och dra till dem med kattstrypare (det finns bra hål ovanför nätagget man kan dra kattstryparna runt), och precis som någon sa åt mig tidigare: jepp det behövs inte galler.

Jag satte fast fläkten i grillen med fina vita/genomskinliga kattstrypare då jag inte hade några svarta kvar, men då det är så tight där kan man låta fläkten ligga bara om man vill.
Dock vill jag nämna att fläkten har något magnetiskt i sig i mitten, då den drar sig fast i grillen. Vet inte hur det påverkar funktion, den snurrar för mig iaf.

Pengarna man sparar på att inte köpa en tophat kan man lägga på custom length cables. Speciellt 8 pins kabeln till CPU hamnade ganska fult för mig så jag ska definitivt börja kika på det.

Även jag funderade på om GPU'n klarar av att "hänga" men jag upplevde den inte som ostabil eller nåt. De där bitarna man skruvar fast i chassit nyper ganska bra!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

När ni vänder på chassit, kommer ni vända på luftkylaren också då? För minns jag rätt så var det "superviktigt" att kylrören på ev luftkylare skulle sitta på rätt sätt, dvs böjen nedåt, och att det kunde göra några graders skillnad?

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Jag ser fortfarande inte att det skulle vara så stor skillnad på att ha en chassifläkt men nedåt. För mig blåser PSU/GPU uppåt i vanligt utförande och chassifläkten blåser nedåt så det bör vara mer eller mindre samma. Blir ju svårt att montera fläkten snyggt i inverterat läge med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

När ni vänder på chassit, kommer ni vända på luftkylaren också då? För minns jag rätt så var det "superviktigt" att kylrören på ev luftkylare skulle sitta på rätt sätt, dvs böjen nedåt, och att det kunde göra några graders skillnad?

Jag hittar inga tester som är applicerbara på situationen. Jag har hittat något men där är kylaren en NH-C12P och där verkar själva flänsen ha kontakt utöver heatpipes så det resultatet vet jag inte om det går att räkna. Det talar iaf för att det inte blir någon skillnad.
https://www.legitreviews.com/mounting-a-cpu-cooler-the-heatpipe-direction-might-matter_741

Å andra sidan; säger Noctua att det är dåligt så är det troligtvis också så. Dom har ju inte visat annat än att dom vet vad dom snackar om. Behöver läsa på lite om hur vätskan inuti faktiskt kan flytta sig beroende på var den varma sidan och kalla sidan är i förhållande till varandra i höjdled och var kröken är.

Men personligen upplever jag inte någon temperaturskillnad till det sämre alls. Min temp efter långa sessioner ligger bra, även vid 30 C ambient som det varit fram tills i förrgår...

Kan det ha någon påverkan över tid?

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Jag hittar inga tester som är applicerbara på situationen. Jag har hittat något men där är kylaren en NH-C12P och där verkar själva flänsen ha kontakt utöver heatpipes så det resultatet vet jag inte om det går att räkna. Det talar iaf för att det inte blir någon skillnad.
https://www.legitreviews.com/mounting-a-cpu-cooler-the-heatpipe-direction-might-matter_741

Å andra sidan; säger Noctua att det är dåligt så är det troligtvis också så. Dom har ju inte visat annat än att dom vet vad dom snackar om. Behöver läsa på lite om hur vätskan inuti faktiskt kan flytta sig beroende på var den varma sidan och kalla sidan är i förhållande till varandra i höjdled och var kröken är.

Men personligen upplever jag inte någon temperaturskillnad till det sämre alls. Min temp efter långa sessioner ligger bra, även vid 30 C ambient som det varit fram tills i förrgår...

Kan det ha någon påverkan över tid?

Min första tanke är om det på något sätt blir reducerat flöde/döda zoner där vätskan inte faller tillbaka ner till cpu'n om man har en böj uppåt på det sättet. Men bara spekulationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Funderar på om man kan få plats med en 120mm aio när man vänder på spöket upp och ner med en s-tophat. Vad tror ni som har vänt på den? Har själv inte tillgång till min dator på några veckor annars hade man testat

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

@breakwin: har ingen AIO att testa med, men i teorin: Utskärningen där jag har min extra fläkt borde vara 25mm eftersom NF-A12x25 är det och som du ser på min bild är det ganska exakt att den får plats där. En S tophat lägger till 15mm, alltså har vi 40mm att spela med.

Jag gick snabbt genom Inets utbud av 120 AIO’s och den smalaste radiator + fläkt jag hittade var 52mm. Jag antar att det är en 25mm tjock fläkt på den, så om vi byter den till en 15mm blir den 42mm istället vilket jag fortfarande tror är för tjockt.
Förutom det så verkar de flesta 120 AIOs ha centimeter tjocka kanter på vardera sida av ytan som fläkten blåser på, vilket gör att radiatorn måste läggas ”ovanför” utskärningen i chassit så själva radiatorn ligger i tophatten. 52mm-25mm ger oss en radiatortjockhet på 27mm vilket är för tjockt för tophat S och även M.

Inet har ju dock inte världens största utbud så kan du hitta en AIO som är under 40mm med raka kopplingar kanske det kan gå.

Så tänkte jag iaf så här på kvällskvisten

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Funderar på om man kan få plats med en 120mm aio när man vänder på spöket upp och ner med en s-tophat. Vad tror ni som har vänt på den? Har själv inte tillgång till min dator på några veckor annars hade man testat

Tyvärr inte chassit är 140 mm brett dom flesta 120 mm AIO är 152 mm.

Men med en Medium Tophat så passar en 120 mm AIO av max tjocklek på 26 mm med en Slim fläkt i botten och borde vara likadant på felvänt chassi.
@breakwin

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Mini ITX till en 7700k som skulle passa i Ghosten ?

Verkar vara slut överallt.

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Mini ITX till en 7700k som skulle passa i Ghosten ?

Verkar vara slut överallt.

Rätt gammal CPU, moderkort för dessa säljs nog inte länge i butik. Vill du överklocka så håll utkik efter Z170 och Z270 mITX moderkort på begagnad-marknaden.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Mini ITX till en 7700k som skulle passa i Ghosten ?

Verkar vara slut överallt.

Sålde mitt moderkort nyss på Tradera, 770 kr slutade mitt Asrock z270 Fatal1ty Gaming-ITX/AC utbytt på garanti ärende i slutet av Mars i år

Mindfactory Germany säljer dessa nya och därifrån mitt köptes från ursprung.
@retrocc

https://www.mindfactory.de/product_info.php/ASRock-Fatal1ty-Z...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@jonas79 tackar.

Tänkte förbereda min nuvarande ATX dator i Ghosten o då behöver jag ett mini atx

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Letade i båda trådarna men hitade inget svar, men jag antar att Black Ridge ej passar Asus Z370 Strix ITX + G.Skill Tridentz RGB?

Jag är extremt nöjd med FD Celsius 240mm + Tophat (~ 53-58C Cinebench / Prime95) men då min 8700K går ganska svalt hade det varit kul att se om man klarar sig utan tophaten helt och hållet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

@KniFF: nej blackridge kylaren kan inte användas med ramstickor med en så hög kylfläns som trident z har, oavsett vilket moderkort du använder.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

@KniFF: nej blackridge kylaren kan inte användas med ramstickor med en så hög kylfläns som trident z har, oavsett vilket moderkort du använder.

Synd, fanns en begagnad på blocket i närheten. Kan iof växla minnen med servern..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt