Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag tror du behöver större kontaktyta mot kylflänsarna för heatpipesen. Dumt att slösa bort den "överblivna" längden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Imponerande Ser proffsigt ut

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

riktigt bra gjort men var inte kylflänsarna dyra?

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

tack:) , jag köpte dem beg. på elektronikforumet för 75kr st om ja minns rätt.

Permalänk
Medlem

pimp-a-licious

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

hmm dom går ju typ på 900 kr styck på elfa eller liknande senast jag kollade.. din j#vel

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

jepp, jag fick dem billigt, passade på o köpa fyra st

Permalänk
Medlem

sjukt nice gillar plexit

Permalänk
Medlem

tackar, allt kommer dock bli svartlackerat snart, ev så ska lite blåa dioder innhandlas.

Permalänk

Det här kan bli hur snyggt som helst. Det är redan hur bra som helst

Permalänk
Medlem

blev ju skitbra!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Den blev otroligt snygg efter rollandet

Permalänk
Medlem

tacker, mm fast det tog sin lilla tid.. och kan inte påstå att det sitter bra men o andra sidan så ska jag ju förhoppningsvis inte behöva montera isär den så ofta.

Permalänk
Inaktiv

Detta är helt otroligt, en rejält positiv överraskning. När jag först såg det kändes det som ett ghettobygge, men när jag kollade nu efter sista updaten blev jag tagen med storm, riktigt proffsigt bygge, bra design och bra funktion. Jag är stolt över dig xD

Permalänk

Ser väll helt ok ut, men mitt projekt blir bättre ;P

Visa signatur

easy as Dell

Permalänk
Medlem

hehe mm om du nu lyckas limma ihop den burken igen

Permalänk

Skitsnyggt!
Liknar lite mCubed HFX Mini, vad gick allt på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tack, joo de gör ju det:) hmm chassiet (med display och kylflänsar) gick väl på ca 1300:- och hårdvaran på ca: 3000:-

Permalänk
Medlem

från början såg det inte alls bra ut men tillslut blev det skit snyggt

Permalänk
Medlem

Ett PSU blir varamare om du belaster det mycket. Ta ett lite kraftfullare och det går troligen svalare.

Permalänk
Medlem

Snyggaste lilla burken jag har sett. Olyckligtvis så är det inte så mycket kraft i den, du skulle använt M-ATX istället.

Kan inte ha varit ett billigt bygge men man får även betala för att ha roligt (pilla och bygga). Nice eyecandy i alla fall.

10p.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

fett snygg burk... 10 p den va snygg innan du lacka den me ja skulle nog haft en o lackad men det är i mitt tycket fett grymt jobbat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
Projektarbete:

idén är att göra ett helt passivt HTPC chassi, prestandan ska vara hyffsad
blir en 3000+ med x800 (det lutar åt ett lågprofils x600)2,5" disk, agg på så lite watt som möjligt.
moderkortet blir ett asrock m-atx

värmen från CPU, GPU, NB kommer att transporteras med hjälp av heatpipes till stora kylflänsar på utsidan.
medans nätaggets effektregulatorer (heter det så) kommer att skruvas direkt på kylflänsen

----------------------------------------------------------
Som ni säkert redan märt så har planerna ändrats till ett ITX bygge.

Besök albumet: Passiv HTPC av rythm

Vill inte vara elak men, jag har en liknande mediaburk hemma.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Masterpeace.......

Permalänk
Medlem

Gillar designen o allt.. Skitsnyggt.. skulle dock inte lackat plexit/Lexanet.. kommer bli rätt mörkt i burken ändå utan dioder.. jag hade tyckt de varit snyggare.. 10p annars.. riktigt snygg idé..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd

Här va ett bra bygge anser jag 10 poäng

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Skrivmaskin

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram klassiska gallerier som publicerats under de gångna åren. Idag har vi dammat av ett HTPC-bygge av medlemmen @rythm, som för nära 15 år sedan monterade fläskiga kylflänsar och värmeledningsrör i en egendesignad låda, med syftet att kyla komponenterna passivt!

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram klassiska gallerier som publicerats under de gångna åren. Idag har vi dammat av ett HTPC-bygge av medlemmen @rythm, som för nära 15 år sedan monterade fläskiga kylflänsar och värmeledningsrör i en egendesignad låda, med syftet att kyla komponenterna passivt!

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Så jävla hårdvaruporr det kan bli?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Detta är den typ av modifieringar och byggen som saknas idag!
Dagens "moddningar" brukar bestå i någon färdig RGB-list, något vattenkylnings-kit för 5kkr och sedan 30 bilder på varje koppling och skruv.

Det var bättre (erhm fattigare) förr!

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt när jag läste "Va? Mini-ITX då? Ah måste vara VIA"..

Förövrigt en svunnen tid som är lätt att bli nostalgisk över då en gjorde allt för att få ut det mesta av sin hårdvara inköpt för hårt förvärvade pengar.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com