Permalänk
Medlem

Måste vara dagens Topic

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Inet skippar aldrig pingvinstången.
Då droppar försäljningen minst 30%.

Permalänk
Medlem

Enda gången jag fått ngt ätbart från Inet va när jag fick med en påse Ferraris, då vart jag glad!

Annars skulle jag gärna kunna välja att inte få en pingvinstång, för tycker dem är grymt äckliga och känns onödigt att kasta godis...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Inaktiv

Fick champagne på hotellet när jag checkade in förra veckan. Vill inte ha skiten. Att de inte ens kan bemöda sig att ta reda på mina vanor på ett GDPR-säkert sätt är under all kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBleepBleep:

"Lakrits är en naturprodukt som framställs ur rötterna på växten Glycyrrhiza glabra, lakritsrot, som i sin tur är en ärtväxt som växer vilt i Medelhavsområdet, Ryssland, Kina och Iran."

http://recept.se/artiklar/vad-ar-egentligen-lakrits

Kanske stämmer att det görs av samma ämnen i grunden men att det ska vara "restprodukter från däcktillverkning som inte riktigt passerade kvalitetskraven" är ju inte riktigt rätt.

det skulle väl vara lite sarkastiskt med hint av att de smakar ungefär lika illa

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Är ju rätt stor belastning på miljön då det är mycket plast på pingvinstången.
Kanske något mer miljövänligt godis samt en ruta att bocka av om man avstår.

Inte för att tala om belastning på miljön när man beställer elektronik !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

Pingvinstång innehåller palmolja. Större delen av regnskogen på Borneo har blivit skövlat för att omvandlas till palmoljeplantager, vilket har förstört livsmiljöer för bl.a. den borneiska arten av orangutang, som numera är kritiskt utrotningshotad.

Jag köper inte produkter med palmolja, och jag skulle inte tycka om att någon köper det åt mig utan att jag ber om det.
Det är kunderna som betalar för pingvinstången, och jag vill inte subventionera någon annans pingvinstång heller.
Även om det skulle vara "en droppe i havet"i jämförelse, låt pengarna som skulle gått till min pingvinstång istället gå till projekt som hjälper orangutanger, tack!

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Borde vi inte helt kunna välja bort emballaget också i sann miljöanda? En miljöcertifierad återanvändbar påse räcker väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är trevligt när man öppnar paketet och få lite snacks. Gillar man inte smaken finns det något annan i huset som gör det och som man kan glädja. Finns det ingen i huset som gläds åt det kan man alltid ta med det till jobbet? Risken med att lägga till kryssrutor vid beställningen är att det kan bli för många frågor till slut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Findecanor:

Pingvinstång innehåller palmolja. Större delen av regnskogen på Borneo har blivit skövlat för att omvandlas till palmoljeplantager, vilket har förstört livsmiljöer för bl.a. den borneiska arten av orangutang, som numera är kritiskt utrotningshotad.

Jag köper inte produkter med palmolja, och jag skulle inte tycka om att någon köper det åt mig utan att jag ber om det.
Det är kunderna som betalar för pingvinstången, och jag vill inte subventionera någon annans pingvinstång heller.
Även om det skulle vara "en droppe i havet"i jämförelse, låt pengarna som skulle gått till min pingvinstång istället gå till projekt som hjälper orangutanger, tack!

Bra skrivet, palmolja måste bort.
Blir att beställa från andra från och med nu.

Permalänk
Medlem

Tycker denna tråd har urartat och att många här beter sig jävligt illa rent ut sagt. Han kommer med ett förslag till Inet på hur dom kan förbättra hans upplevelse. Släpp det..

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Inaktiv

@Svensktiger: Att säga "nej" till godiset är ett perfekt tillfälle att öva dina barn på att dom inte får nånting bara för dom vill ha det.

https://youtu.be/RfjnC7Mqo78 Jordan Peterson förklarar bra hur man ska hantera konflikt med sitt barn. Vilket jag antar du har problem med eftersom du vill att Inet ska ändra nånting på sin hemsida så du inte får hem godis, så du kan undvika den konflikt.

https://youtu.be/50FbeazFkgs Överbeskyddande förälder.

Du kan inte ändra världen runt dina barn, du kan dock lära dom att anpassa sig till världen runt omkring dom.
För vad händer när dom växer upp? Dom måste anpassa sig, ingen kommer någonsin anpassa sig efter dom och ingen kommer gilla någon som kräver att andra ska anpassa sig efter deras behov/vilja.

Permalänk
Medlem

Skippa att handla på Inet för att en pingvinstång innehåller palmolja och att det är plast om den. Tycker det är hårt. Det finns större problem än så. En svensk konsumerar i genomsnitt tre till fyra gånger jordens resurser. Jag kan garanterar att vi omedvetet köper något annat som påverkar någon annan djurart.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

jag tycker om idén med pingvinstången, det blir lite spännande men tyvärr har den bara varit ätbar för mig 1 av senaste 10 gångerna tror jag.

De andra 9 gångerna fick jag en stång med lakrits i och som alla vet är lakrits mer eller mindre restprodukter från däcktillverkning som inte riktigt passerade kvalitetskraven :/

Källa på det med lakritsen? Aldrig hört det där..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att hålla med.

Fick en mint pingvingstång i mitt inet paket.
Jag åt den förstås, men den var så vidrig att jag tror inet skickar ut den för att jävlas med folk.
Skamligt.
Vill inte att någon annan ska behöva lida som jag gjorde.

Permalänk
Medlem

Man får väl hålla koll på sina barn istället för att säga att det är Inets fel?.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de kan lägga till en knapp där man får välja önskad smak på pingvinstången Jag själv avskyr tex lakrits.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Jag blir lite glad och drar på mungipan när det är lite godis med i! inte för att jag äter godiset själv! men det är omtanke faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Förstod nästan att detta skulle urarta i någon slags moralpanik.
På vilket sätt känner ni er kränkta av en funktion där de som vill kan avsäga sig godis i paketen ?
Och varför är det fel att känna ett ansvar för vad barn och husdjur kan stoppa i sig?
Vad händer om något småbarn som är hyperallergiskt mot "allt" får tag på lite godis som paketmottagaren kanske inte ens visste låg med (förstagångsköpare)?

Det är fel därför att du bör uppfostra dina barn till att inte öppna andra personers post, samt att det är direkt olagligt och därpå tämligen grovt brott, innan du ber ett företag lägga till extra manuell hantering av ordrar.

Hade du som andra påpekat kommit med bättre argument hade tråden gått i en helt annan riktning. T.ex "Gör standardfrakten 5kr dyrare där det extra går oavkortat till välgörenhet och ni skickar med en pingvinstång men kunden kan välja ett billigare alternativ och inte få en stång"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv brukar jag alltid spara alla pingvinstänger för att kunna dela ut till okända barn senare.

/creepy candyman.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Några kan inte hålla koll på sina barn eller sitt beroende i sin ankdamm eller har en annan absurt fånig ursäkt och då ska resten av världen anpassa sig. Självklart!
Något säger mig att Inet kan komma att ruttna på PK-gnället och om det fortsätter helt sonika sluta skicka med godis hellre än att anlita en kodare som skriver om hela j-a webbshopen för tiotusentals kronor.

Sverige i ett nötskal...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

@Mattiiss: I det fallet hade det nog rört sig om en alkoholfri öl... Vore inte praktiskt annars. Kolhydrater är ingen drog, så liknelsen hade väl passat bättre att matkassebolaget gav dig en gratis frukt i påsen och du flippar ut p.g.a. fruktsockret.

Du tror en nykter alkoholist klarar en alkoholfri öl. Om de nu haft problem med just öl sedan tidigare? Nu säger jag bara att vad skulle det spela för någon roll om valet hade funnits?

Ska vi ändra scenario så var det nyligen på radio. En person ringer in och svarar fel på någon random fråga och då säger radioprataren "som tröst skickar vi hem två trisslotter till dig. Personen som ringt in säger då "NEEEEJ! skicka inga trisslotter, jag har haft ett spelmissbruk". Även en sån liten skitsak som en trisslott kan trigga igång ett missbruk om man har otur. Så även en alkoholfri öl lovar jag kan starta ett missbruk, jag har sett det själv tyvärr i mitt yrke som ambulanssjuksköterska.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eazy:

Skippa att handla på Inet för att en pingvinstång innehåller palmolja och att det är plast om den. Tycker det är hårt. Det finns större problem än så. En svensk konsumerar i genomsnitt tre till fyra gånger jordens resurser. Jag kan garanterar att vi omedvetet köper något annat som påverkar någon annan djurart.

Jag tror produkterna i sig från Inet eller vilken elektronikaffär som helst skadar naturen mer än en stycke pingvinstång. Så kanske är det bättre att sluta handla elektronik helt och hållet så spar vi både på den och palmoljan.

Undrar se om TS tänkte på att denna lilla tråd om en pingvinstång nu plötsligt skulle få alla elektronikbutiker att gå i konkurs, lite som en fjärils vingslag kan förändra världen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Du tror en nykter alkoholist klarar en alkoholfri öl. Om de nu haft problem med just öl sedan tidigare? Nu säger jag bara att vad skulle det spela för någon roll om valet hade funnits?

Ska vi ändra scenario så var det nyligen på radio. En person ringer in och svarar fel på någon random fråga och då säger radioprataren "som tröst skickar vi hem två trisslotter till dig. Personen som ringt in säger då "NEEEEJ! skicka inga trisslotter, jag har haft ett spelmissbruk". Även en sån liten skitsak som en trisslott kan trigga igång ett missbruk om man har otur. Så även en alkoholfri öl lovar jag kan starta ett missbruk, jag har sett det själv tyvärr i mitt yrke som ambulanssjuksköterska.

Det går inte att ta bort något bara för att folk kan ha problem med något det påminner om, du har alkoholfri öl i varenda livsmedelsbutik och livsmedelsbutikerna kommer ha olika erbjudanden vilket kommer inkludera alkoholfri öl, cider och vin. Frukt hade som sagt varit bättre att jämföra med då du nu pratar om något helt annat.

Radioprogrammets inringare hade kanske inte ens hunnit uppge sina uppgifter till radiokanalen i den situationen....

Valet? Alternativet hade ju varit att ta bort godiset, att lägga till extra steg för godis som kostar 1 kr är inte rationellt eller rimligt.

Permalänk
Medlem

Mängden inlägg här som inte läst och/eller förstått original inlägget är ju chockerande.
Gillar framförallt den här lilla godbiten:

Skrivet av Dumbullen:

Det är fel därför att du bör uppfostra dina barn till att inte öppna andra personers post, samt att det är direkt olagligt och därpå tämligen grovt brott, innan du ber ett företag lägga till extra manuell hantering av ordrar.
Skickades från m.sweclockers.com

Vilket inte bara är fel i sak men dessutom även tvärtom vad tråden egentligen handlar om.

Nåja, en hel del håller ju faktiskt med mig.
Och Inet, som ju den här tråden riktade sig mot, har kanske fått lite kött på benen när denna sak tas upp igen hos dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Mängden inlägg här som inte läst och/eller förstått original inlägget är ju chockerande.
Gillar framförallt den här lilla godbiten:
Vilket inte bara är fel i sak men dessutom även tvärtom vad tråden egentligen handlar om.

Nåja, en hel del håller ju faktiskt med mig.
Och Inet, som ju den här tråden riktade sig mot, har kanske fått lite kött på benen när denna sak tas upp igen hos dom.

Det finns två alternativ:

1. Du har koll på dina paket så att barn och husdjur inte får tag på pingvinstången.

2. Inet slutar skicka pingvinstänger.

Varför funkar inte alternativ 1 för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Mängden inlägg här som inte läst och/eller förstått original inlägget är ju chockerande.
Gillar framförallt den här lilla godbiten:
Vilket inte bara är fel i sak men dessutom även tvärtom vad tråden egentligen handlar om.

Nåja, en hel del håller ju faktiskt med mig.
Och Inet, som ju den här tråden riktade sig mot, har kanske fått lite kött på benen när denna sak tas upp igen hos dom.

Vad var det originalinlägget handlade om då?

"Det är ju inte alltid ok när diverse husdjur eller småbarn får i sig godis som man kanske inte har koll på"
Silica påsar?
Plastpåsar ungarna kan få över skallen.
frigolit dom kan tugga i sig.

Du kommer få höra av dig till alla affärer du köper saker från, att fixa deras hemsida så du kan klicka bort allting dina barn kan få i sig när du beställer nånting

Det du frågar efter är inte ett hållbart.

"De små liven lär sig ju snabbt att paket = godis, inte alltid vad man är ute efter."
Det är inte barnen som lär sig det, det är du som lär dom det.

Permalänk
Inaktiv

Den här tråden visar bara hur bra vi har det i Sverige egentligen.

Permalänk
Hjälpsam

"There ain't no such thing as a free lunch"

Undrar om det är någon som reflekterat över att varken godiset eller frakten är gratis utan att alla kunder betalar för det i form av något högre priser på produkterna för att bekosta dels godiset och dels logistiken med att addera det till varje paket?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Förstod nästan att detta skulle urarta i någon slags moralpanik.
På vilket sätt känner ni er kränkta av en funktion där de som vill kan avsäga sig godis i paketen ?

Många gånger är det sånt tänk jag får när jag ber om en funktion också... folk hysteriskt ska på en för att "gud förbjude det är ett val...". Man ska aldrig säga nej till möjligheten att välja, om det går...

En enkel "Önskar ha godis..." [bock] är inte så mycket. Frågan är kanske mer om det ger tid i hanteringen som i sin tur kostar Inet mer än bara bocken. Det får de ju själva svara för.

Jag personligen hade kanske istället lärt barnen, MEN... ditt förslag är inte dumt. Enda du måste tänka på är, vad sker om du missar bocka ur den? Eller om sommarvikarien råkar lägga in en? Då är du tillbaka på ruta ett igen. Så även om du får detta, bör du ändå hantera det om det är så känsligt.