Känns som att min SSD startar sakta med win10.

Permalänk

Känns som att min SSD startar sakta med win10.

Hejsan, nu dem senaste två dagarna(ungefär) när jag har startat min dator så tar det ytterst långt tid för den att komma fram till Win10 loggan samt komma till login skärmen(inget lösen). Jag börjar undra om inte min SSD börjar kanske ge upp?

Specs:

Ryzen 2600x
Samsung SSD 850 EVO 250GB
1070ti
16GB Ram

Mvh.

Permalänk

@Frostshape: ladda ner Samoch testa uppdatera frsungs magician eller vad de heter o kolla hälsa och temperatur och ladda ner senaste d
Frimeware?

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@Frostshape: ladda ner Samoch testa uppdatera frsungs magician eller vad de heter o kolla hälsa och temperatur och ladda ner senaste d
Frimeware?

"Samoch" ? Utveckla gärna vad du rekommenderar, med stavrättelser.

*EDIT*

Hittade vad du syftade på. Tack!

För andra som har detsamma problem - https://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/t... det var detta han menade.

Fann lösningen
Permalänk
Medlem

@Frostshape: Har du kopplat in eller gjort något du trodde inte spelade någon roll?

Kolla boot listan i bios att den inte slösar tid med att försöka starta från något före SSD.

Det kan också orsakas av tex skadade USB prylar, USB kabel, USB port som något kopplat till, mus, tangentbord, kringutrustning, lagrings disk mm som inte ens behövs för att starta datorn. Testa att ta bort sånt.

Permalänk

@Frostshape: oj jäkla sol när jag skrev sorry. Samsung magician och senaste firmware ska de stå ursäkta.

Löste det sig eller har du samma problem ?

Permalänk
Skrivet av panpo98:

@Frostshape: Har du kopplat in eller gjort något du trodde inte spelade någon roll?

Kolla boot listan i bios att den inte slösar tid med att försöka starta från något före SSD.

Det kan också orsakas av tex skadade USB prylar, USB kabel, USB port som något kopplat till, mus, tangentbord, kringutrustning, lagrings disk mm som inte ens behövs för att starta datorn. Testa att ta bort sånt.

Kopplade nyligen in ett par nyköpta hörlurar(HyperX Cloud 2)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@Frostshape: oj jäkla sol när jag skrev sorry. Samsung magician och senaste firmware ska de stå ursäkta.

Löste det sig eller har du samma problem ?

Der gjorde en viss skillnad, rensade SSD lite också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Frostshape: ja vad bra. Brukar bli seg när man har de 90% full typ av nån anledning

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@Frostshape: ja vad bra. Brukar bli seg när man har de 90% full typ av nån anledning

Jo, så är det ändå. Men tackar för hjälpen iallafall! Var så lätt lösning! 😅

Skickades från m.sweclockers.com