Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv

Jag hade också gillat att ha den nya modellen då jag till 99% spelar bärbart på min. Men blir ingen uppgradering, går inte att motivera det för ett kraftfullare batteri tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag såg precis denna nyhet faktiskt, batteritiden går från 2.5-6.5h på nuvarande Switch till 4.5-9h på den nya revisionen. Det är en ganska rejäl förbättring, det sägs t.ex. att batteritiden medan man spelar BotW gått från ca. 3h till 5.5h, nära en fördubbling alltså.

Personligen har jag sällan haft behov av längre batteritid, jag använder min Switch mest i dockat läge. Men jag kan förstå om en del blir frestade att uppgradera till den nya revisionen.

Ja, detta var en rätt trevlig nyhet. Såg detta även på Nintendos sida.

Jämförelse med Lite varianten samt liten notis om den nya.

https://www.nintendo.com/switch/compare/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Pro kommer inte inte förrän tidigast 2020 räkna med Q3-Q4. De ligger efter med det mesta.

Permalänk

Tänkte köpa mario maker 2 för att spela mest lokal multiplayer. Någon som vet om man kan spela co op på ”singel player”-delen eller om det bara är nedladdade banor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Ryzen 5600X, GTX 1070, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Började få problem med mina joycons för ett tag sedan. Verkar vara det "kända" problemet att markören rör sig fast man inte rör kontrollern. Googlat lite och de kan gå att åtgärda hjälpligt själv, men då den fortfarande har garanti tänkte jag att jag lika gärna kan låta Nintendo fixa det.
Blev dock lite fundersam. Brukar det räcka att man lämnar in kontrolerna eller behöver man lämna in hela Switchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pomelo:

Började få problem med mina joycons för ett tag sedan. Verkar vara det "kända" problemet att markören rör sig fast man inte rör kontrollern. Googlat lite och de kan gå att åtgärda hjälpligt själv, men då den fortfarande har garanti tänkte jag att jag lika gärna kan låta Nintendo fixa det.
Blev dock lite fundersam. Brukar det räcka att man lämnar in kontrolerna eller behöver man lämna in hela Switchen?

Min vänstra Joycon skickade jag in till webhallen ensam och behöll switch så jag kunde fortsätta spela med andra kontroller.
Men egentligen beror det hela på vad butiken du köpt den hos säger.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Vad tror ni andrahandsvärdet blir på orginalkonsolen när dom nya släpps? Har en "tidig" switch som går att modda som bara ligger. Funderar om den är värd att spara eller om man ska sälja innan nyare versioner kommer?

Permalänk

Jag har även jag problem med min vänstra joy-con. Köpte switchen förra veckan och har spelat ytterst lite pga avsaknad av spel, dock märkte jag nu att den vänstra kontrollen inte verkar gå att ladda. Är detta ett vanligt problem? Har läst runt lite att man kan behöva rengöra men det låter konstigt att behöva göra på en ny produkt.

Kontrollen i sig fungerar som den ska, den kopplar till switchen och konsollen känner av när den kopplas på enheten, dock laddas den inte när jag kopplar in sladden.

Jag har testat att synca om osv som nämndes på nintendos supportsida men utan framgång. Vill helst inte behöva skicka tillbaka den då jag fixat spel/skärmskydd osv redan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rostbiff2:

Tänkte köpa mario maker 2 för att spela mest lokal multiplayer. Någon som vet om man kan spela co op på ”singel player”-delen eller om det bara är nedladdade banor?

Skickades från m.sweclockers.com

Relativt säker på att story enbart går som single. Försökte lira med dottern men gick inte.
När man gör banor kan man köra tillsammans samt onlinebanorna.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Någon som spelat New Super Mario Bros. U - Deluxe Edition? Isåfall, tycker ni det är värt pengarna?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

@zorken: Som de flesta Mario-spelen så är det ett bra spel, tycker SMM2 är bättre dock. Vill så gärna ha Galaxy 1 och 2 till switchen.

Permalänk
Medlem

@Gorynytj: Kul att höra får ta och spana in SMM2 med då, tack!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk

Någon som vet varför det inte går att spela online med tele2s nätverk? Försöker spela med mobilen som hotspot. Eshopen funkar men det går inte att ansluta till någon server

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Någon som vet varför det inte går att spela online med tele2s nätverk? Försöker spela med mobilen som hotspot. Eshopen funkar men det går inte att ansluta till någon server

Skickades från m.sweclockers.com

Operatörerna i Sverige brukar inte dela ut någon publik IP till mobiltelefoner så du ligger bakom carrier grade NAT inklusive alla problem som direktkopplingar till server när du skall spela.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kommer ens en Pro version av Switch överhuvudtaget?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av outbox:

Kommer ens en Pro version av Switch överhuvudtaget?

Ingen som vet i nuläget, eller ja, förutom Nintendo själva
Det man har sagt är att det inte kommer i år(?). Sen tror jag man skjuter sig själv i foten lite genom att släppa en pro, bättre att släppa en helt ny Switch än att kalla den ”Pro”. Men det kanske låter bättre än ”Switch 2”? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ingen som vet i nuläget, eller ja, förutom Nintendo själva
Det man har sagt är att det inte kommer i år(?). Sen tror jag man skjuter sig själv i foten lite genom att släppa en pro, bättre att släppa en helt ny Switch än att kalla den ”Pro”. Men det kanske låter bättre än ”Switch 2”? 🤔

Vem har sagt det? Har Nintendo sagt att det inte kommer i år? Då betyder det väl att det kommer något annat år?
Har Wii U nu, men jag lär nog väntar en ett par månader till och se vad som sägs.
Har inte kört klart Zelda BOTW än

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av outbox:

Vem har sagt det? Har Nintendo sagt att det inte kommer i år? Då betyder det väl att det kommer något annat år?
Har Wii U nu, men jag lär nog väntar en ett par månader till och se vad som sägs.
Har inte kört klart Zelda BOTW än

Det kommer från Bowser himself (blir aldrig trött på hans namn )

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Då jag själv ofta blandar ihop Outer Wilds och Outer Worlds så trodde jag först det var Wilds, vilket inte var orimligt. Men att det faktiskt är Outer Worlds som är på gång är faktiskt riktigt jäkla stort ändå!

Dag ett-köp för mig på PC men blir att överväga att dubbeldippa beroende på hur Switch-utgåvan blir.

Permalänk
Medlem

@Tiamat du skriver ibland ”vi” i nyhetstråden. Är det fler personer som skriver som ditt nick eller vad avser vi i sammanhanget?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av SevenFour:

@Tiamat du skriver ibland ”vi” i nyhetstråden. Är det fler personer som skriver som ditt nick eller vad avser vi i sammanhanget?

När det gäller recensioner är vi flera som testar spelen. Jag skriver allt i tråden men får eventuella tips om vad som ska redigeras. Ibland sitter vi ihop och sammanställer vad som skrivs. Därav "vi". Vilket innebär att det skrivs om först i ett annat dokument, som sedan klistras in i Nyhetstråden.

Som säkert flera förstår så är det mer än ett heltidsjobb att läsa press meddelanden svara på frågor, kontakta olika butiker m.m. Inget som jag hinner med själv.

I nuläget hinner jag inte ens med att be om fler press-koder för att testa spel. En del har erbjudit sig att göra det men det ligger på is.

Permalänk
Medlem

Jag får hoppas att Nintendo lärt sig av sina misstag och hittar på ett bra namn på en PRO respektive generation 2 av Nintendo Switch.

WiiU var nog det dummaste påhittet till namn som någon skådat och bidrog sannolikt till de dåliga försäljningssiffrorna.

Små börbättringar som batteritiden på nuvarande är bra grejjer, men dom borde vara tydliga med att det är samma maskin fast med bättre batteritid. Kalla den Switch EB (extended batterylife) eller nått.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

När det gäller recensioner är vi flera som testar spelen. Jag skriver allt i tråden men får eventuella tips om vad som ska redigeras. Ibland sitter vi ihop och sammanställer vad som skrivs. Därav "vi". Vilket innebär att det skrivs om först i ett annat dokument, som sedan klistras in i Nyhetstråden.

Som säkert flera förstår så är det mer än ett heltidsjobb att läsa press meddelanden svara på frågor, kontakta olika butiker m.m. Inget som jag hinner med själv.

I nuläget hinner jag inte ens med att be om fler press-koder för att testa spel. En del har erbjudit sig att göra det men det ligger på is.

Intressant! Jag har faktiskt funderat på det där någon gång med.

Hade ju inte skadat om det gavs redaktionellt utrymme för spel och specifikt tester även på SweClockers faktiskt. Nu äger Geeks förvisso FZ men ja...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Intressant! Jag har faktiskt funderat på det där någon gång med.

Hade ju inte skadat om det gavs redaktionellt utrymme för spel och specifikt tester även på SweClockers faktiskt. Nu äger Geeks förvisso FZ men ja...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag valde Sweclockers då loading och de andra hade eget. Sen har de inte kommit tillbaks i samma form som förr.

För övrigt det mesta kommer från discord-kanaler. Där pressfolk samt folk som arbetar i affärer släpper ut intern info och bilder. Dessa källor kan vi inte uppge eftersom de får sparken (de ingår i "vi"-begreppet).

Jag har bantat ned detta skvaller då Nintendo kan hota med stämning. Men ordet "vi" är töjbart finns väl ett 40-50 tal som hjälper till för att ge oss Nintendo Switch nyheter runt om i världen. Så vi hjälps åt.

Permalänk
Medlem

Hej!
Köpte ett begagnat Switch till mig själv för ett fyndpris idag.
Det var ett spel som var köpt i onlineshop och den gamla användaren är fortfarande inloggad.
Nu till frågan, kan jag flytta över spelet till mitt egna konto eller försvinner spelet direkt jag loggar ur det gamla kontot och loggar in på mitt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Hej!
Köpte ett begagnat Switch till mig själv för ett fyndpris idag.
Det var ett spel som var köpt i onlineshop och den gamla användaren är fortfarande inloggad.
Nu till frågan, kan jag flytta över spelet till mitt egna konto eller försvinner spelet direkt jag loggar ur det gamla kontot och loggar in på mitt?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är fyndpris?

Du kan logga in på ditt konto, spelet försvinner inte. Men du kan inte ta bort det skapade kontot, men du kan spela spelet på ditt konto.

Permalänk
Medlem

Okej tack!
Då ska jag testa det

1600kr för ett halvår gammalt switch!

Skrivet av tuffodum:

Vad är fyndpris?

Du kan logga in på ditt konto, spelet försvinner inte. Men du kan inte ta bort det skapade kontot, men du kan spela spelet på ditt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Okej tack!
Då ska jag testa det

1600kr för ett halvår gammalt switch!

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket bra pris. Om spelet ska följas med kan man byta e-post på kontot, till din egna eller annan e-post. Alla konton på konsolen delar på spelen som alla konton har tillsammans. Jag har typ 3 olika konton med spel på min Switch med e-post-adresser jag skapat just för de kontona jag köpt.

Permalänk

Dottern blev väldigt intresserad av Mario Maker 2 härom dagen. Ångrade därmed (och av andra skäl) bittert att jag sålde (!) mitt Switch förra året. Sååå vad för andra spel kan intressera ett barn på 6 år (och gärna hennes pappa )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr_Roflcopter:

Dottern blev väldigt intresserad av Mario Maker 2 härom dagen. Ångrade därmed (och av andra skäl) bittert att jag sålde (!) mitt Switch förra året. Sååå vad för andra spel kan intressera ett barn på 6 år (och gärna hennes pappa )

Stardew Valley?

Skickades från m.sweclockers.com