Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@draanexle: Dubbla kostnaden vet jag inte, tar man båda med budgetmoderkort så blir det:

En i7 9700k + Z390 UD + 16GB 3000MHz blir ungefär 6200kr

Ryzen 3600 + B450 + 3200MHz blir ungefär 4700kr.

Skiljer ca 1500kr, men i7:an är snabbare i spel.
Jämfört med en 3700x som kostar 3800kr så är i7:an ännu mer prisvärd för spel.

Båda dessa cpu:er kräver en ny kylare, för den som följde med 3600 är inget man vill ha (om man inte vill ha 70grader varm CPU, vilket man inte vill), så räknar inte med den kostnaden

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@draanexle: Dubbla kostnaden vet jag inte, tar man båda med budgetmoderkort så blir det:

En i7 9700k + Z390 UD + 16GB 3000MHz blir ungefär 6200kr

Ryzen 3600 + B450 + 3200MHz blir ungefär 4700kr.

Skiljer ca 1500kr, men i7:an är snabbare i spel.
Jämfört med en 3700x som kostar 3800kr så är i7:an ännu mer prisvärd för spel.

Båda dessa cpu:er kräver en ny kylare, för den som följde med 3600 är inget man vill ha (om man inte vill ha 70grader varm CPU, vilket man inte vill), så räknar inte med den kostnaden

Är inga problem att köra med boxkylaren för 3600 om man ska ha en mainstream speldator

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Är inga problem att köra med boxkylaren för 3600 om man ska ha en mainstream speldator

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem nej, men som sagt 70 grader på processorn är inget man vill ha.

Jag har en evo212 på min 3600, och den värmer ändå upp rummet den står i betydligt mer kännbart än när jag använder min i5 9600k med samma kylare. Att då använda orginalkylaren är inget jag kan rekommendera, men ja det går.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Inga problem nej, men som sagt 70 grader på processorn är inget man vill ha.

Jag har en evo212 på min 3600, och den värmer ändå upp rummet den står i betydligt mer kännbart än när jag använder min i5 9600k med samma kylare. Att då använda orginalkylaren är inget jag kan rekommendera, men ja det går.

Varför vill man inte ha 70 grader på cpun?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Varför vill man inte ha 70 grader på cpun?

Skickades från m.sweclockers.com

Dels för att du ökar temperaturen i chassit. Om du kollar livslängden på en kondensator till exempel så dubblar du livslängden
genom att sänka temperaturen 10grader.

edit : och dels boostar ju processorn bättre ju mer headroom den har på temperaturen. Samma med grafikkort, har du högre värme i chassit så boostar inte gpun lika mycket som när den är sval.

Alla gör som de själva vill, men jag vill ha en så sval dator som möjligt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CubaCola:

Dels för att du ökar temperaturen i chassit. Om du kollar livslängden på en kondensator till exempel så dubblar du livslängden
genom att sänka temperaturen 10grader.

edit : och dels boostar ju processorn bättre ju mer headroom den har på temperaturen. Samma med grafikkort, har du högre värme i chassit så boostar inte gpun lika mycket som när den är sval.

Alla gör som de själva vill, men jag vill ha en så sval dator som möjligt.

Personligen så har jag inget emot att köra cpun så varm som möjligt för att få en tystare dator men du resonerar underligt om du hävdar att ett kylarbyte i lådan påverkar lådans temp, oavsett vilken internmonterad kylare du har så är det ju samma mängd energi som alstrar värme inuti lådan och ett kylarbyte påverkar inte tempen inuti lådan, energin måste ju transporteras ut ur lådan för att lådans temp ska påverkas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Personligen så har jag inget emot att köra cpun så varm som möjligt för att få en tystare dator men du resonerar underligt om du hävdar att ett kylarbyte i lådan påverkar lådans temp, oavsett vilken internmonterad kylare du har så är det ju samma mängd energi som alstrar värme inuti lådan och ett kylarbyte påverkar inte tempen inuti lådan, energin måste ju transporteras ut ur lådan för att lådans temp ska påverkas.

Fast kör du orginalfläkten på en 3600 så kommer fläkten låta betydligt.
Jag upplevde i allafall att lådan blev kallare inuti efter att jag bytte kylare. Måste snart montera min 2700 orginalkylare så kan jämföra då.

edit: vid närmare eftertanke kan det vara så att orginalkylaren kör ju varmluften ner över moderkortet, medans min evo212 skjuter varmluften mot fläkten som suger ut luft ur chassit, och därav sänker temperaturen i lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@Tauc: Härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@draanexle: Dubbla kostnaden vet jag inte, tar man båda med budgetmoderkort så blir det:

En i7 9700k + Z390 UD + 16GB 3000MHz blir ungefär 6200kr

Ryzen 3600 + B450 + 3200MHz blir ungefär 4700kr.

Skiljer ca 1500kr, men i7:an är snabbare i spel.
Jämfört med en 3700x som kostar 3800kr så är i7:an ännu mer prisvärd för spel.

Båda dessa cpu:er kräver en ny kylare, för den som följde med 3600 är inget man vill ha (om man inte vill ha 70grader varm CPU, vilket man inte vill), så räknar inte med den kostnaden

Intressant! Blir en ny titt på 9700k! Ingen hyperthreading på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Någon mer som har fått en beställd dator från Elfynd?
Är lite nyfiken på hur det har gått för er ...

Klickade hem en igår kväll, fårse när den dyker upp, blev en zenbook pro 15" ux550 pröjsade 11k för den. Helt sjukt billigt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av juggl3r:

Klickade hem en igår kväll, fårse när den dyker upp, blev en zenbook pro 15" ux550 pröjsade 11k för den. Helt sjukt billigt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det blev många riktigt fina priser med den extra rabatten (som gäller månaden ut enligt Elfynds Facebooksida).
Jag hade gärna haft en något tunnare och lättare dator än den jag köpte, men de flesta Ultrabookmodeller saknar numeriskt tangentbord (som är ett måste för mig) eftersom femtontumsskärmarna är intryckta i chassin som är en formfaktor mindre än tidigare.
Jag fick i alla fall tag på en riktig värsting som kan hänga med länge – jag ska inte spela utan ha den som arbetsdator – och den är trots allt något lättare än min gamla Lenovo-laptop. (Men, totalvikten blir densamma på grund av det stora och halvkilotunga aset till nätdel ...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Dels för att du ökar temperaturen i chassit. Om du kollar livslängden på en kondensator till exempel så dubblar du livslängden
genom att sänka temperaturen 10grader.

Kunde inte läsa ditt inlägg utan att själv börja fundera över hur länge en kondensator håller.

Så jag sökte lite och hittade detta från gigabyte
"In actual years, the solid capacitor will last approximately 23 years, while the electrolytic capacitor dies after only three years. Granted, most people will replace their motherboard long before 23 years, but clearly, solid capacitors have a lifetime advantage over electrolytic capacitors."

Ovanstånde gäller vid 65 grader 24/7 last

Finns mer och läsa vid olika temperaturer här.
https://www.gigabyte.com/microsite/111/tech_070112_ud_whyuses...

(Mitt bios är inställt på tyst läge)

Om jag tillåts spekulera så tror jag att spänningspikar och esd (åska inkluderat) är de vanligaste dödsorsaken för moderkort för privatpersoner. Men om ni hittar data om detta så får ni gärna rätta mig.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kunde inte läsa ditt inlägg utan att själv börja fundera över hur länge en kondensator håller.

Så jag sökte lite och hittade detta från gigabyte
"In actual years, the solid capacitor will last approximately 23 years, while the electrolytic capacitor dies after only three years. Granted, most people will replace their motherboard long before 23 years, but clearly, solid capacitors have a lifetime advantage over electrolytic capacitors."

Ovanstånde gäller vid 65 grader 24/7 last

Finns mer och läsa vid olika temperaturer här.
https://www.gigabyte.com/microsite/111/tech_070112_ud_whyuses...

(Mitt bios är inställt på tyst läge)

Om jag tillåts spekulera så tror jag att spänningspikar och esd (åska inkluderat) är de vanligaste dödsorsaken för moderkort för privatpersoner. Men om ni hittar data om detta så får ni gärna rätta mig.
Skickades från m.sweclockers.com

Det är elektrolyt jag pratar om, eftersom de torkar ut. Har själv bytt ut sådana i annan elektronik.
Men det som dödar dessa är spänningsspikar och värme.

Men de som vill får köra vidare med sin orginalfläkt till sin 3600.
Orkar inte diskutera detta mer

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Det är elektrolyt jag pratar om, eftersom de torkar ut. Har själv bytt ut sådana i annan elektronik.
Men det som dödar dessa är spänningsspikar och värme.

Men de som vill får köra vidare med sin orginalfläkt till sin 3600.
Orkar inte diskutera detta mer

Ja det står med data för elektrolytkondensator också i tabellen i länken jag skrev. Jag har inte ifrågasatt något du skrev så det är synd att du inte vill diskutera vidare eftersom det var intressant.

Jag har försökt söka på det populära moderkortet B450 Tomahawk vilken typ av kondensator de använder men har inte hittat något än.

Permalänk
Rekordmedlem

Kondensatortillverkarna har datablad som visar hur den förväntade åldringen ser ut beroende på temp, ström och drifttid, men det säger ju inte hela sanningen för vill man ha den behöver man även veta vilka toleranser kretslösningen runt kondenstorn har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Logitech G903 Wireless är helt underbar så har ni tvekat länge som mig på att byta ut den trådade musen så tveka inte.

Scrollhjulet att man kan släppa så den det nästan flyger fast in game så underbart och så kan man låsa fast det igen när man surfar och kollar hemsidor.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4421722

786 kr på Elgigantens butiker var inte fy skam heller.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Logitech G903 Wireless är helt underbar så har ni tvekat länge som mig på att byta ut den trådade musen så tveka inte.

Scrollhjulet att man kan släppa så den det nästan flyger fast in game så underbart och så kan man låsa fast det igen när man surfar och kollar hemsidor.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4421722

786 kr på Elgigantens butiker var inte fy skam heller.

Slog nästan till själv, men sen såg jag att Logitech har släppt G903 med HERO sensorn:

https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-mice/g903-her...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5148345

Exakt samma mus i övrigt, men med 180h batteritid istället för ~30h!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Slog nästan till själv, men sen såg jag att Logitech har släppt G903 med HERO sensorn:

https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-mice/g903-her...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5148345

Exakt samma mus i övrigt, men med 180h batteritid istället för ~30h!

För över dubbla priset så kan jag ladda min mus lite oftare
@Icete

Såg också en ny modell kollade dock aldrig batteritiden ska erkännas

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

För över dubbla priset så kan jag ladda min mus lite oftare
@Icete

Såg också en ny modell kollade dock aldrig batteritiden ska erkännas

Heh, ja folk tycker olika! G903 för 799 kr är onekligen ett VÄLDIGT bra pris - mycket mus för pengarna!

För mig som tidigare har kört med en Mx Master och totalt avskydde att ladda musen ett par ggr i veckan så är ~180h batteritid mycket välkommet. Speciellt frustrerande när musen dog mitt under spelsessioner då och då. Kostar tyvärr dubbla priset men har man tålamod så kommer det nog någon rea om några månader (kan tills vidare köra vidare med min mycket imponerande G603, som kräver ett batteribyte efter månader av användning).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Trodde G903 varianten var den man använde powermat av något slag till och därför aldrig behövde ladda oavsett? O:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Trodde G903 varianten var den man använde powermat av något slag till och därför aldrig behövde ladda oavsett? O:

Har du en power matta som du säger behöver man aldrig ladda dock inte kollat priset på dessa.
@Gawgizz

1190 sek kostar tydligen dessa.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=Logitech+G+PowerPlay&p=...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Icte:

Heh, ja folk tycker olika! G903 för 799 kr är onekligen ett VÄLDIGT bra pris - mycket mus för pengarna!

För mig som tidigare har kört med en Mx Master och totalt avskydde att ladda musen ett par ggr i veckan så är ~180h batteritid mycket välkommet. Speciellt frustrerande när musen dog mitt under spelsessioner då och då. Kostar tyvärr dubbla priset men har man tålamod så kommer det nog någon rea om några månader (kan tills vidare köra vidare med min mycket imponerande G603, som kräver ett batteribyte efter månader av användning).

Då var det fel på den musen, de har lång batteritid om de är hela och man behöver inte ladda ett par gånger i veckan, 180 drifttimmar är nog inte nån större förbättring mot en hel MX Master för jag upplever snarare att de behöver laddas max en gång i månaden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Trodde G903 varianten var den man använde powermat av något slag till och därför aldrig behövde ladda oavsett? O:

Ja men dessvärre är de rätt dyra (ca 1200 kr, se @Jonas79's inlägg ovan).

Skrivet av mrqaffe:

Då var det fel på den musen, de har lång batteritid om de är hela och man behöver inte ladda ett par gånger i veckan, 180 drifttimmar är nog inte nån större förbättring mot en hel MX Master för jag upplever snarare att de behöver laddas max en gång i månaden.

Nu har jag blandat ihop möss - det var en Logitech Performance MX som jag hade och inte MX Master:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=473880

Batteritiderna på laddningsbara, trådlösa möss från 2009 var inte superbra

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man fortfarande kan köpa telefon från tele2 och säga upp abonnemanget?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Hej de borde gå då tele2 har ingen bindningstid.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Någon mer som har fått en beställd dator från Elfynd?
Är lite nyfiken på hur det har gått för er ...

Fick datorn idag, försökte filma lite https://youtu.be/1b5lAzYB5QI tänkte att en film vart lite mer visuellt. Har tyvärr inget stativ eller andra tjusiga saker så det blev lite som det blev. Men ni kan ju iaf få en bild av hur förpackningen är om man beställer ifrån elfynd. Jag har testat datorn nu nån timme och den verkar fungera som den ska och jag hittade inga srkåmor på själva datorn. Dock verkar den inte stänga av sig när jag tycker på stäng av, skärmen slocknar men fläkten fortsätter att låta. Ska prova windows update och se ifall det löser detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

MSI GeForce RTX 2070 Ventus
4 699:-
inkl Control och Wolfenstein: Youngblood
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Tack! blev ett köp. Tanken är att det ska driva en 1440p@144hz. Glodde lite på 2070 super först, men det här var ju 1400kr billigare. Jag kanske inte når 144 fps i alla titlar, men jag lirar knappt FPS längre och 90+ fps borde duga åt mig.

EDIT: Gick från ett GTX 970

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Fick datorn idag, försökte filma lite https://youtu.be/1b5lAzYB5QI tänkte att en film vart lite mer visuellt. Har tyvärr inget stativ eller andra tjusiga saker så det blev lite som det blev. Men ni kan ju iaf få en bild av hur förpackningen är om man beställer ifrån elfynd. Jag har testat datorn nu nån timme och den verkar fungera som den ska och jag hittade inga srkåmor på själva datorn. Dock verkar den inte stänga av sig när jag tycker på stäng av, skärmen slocknar men fläkten fortsätter att låta. Ska prova windows update och se ifall det löser detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Hände det bara första gången?
Det tog en stund innan min dator stängde ned sig och var klar med den inledande konfiguration man ser i din film så datorn kanske trots allt inte hade stängt av sig helt även om skärmen slocknade ...?
I värsta fall kan du bara utnyttja din ångerrätt.

Inte en skråma på datorn, alltså. Det behövs ingen tung sak för att göra den skåran i kartongen – den kanske bara har tagit i en vass bordskant.
Även om en förpackning är hel kan den ha varit med om en hel del om den har landat ”rätt”. Alla som någon gång har jobbat med logistik eller inom handeln vet vad som händer om man tappar en sak och den ser oskadd ut – alla (även chefen) låtsas som ingenting ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

I värsta fall kan du bara utnyttja din ångerrätt.

Gissningsvis är han nöjd med det fina priset, så då kanske reklamationsrätten är att föredra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Fick min dator idag från Elfynd, laddaren var fortfarande inplastad och datorn ser helt ny ut. Måste tacka igen för personen som hittade rabatten.

Vågar man räkna på hur mycket vi sparat via rean ; )