Sony WH-1000XM3 vs Bose QuietComfort 35 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inte hört QC 15. Vore förvånad om de lät bättre men konstigare saker har väl hänt. Det fungerar väl men varför betala över 2000 när du kan få bättre ljud för 200?

Jag vill ha ANC.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddyL:

@Berrabub: Jo det verkar vara något som kommer med ANC, då dessa är mina första lurar förväntade jag mig inte den effekten.
Dock verkar det vara lägre/mindre ljud på Bose. Iaf om man läser här:

https://www.reddit.com/r/headphones/comments/ac7cj3/white_noi...

Detta är fullt normalt och en vanesak. Testa dom i en bullrig miljö genom att ta av och på.
Brus finns alltid när det gäller förstärkare, mickar och högtalare.. bara att under visa gränser hör vi det bara inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör QC35II på jobbet, kontorslandskap ofta långa dagar, i två år. Mycket nöjd med NC och komfort. Växlar obehindrat mellan mobil (samtal, Spotify) och dator (möten). Flyger ibland. Att köra NC på jobbet är värt varenda krona, effektiviteten ökar märkbart.

Men komforten kommer till priset av mycket tunt klädselmaterial i kuddarna mot öronen och det ger upp efter ett tag, så räkna med att byta efter 1-2 år av dagligt bruk på jobbet. Inte helt oväntat är slitaget störst mot kindsidan om man har lite skäggstubb. Originalkuddar från Bose är dyra, men det finns gott om plagiat på nätet.

För mer info, kolla kommentarer och bilder från kunder här:
https://www.bose.com/en_us/products/headphones/headphone_acce...

Permalänk
Medlem

@anon246659: Det stämmer säkert, bestämde mig ändå för att ta hem ett par Bose från Webhallen och jämföra.

Med största sannolikhet åker Sony tillbaka, är någon intresserad av att ta över dem för samma pris (1995:- + frakt så hör av er).

Permalänk
Medlem

Jag gjorde den här jämförelsen för några månader sedan och kom fram till Sony pga att:

  • Bose NC gav (mig) en mycket obehaglig tryckande känsla i öronen som Sony inte alls har men min polare sade att man vänjer sig

  • Jag blev inte övertygad om ljudkvalitet på Bose när jag testade en polares men är nöjd med mina Sony

  • Jag kollade på ett antal jämförelser där Sony hade avsevärt bättre NC i lokaler med mycket prat och jag köpte dem för att koncentrera mig bättre i skolan

  • Jag inte behövde micen för samtal och inte använder de mycket utomus på vintern

  • Bonus: de har sjukt lång batteritid även med NC påslaget (men Bose har också lång)

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

Hur mycket sämre är mikrofonen på Sony M3 vs Bose 35II vs Bose 700 egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filikun:

Hur mycket sämre är mikrofonen på Sony M3 vs Bose 35II vs Bose 700 egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns massor av youtube videos att utvärdera. Sök efter call quality och de modeller du är intresserade av.

Permalänk
Medlem

Kan ju bara pinga att Bose 700 är prissänka med 900kr nu på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filikun:

Kan ju bara pinga att Bose 700 är prissänka med 900kr nu på Webhallen.

Köpte mig ett par Bose 700 för detta pris tidigare när Webhallen körde kampanj. Hade hemma både Sony och QCII innan men tyckte de brusade förmycket när NC var på och man hade ingen musik. Detta upplevde jag bättre med 700.
Micken är bra, men inte så bra som jag hoppats på. Mitt gamla kontors-headset är fortfarande bättre på den punkten.

Permalänk

Riktigt nöjd med mina Sony WH-1000XM3. Bra o fyllig bas och eq inställningar som jag vill ha.
Dock kunde högsta volymen varit högre för mig med hörselnedsättning, 104.5 dB/mW medans mina Kygo A9/600 ligger på 110 dB/mW som låter mer.
Bose hörlurar har alldeles för lite bas och Låg volym för min smak tyvärr.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Hedersmedlem

Efter att aldrig tidigare ha testat brusreducerande hörlurar, köpte jag Sony WH-1000XM3 för knappt en månad sedan. De fungerade helt ok, men de reducerade bruset betydligt sämre än vad jag hade trott att de skulle göra, så jag blev lite besviken. Jag hade trott att det allmänna bakgrundsbruset på t.ex. bussar och tåg eller vid dammsugning skulle reduceras mycket kraftigare.

I förra veckan sjönk priset på Bose 700, så då köpte jag ett par sådana för att jämföra. De kändes varken bättre eller sämre än Sony när det gäller brusreduceringen. Däremot har de ju betydligt bättre mikrofoner, och dessutom kändes de något bekvämare för mig. Därför lämnade jag tillbaka Sonyhörlurarna och behöll Bosehörlurarna.

Nämnas kan att jag så gott som uteslutande lyssnar på talat material (radioprogram från P1, poddar etc.). Med sådant material upplevde jag ingen direkt skillnad i ljudkvalitet mellan dem. Det är väl främst vid musiklyssning som sådant märks.

Jag kan också nämna att jag inte har för avsikt att använda hörlurarna utomhus. Möjligen skulle jag kunna tänka mig det en sommardag helt utan risk för regn, men annars inte. Kanske är jag överdrivet försiktig, men känns bäst att ta det säkra före det osäkra.