Permalänk

@Manboy: Grym setup!

Om någon frågat mig 1983 hur jag tror framtidens superdatorer skall se ut så är det inte helt olikt! Verkligen snygga färger och clean look.

Visa signatur

eGPU crew

Permalänk
Medlem

Tackar!
När jag började fundera på setupen gick jag i just sådana tankar som du beskrev

Skrivet av Wiktorion:

@Manboy: Grym setup!

Om någon frågat mig 1983 hur jag tror framtidens superdatorer skall se ut så är det inte helt olikt! Verkligen snygga färger och clean look.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Ingen fantastisk bild och mer byggt för funktion än design.
i mitten överst är en 42” 4k skärm
i mitten under är en 43” 4k skärm
resten är 27” skärmar horisontellt och vertikalt och används bla för kodning, skönt att se fler rader kod på skärmen vertikalt samt för mail och dokument.

https://i.imgur.com/PbgRoyG.jpg
Skickades från m.sweclockers.com

Det där såg riktigt häftigt ut! Snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndiieV:

Det där såg riktigt häftigt ut! Snyggt

Japp, det där såg riktigt nice ut!

Jag skulle behöva lite hjälp... Håller på bygga en nice working/gaming setup. Mitt skrivbord är 140 x 80 cm och beställde först den 27 tummaren till höger, men efter en vecka klarade jag inte köra Dota 2 på den i 1080p så ersatte med en begagnad Asus 24 tummare 144 hz istället.

https://imgur.com/a/pMBz0Y3

Tyckte det såg nice ut att ha 27 tummaren vertikalt som jag aldrig haft förut, det ser bra ut men tycker det inte blev så smooth att hover över samt att höjden på Chrome fönstret där menybaren ligger blev lite för högt. Bra för läsa mail, nyheter, twitch chat, men om man ska se en twitch i fullscreen blev det inte lika nice...

Kommer behöva "main" gaming skärmen i mitten och den större skärmen kan sitta lite var som helst. Min stationära dator lär komma slutet av veckan som kommer ersätta laptopen antingen på skrivbordet eller under skrivbordet.

Tack på förhand!

Visa signatur

Laptop: MacBook Pro Retina 13" (Early 2020): CPU: Intel Core i5 2.0 GHz, Turbo Boost upp till 3,8 GHz :-: RAM: 16 GB :-: GPU: Intel Iris Plus Graphics :-: Hårddisk: 512 GB SSD :-:

Permalänk
Medlem
Skrivet av sutekido:

Japp, det där såg riktigt nice ut!

Jag skulle behöva lite hjälp... Håller på bygga en nice working/gaming setup. Mitt skrivbord är 140 x 80 cm och beställde först den 27 tummaren till höger, men efter en vecka klarade jag inte köra Dota 2 på den i 1080p så ersatte med en begagnad Asus 24 tummare 144 hz istället.

https://imgur.com/a/pMBz0Y3

Tyckte det såg nice ut att ha 27 tummaren vertikalt som jag aldrig haft förut, det ser bra ut men tycker det inte blev så smooth att hover över samt att höjden på Chrome fönstret där menybaren ligger blev lite för högt. Bra för läsa mail, nyheter, twitch chat, men om man ska se en twitch i fullscreen blev det inte lika nice...

Kommer behöva "main" gaming skärmen i mitten och den större skärmen kan sitta lite var som helst. Min stationära dator lär komma slutet av veckan som kommer ersätta laptopen antingen på skrivbordet eller under skrivbordet.

Tack på förhand!

Vad behöver du hjälp med?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

EDIT: Förövrigt måste jag bara säga att jävlar vad snygga skrivbord och datorer folk sitter på!

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Kan ha postat den i någon annan tråd tidigare men tänker den hör hemma i denna tråd:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dne:

Kan ha postat den i någon annan tråd tidigare men tänker den hör hemma i denna tråd:

Skickades från m.sweclockers.com

Såg riktigt hemtrevligt ut, props!

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dne:

Kan ha postat den i någon annan tråd tidigare men tänker den hör hemma i denna tråd:
http://i.imgur.com/VKGP34V.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Nice, vad är det för förstärkare du har där i hörnet på bilden?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Såg riktigt hemtrevligt ut, props!

Tack!

Skrivet av Mizzarrogh:

Nice, vad är det för förstärkare du har där i hörnet på bilden?

Det är en WooAudio WA22 förstärkare och en Lavry DA11 DAC som står under.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dne:

Tack!

Det är en WooAudio WA22 förstärkare och en Lavry DA11 DAC som står under.

Ah, intressant, vad är det för rör på den egentligen?
Verkar vara toroidbaserad, men tror ärligt talat inte det är någon egentlig skillnad mot en EI.
(Kör själv EI (för att jag redan hade den), mest bara att den är tung som s--tan i jämförelse med en motsvarande toroid tycker jag och kanske ser litet mer traditionell ut. )
Edit, ah, nu såg jag, den verkar ha traditionell utlina med plåtade dubbeltrafos, intressant.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ah, intressant, vad är det för rör på den egentligen?
Verkar vara toroidbaserad, men tror ärligt talat inte det är någon egentlig skillnad mot en EI.
(Kör själv EI (för att jag redan hade den), mest bara att den är tung som s--tan i jämförelse med en motsvarande toroid tycker jag och kanske ser litet mer traditionell ut. )
Edit, ah, nu såg jag, den verkar ha traditionell utlina med plåtade dubbeltrafos, intressant.

LOL, fattar noll. Jo, jag fattar att det är audiofil snack, men annars....

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homdax:

LOL, fattar noll. Jo, jag fattar att det är audiofil snack, men annars....

Nja, bara allmänt intresserad då jag gillar att bygga själv, håller på med ett bygge som påminner om den.
Kort sagt så verkade den ju ge väldigt bra bang for tha bucks för att tala i begripligt språk.
Gillar den setupen skarpt.

Vad har du för högtalare till?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Precis återvänt till studierna och har därmed ny lägenhet. Är inte klar än, måste hitta något sätt att fästa kablarna under skrivbordet och låta min 22" tn-skärm lämna plats till ett modernare dito.

https://i.imgur.com/bwGA5pR.jpg

https://i.imgur.com/Hkabv2z.jpg

Egna högtalare med en dynavoice-baslåda (ur bild), Netonnets ommärkta Lasmex L-85, ett enkelt mixerbord från Alesis och en t.bone SC400-mikrofon. Skärmstativ från iiglo. Tangentbordet är ett Drevo Calibur och datormusen en Logitech G603.

Vad är det för bord?:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Passade på att ta en bild när det var nystädat

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

högra "laptopstativet" med den äldre Thinkpaden är mest där temporärt, hamnar nog i verkstan i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Vad är det för bord?:)

En utgången modell från Jysk kallad Silkeborg. Limmade solida ekstavar 130x70 cm, vill minnas att de vid tillfället erbjöd två serier av solida ekmöbler, och detta bord tillhör den billigare serien.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skrivet av Zmt:

https://i.imgur.com/gSY0Yy0.jpg

EDIT: Förövrigt måste jag bara säga att jävlar vad snygga skrivbord och datorer folk sitter på!

Vart köpte du stativet för hörlurarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Vart köpte du stativet för hörlurarna?

Det är ett par år gammalt men köptes ifrån maxfps.se

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Work in progress

Permalänk
Medlem

Inget speciellt egentligen... inväntar en 27" att ha som komplement till 34"arn.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196268:

Stort fan av färgen på skrivbordet, ser riktigt snyggt ut.

Posta gärna fler bilder när du är klar med projektet!

Försöker få lite ordning, men jag hatar verkligen kablar... och det är många kablar vid detta skrivbord...

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Nedan är mitt setup för tillfället, alla kablar man kan gömma ska man gömma(sen hur det ser ut i kabelgömman är en annan historia).

Kabellisten har trillat ner ser jag nu.

Här bor allt övrigt.

Kvällstid i annan vinkel.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Skrivet av dne:

Kan ha postat den i någon annan tråd tidigare men tänker den hör hemma i denna tråd:
http://i.imgur.com/VKGP34V.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Jag känner igen att, men va andra bilder då. Kanske kontorsstols-tråd.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade tangentbordet igår och passade på att ta en bild.

Fläkten står där tilfälligt nu under sommaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle:

Uppgraderade tangentbordet igår och passade på att ta en bild.
https://i.imgur.com/uOPalG2.jpg

Fläkten står där tilfälligt nu under sommaren.

Snyggt. Precis så tänkte jag försöka fixa till det. Är det ett underrede höj/sänkbart från Ikea. Vad har du för mått på bordet? Betsad/Oljad?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Snyggt. Precis så tänkte jag försöka fixa till det. Är det ett underrede höj/sänkbart från Ikea. Vad har du för mått på bordet? Betsad/Oljad?

Underredet kommer från IKEA, https://www.ikea.com/se/sv/p/bekant-underrede-sitt-sta-f-bord...
Skivan är en bänkskiva i ek från Bauhuas, https://www.bauhaus.se/bankskiva-ek-b-c-2020x635x27mm-postfor...

De flesta "färdiga" skrivbord är 80cm djupa vilket hade blivit lite skrymmande i rummet där jag har datorn därför blev en bänkskiva på 62cm ett perfekt alternativ när den blivit kapad ~40cm på längden. Skivan är oljad från fabrik men jag har varit lite lat och inte orkat efterbehandla den än.

Hittade en bild från monteringen:

På min bänkskiva i köket kör jag med ett sidenmatt oljevax vilket jag kommer att göra på den här skivan när jag orkat kånka ner den i källaren och slipat den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle:

Underredet kommer från IKEA, https://www.ikea.com/se/sv/p/bekant-underrede-sitt-sta-f-bord...
Skivan är en bänkskiva i ek från Bauhuas, https://www.bauhaus.se/bankskiva-ek-b-c-2020x635x27mm-postfor...

De flesta "färdiga" skrivbord är 80cm djupa vilket hade blivit lite skrymmande i rummet där jag har datorn därför blev en bänkskiva på 62cm ett perfekt alternativ när den blivit kapad ~40cm på längden. Skivan är oljad från fabrik men jag har varit lite lat och inte orkat efterbehandla den än.

Hittade en bild från monteringen:
https://i.imgur.com/RgTPc8o.jpg

På min bänkskiva i köket kör jag med ett sidenmatt oljevax vilket jag kommer att göra på den här skivan när jag orkat kånka ner den i källaren och slipat den.

Nice att höra att det passar så pass bra med en mindre skiva.
Funderat länge på att köpa ett höj/sänkbart men precis som du säger så är det 80cm djup som är standard.

Så det kommer nog bli ett sånt där underrede för min del också inom kort.

Vet du om det fanns bra kabelhållare till bekantserien? Dvs som sitter i underredet någonstans.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |