Samsung Galaxy A3 Play-butik försvunnen

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy A3 Play-butik försvunnen

Hejsan, försöker hjälpa min pappas fru med att hitta appen "Google Play-butik" i hennes Samsung Galaxy A3. Hittills ingen tur. Den dyker inte upp under sorteringen "Appar" som ska lista telefonens samtliga appar, inte heller när man söker efter den i telefonen. Enda sättet för henne att överhuvudtaget komma åt den och därmed ladda ner appar är genom att googla på "Google Play-butik" och gå via webbläsaren, detta har hon dock tröttnat på.

Jag kan se att appen är listad som installerad i telefonens inställningar samt att den använder cirka 2% av telefonens batteri sedan senaste batteriladdning. Den är inte inställd som dold eller någonting vad jag kan se, inte heller saknar den någon utav behörigheterna som den behöver för att fungera. Hon är inte speciellt kunnig och brukar ej använda sådana inställningar alls.

Vad skulle problemet/lösningen kunna vara? Tack på förhand!

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Nej, appen är ej inaktiverad. Har kollat runt en hel del online nu och verkar it hitta någon annan möjlig lösning förutom just det att appen kan vara inaktiverad. Det blir väl att köra en hard-reset, men det handlar om en jobb-telefon som innehåller viktiga sms etc. så hon vill egentligen inte det.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

Även om den är inaktiverad ska den finnas under inställningar - appar (kanske heter appar och aviseringar)

Skickades från m.sweclockers.com