Jag möter fuskare varenda game. MG1 - MM hur löser man detta? Elohell

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

@Niivpzi: Ja, håller helt med om togglingen. Ofta ser man hur ena laget förlorar typ 5-6 rundor klart för att sen plötsligt bli fantastiskt bra och inte missa ett skott även om dom skjuter hej vilt samtidigt som de ägnar sig åt avancerat akrobatik och plocka typ 8 rundor på raken.

Skrivet av fiskebulle:

Har ni aldrig varit med om att ni själva spelat dåligt en halva, och sedan spelat jättebra andra halvan? Ni framstår precis som den personen som gnäller om fusk på voice efter att ha blivit HS'ad lite snyggt en gång eller två. Testa att lira på ESEA och se hur det går mot folk som definitivt inte fuskar.

Fiskbulle, helt klart att det kan gå så, och att man själv har bättre och sämre dagar.
12-3 som CT på overpass och vända 14 14 i slutet är inte omöjligt efter lagbyte osv.

Dock kan det bli dag och natt skillnad på motståndet, jag accepterar uppvärmning men det ändras inte från sämre än en själv till aimgud där dom siktar ned i connector men plockar dig smygandes när du kommer från sidan på en millisekund medan det ser ut som pipan tittar rakt... Och sen att det oftast blir rätt val av motståndar laget ifall man kör en stack, du ser en kille som lyckas gömma sig perfekt, eller att en går runt hela skiten utan att se en enda människa osv, blir sjukt konstiga matcher ibland.

På FaceIT går det fort när folk kan sikta, men fortfarande skillnad jämtemot många på MM i stilen på hur vissa saker sker.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Har ni aldrig varit med om att ni själva spelat dåligt en halva, och sedan spelat jättebra andra halvan? Ni framstår precis som den personen som gnäller om fusk på voice efter att ha blivit HS'ad lite snyggt en gång eller två. Testa att lira på ESEA och se hur det går mot folk som definitivt inte fuskar.

Nej, faktiskt inte, så vida inte kartan är väldigt ensidig för CT eller T. Men jag spelar ju bara för att det är kul då och då så lär finnas många som spelat MÅNGA timmar mer än mig. Samtidigt gör det att jag inte behöver hålla på att bortförklara varför jag inte är nivå X och Y, jag vet att de flesta är bättre än mig och det stör mig inte det minsta. Däremot retar jag mig på uppenbart fusk. I synnerhet Wallhack är ju rätt uppenbara med repriser där man kan se att dom perfekt spårar ens huvud långt innan det syns.

Problemet med ESEA/FaceIT som jag förstått det är att det inte riktigt finns något Causal läge, dvs för oss som bara vill spela då och då för att det är kul. Men jag skulle gärna betala för att kunna göra det fuskfritt men vill gärna inte "sänka" mer seriösa spelar för att jag inte är nog bra eller nog intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Fiskbulle, helt klart att det kan gå så, och att man själv har bättre och sämre dagar.
12-3 som CT på overpass och vända 14 14 i slutet är inte omöjligt efter lagbyte osv.

Dock kan det bli dag och natt skillnad på motståndet, jag accepterar uppvärmning men det ändras inte från sämre än en själv till aimgud där dom siktar ned i connector men plockar dig smygandes när du kommer från sidan på en millisekund medan det ser ut som pipan tittar rakt... Och sen att det oftast blir rätt val av motståndar laget ifall man kör en stack, du ser en kille som lyckas gömma sig perfekt, eller att en går runt hela skiten utan att se en enda människa osv, blir sjukt konstiga matcher ibland.

På FaceIT går det fort när folk kan sikta, men fortfarande skillnad jämtemot många på MM i stilen på hur vissa saker sker.

Ja, ibland blir det väldigt uppenbart även för en sällanspelare som mig. Typ som att se en cyklist rulla upp för en backe utan att trampa men som ändå hävdar sig inte ha nån hjälp av en motor

Permalänk
Medlem

@improwise: Rätta mig om jag har fel, men handlar tråden om fusk i casual? Det är en helt annan fråga i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@improwise: Rätta mig om jag har fel, men handlar tråden om fusk i casual? Det är en helt annan fråga i min mening.

Nu har jag aldrig försökt fuska i detta spel eller något annat (iaf inte i multiplayer/online) men jag föreställer mig att de fusk som finns funkar oavsett spelläge. Sett till att även proffs åkt fast för fust tar jag för givet att det fuskas i alla de olika spellägena.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Nu har jag aldrig försökt fuska i detta spel eller något annat (iaf inte i multiplayer/online) men jag föreställer mig att de fusk som finns funkar oavsett spelläge. Sett till att även proffs åkt fast för fust tar jag för givet att det fuskas i alla de olika spellägena.

Sant..

Själv som gammal 1.6 spelare med cirka 15k timmar där genom åren så har jag ganska bra movement vilket såklart underlättar mitt CS:GO övergångs lirande. Men då jag mest kör solo games casual efter jobbet har jag derankat och hamnat där jag är nu. Jag rankar givetvis uppåt men själva känslan av att möta folk nästan varje game där det är 1/10 chans att en i laget eller motståndarna fuskar är inte särskilt rolig gameplay. Det fungerar ju inte riktigt så i andra spel typ WoW, League of legends eller andra spel. Just FPS verkar ju dock vara hårt drabbat av P12:or som köper fusk och skins till höger och vänster som förstör för oss som bara vill casual spela och ha kul den tid man har till övers efter sysslor i hemmet och umgås socialt samt ha lite datortid.

Tog dock folks tips och började med FaceiT och hade redan ett konto från 2015 där tydligen O.o. Dock tycker jag inte leveln spelar ett dugg roll. Finns ju folk som har 1600 wins !?!? som är totalt sämst. Jag förstår inte riktigt hur man kan spela så mycket wins enbart och fortfarande vara podbot 1.0 men tackar för er som tipsa om att lämna MM för det suger totalt. //Over and out

Permalänk
Medlem

Nu är det värre än någonsin. Har fått ca 30 spelare avstängda på bara ett par dagar på grund av fusk.
Sedan det blev gratis så har spelet blivet helt förstört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Nu är det värre än någonsin. Har fått ca 30 spelare avstängda på bara ett par dagar på grund av fusk.
Sedan det blev gratis så har spelet blivet helt förstört.

Men gratis och betalande spelare är väll separerade med prime?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Om du inte har "Prime" så är chansen att hamna med fuskare extremt hög, särskilt nu när CSGO blivit free 2 play.

Testa Faceit (Gratis) eller ESEA (Kostar /mån) som Hestkulan rekommendera.

Kan ju säga att även med Prime så möter du fuskare 300% oftare nu än förut.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

@Mithras: För att du har dålig trust factor.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Har ni aldrig varit med om att ni själva spelat dåligt en halva, och sedan spelat jättebra andra halvan? Ni framstår precis som den personen som gnäller om fusk på voice efter att ha blivit HS'ad lite snyggt en gång eller två. Testa att lira på ESEA och se hur det går mot folk som definitivt inte fuskar.

Det kan man lungt säga att jag har, hade 3 kills efter en halva på t side (mirage). Lyckades rada upp 25 kills på ct side sedan. Kändes bra (samt hela motståndarlaget sa att jag fuskade, det vart kul).

Btw har inte mött särskilt mycket fuskare (är dock inte hög rank). Men om man har ett konto man betalat för ska man inte möta f2p personer i MM, så det borde inte vara något problem där. Exakt hur trust factor fungerar är hemligt, men jag skulle tro att hur mycket man spelat samt hur många skins man har inte spelar ett dugg roll. Dock tror jag att kolla på overwatch, inte bli kickad från sina matcher samt att vara trevlig mot andra spelare ger dig högre.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

@Mithras: För att du har dålig trust factor.

Hahhaha nej det har jag verkligen inte

Det är dessutom inte precis en okänd effekt att F2P har bidragit med fler fuskare även hos Prime, eftersom allt man behöver göra är att köpa Prime-status eller grinda sig till det. De har tagit bort mobilnumret som tidigare var obligatorisk.

Du är välkommen att kolla runt på lite olika forum. MM är 100% broken när det gäller fusk.

Har själv gått från att få ca 3 gånger om året "A person you reported has been banned for cheating, thank you for keeping bla bla bla" till att få det 3 gånger i månaden.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Hahhaha nej det har jag verkligen inte

Det är dessutom inte precis en okänd effekt att F2P har bidragit med fler fuskare även hos Prime, eftersom allt man behöver göra är att köpa Prime-status eller grinda sig till det. De har tagit bort mobilnumret som tidigare var obligatorisk.

Du är välkommen att kolla runt på lite olika forum. MM är 100% broken när det gäller fusk.

Har själv gått från att få ca 3 gånger om året "A person you reported has been banned for cheating, thank you for keeping bla bla bla" till att få det 3 gånger i månaden.

Då är du väl världens mest otursföljda man om du har bekräftat din höga TF, som förövrigt är omöjligt att se. Enda du kan se är om du har högre eller lägre jämfört med dina partyvänner.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

Då är du väl världens mest otursföljda man om du har bekräftat din höga TF, som förövrigt är omöjligt att se. Enda du kan se är om du har högre eller lägre jämfört med dina partyvänner.

Jajaja, du kan ignorera allt jag precis skrev och fortsätta skriva "HURR DURR LOW TRUST FACTOR" istället för att ta till dig faktan. Går inte att diskutera med sådana som dig, ha en bra dag

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

@Mithras: Fakta? Fakta är att alla inte möter "fuskare" 24/7 som du. Sluta vara så butthurt och gå och spela e-sportal eller faceit om du vill spela fuskfritt.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

@Mithras: Fakta? Fakta är att alla inte möter "fuskare" 24/7 som du. Sluta vara så butthurt och gå och spela e-sportal eller faceit om du vill spela fuskfritt.

Jag spelar redan en hel del FAceIt och det är där jag kan göra jämförelsen mellan MM och faceit. Det är 100% fakta att det finns massvis med fuskare efter att det blev f2p, det är bara att göra lite googling så ser du.

Men jag gissar att statistik, data och fakta inte spelar någon roll för någon som du som bara vill berätta för folk att dom har fel

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag spelar redan en hel del FAceIt och det är där jag kan göra jämförelsen mellan MM och faceit. Det är 100% fakta att det finns massvis med fuskare efter att det blev f2p, det är bara att göra lite googling så ser du.

Men jag gissar att statistik, data och fakta inte spelar någon roll för någon som du som bara vill berätta för folk att dom har fel

Herregud människa, förstår varför du har dålig trust factor.

Så lägg fram bevis på alla den här statistiken, datan och faktan du har istället för att komma med "googla det".

Bara för att du får notiser om att folk har blivit bannade pga dina overwatch verdicts betyder att systemet presenterar dig cases som är nära sitt avslutande, och har ingenting med ett ökat antal fuskare, utan är ett resultat av ett förbättrat overwatch system.

Källa: Googla det.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Ganska ont om fuskare tycker jag, pendlar mellan ak/mg, dom flesta kompisar är högre. Oftast full lobby, ibland inte, tar någon solo ibland. Kanske 1/100 där det är Helt uppenbart fusk, sen två gånger kanske känns det konstigt, 9 av 10 är det någon som blir grinig hamnar i en dålig spiral, dör och börjar kalla andra fuskare. Jag ser typ aldrig fuskare.

Men vi har en två kompisar som pendlar mellan significantly lower trust factor till low trust factor, Dom matcherna blir mera knasiga.

Mina 2 kronor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Vad är Trust Factor och hur fungerar det?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Vad är Trust Factor och hur fungerar det?

https://blog.counter-strike.net/index.php/the-trust-factor/

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

Herregud människa, förstår varför du har dålig trust factor.

Så lägg fram bevis på alla den här statistiken, datan och faktan du har istället för att komma med "googla det".

Bara för att du får notiser om att folk har blivit bannade pga dina overwatch verdicts betyder att systemet presenterar dig cases som är nära sitt avslutande, och har ingenting med ett ökat antal fuskare, utan är ett resultat av ett förbättrat overwatch system.

Källa: Googla det.

Hahaha, tror du att Trust Factor har något med att argumentation att göra? Så lite vet du om det.

Jag kollar aldrig overwatch, jag syftade till de som jag rapporterat ingame för fusk

Helt otroligt hur du swingar och missar konstant. Ge upp.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Just Trust Factor gör en hel del skillnad. Räcker att en i laget är röd och de du möter är väldigt märkliga. Även din kompis som är röd skulle jag vara skeptisk till.
Men oxå, runt MG1-2 träffar man på skumt folk.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

För folk som inte spelar med spelare som har low trust factor, ni möter kanske inte många fuskare men har ni en som är röd ( inte gul för det är inte så allvarligt än ) så kommer nästan varannan match vara mot hela lag som fuskar.

Så fort man har en rent lag så blir MM mycket bättre, för att få low trust factor så behöver man inte fuska, till och med team flashes räknar mot den sen flash assist kom in i spelet.

Grief reports och matcher du lämnar mitt it ger väldigt snabbt negativ trust factor.

Absolut värsta rankingen för cheaters är Gold nova 3 till dubbel AK, det beror nog på att flesta spelare ligger på den ranken.

Och för andra som nämner att free to play inte ökade fuskandet, vilken planet kommer ni ifrån?

Permalänk
Medlem

@Mithras: Du är ju helt under flötet. Tvivlar på att du ens är DMG.

Väntar fortfarande på all din fakta.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Spelar ingen roll ifall du har Prime eller inte. Det är fuskare i princip varannan match. Enda alternativet är FACE IT Premium eller ESEA. Kan ta lite tid att hitta match på ESEA ibland. Men vanliga MM matcher eller Face IT gratisversion så lär du stöta på fuskare hela tiden.

Själv har jag slutat spela pga detta. Lirar Insurgency Sandstorm istället

Verkligen inte fuskare i varenda prime match, iallafall inte när man kommer upp i rank. Släpptes en graf för ett tag sedan som visade att mest fuskare är mellan gn4 och dmg. Är du där så lider jag med dig men då är nog inte fuskare det största problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Verkligen inte fuskare i varenda prime match, iallafall inte när man kommer upp i rank. Släpptes en graf för ett tag sedan som visade att mest fuskare är mellan gn4 och dmg. Är du där så lider jag med dig men då är nog inte fuskare det största problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var supreme. Det kanske är bättre nu, vet inte. Var bara ESEA och FaceIt premium som gällde. Men har inte spelat på jättelänge

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är konstigast är varför en spelare som man anmält inte blir avstängd.
En kille körde WH så tydligt att varenda en kan se det, Men trots anmälan görs inget ?.
Har själv kollat videon efter matchen och det är hur tydligt som helst. Har dom gett upp hoppet helt eller vad är det frågan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Det jag tycker är konstigast är varför en spelare som man anmält inte blir avstängd.
En kille körde WH så tydligt att varenda en kan se det, Men trots anmälan görs inget ?.
Har själv kollat videon efter matchen och det är hur tydligt som helst. Har dom gett upp hoppet helt eller vad är det frågan om.

Nej de betar faktiskt av snabbare än förut. Ofta får du ingen respons förrän efter några veckor då fuskarna inte alltid ska veta vad som triggat avstängningen.

Permalänk

Går det på något sätt att få reda på när ens anmälda spelare blir dömda?