Permalänk

Fläktar riktade uppåt

En vän köpte nyligen en ny dator i delar och fick ett grafikkort (2070) som när det monterades hade fläktarna riktade uppåt. Är det nån anledning att oroa sig över detta? Kan grafikkortet skadas eller liknande?

Tack på förhand,
Marcus

Permalänk
Skrivet av Mongo_Lloyd:

En vän köpte nyligen en ny dator i delar och fick ett grafikkort (2070) som när det monterades hade fläktarna riktade uppåt. Är det nån anledning att oroa sig över detta? Kan grafikkortet skadas eller liknande?

Tack på förhand,
Marcus

Grafikkorten går väl egentligen bara att sätta i på ett sätt med tanke hur de är utformade. Om fläktarna sitter på ovansidan av kortet och kortet sitter på sin plats med utgångarna mot baksidan så ska det nog vara så. Nu har inte jag jättestor koll på utbudet, men det kanske finns grafikkort med fläktarna monterade uppåt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

@Mongo_Lloyd: vet du vad det är för kort mer specifikt? Måhända att det kör pull istället för push, vilket vore intressant, men det bästa är nog att googla och se tester från andra ägare. Rent spontant låter det lite märkligt men jag vet inte.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk

Förstår jag det rätt är alltså moderkortet "upp och ner" så att grafikkortet har baksidan riktad nedåt? Processorn är då även under grafikkortet och moderkortet nås från höger sida av chassit?

Det är bara estetiskt. Funktionellt har det ingen större betydelse så länge allting är monterat som det ska.

Permalänk
Medlem

Inverterad layout i chassit?
Vad för chassi har din vän?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@anlin: Ja, jag fick se den nu och den var inverterad