Hur öppnar jag datorn?

Permalänk

Hur öppnar jag datorn?

Tjabba! Köpte en https://www.webhallen.com/se/product/297674-Webhallen-Config-... Och tänkte kasta in lite minne, men lyckas ej få upp baksidan någon som vet vad jag missar?

Permalänk
Medlem

Om du inte har uppmärkta "luckor" på baksidan att ta bort, som jag har på min gamla laptop. Så antar jag att du får ta bort "alla" skruv på baksidan, sen kan den ju sitta med typ clips också, som man kan få bända/bryta försiktigt runt om för att det ska släppa. Jag skriver "alla" skruvar, för vissa skruvar kan hålla i moderkortet också.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

@walkiii: Tog bort alla 11 på baksidan utan framgång samt provade att lossa på tangentbordet men likadär utan framgång, hittade en video som påstod att det skulle finnas 5 st skruvar under tangentbordet men det har iaf inte min.

Permalänk

Ingen som råkar ha lite insikt? https://imgur.com/gallery/cY8yZ8o

Permalänk

Utan att veta hur dessa är ihopsatta så kommer lite generella tips;
Kolla på undersidan efter skruvar under gummifötter, har du inga luckor alls på undersidan för M.2 disk, ram etc så bör det vara clips som gäller, dvs få bort den undre delen med ett genom att lossa clips runtom.
Förslagsvis med ett verktyg av plast som är väldigt smalt! (Plektrum går också.)

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

@nyamannen: Ta gärna en bild på undersidan av datorn så kanske vi kan hjälpa dig mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk

Som länkat ovan^^

Skrivet av immutable:

@nyamannen: Ta gärna en bild på undersidan av datorn så kanske vi kan hjälpa dig mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ibland öppnar man ju upp det via överdelen också, alltså över tangentbordet. Om jag inte missminner mig.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

Testa sök på Youtube efter guider om datorn, så brukar jag göra om jag ska få mer insikt om hur man ska gå till vägar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

antagligen några skruvar under gummi fötterna

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Skrivet av breakwin:

antagligen några skruvar under gummi fötterna

Redan provat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Testa sök på Youtube efter guider om datorn, så brukar jag göra om jag ska få mer insikt om hur man ska gå till vägar.

Redan gjort^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

ingen skruv under sticker på undersidan?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

På andra Clevo-modeller tycks det ha varit bändande som gäller.

EDIT: Nu kan jag inte se exakt modellnummer på dina bilder pga. komprimering, men enligt denna forumspost så tycks det vara bändning som gäller: http://forum.notebookreview.com/threads/official-clevo-pb5xex...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kan ju vara något för @Webhallen att kanske svara på om inte annat
Enda omdömet hos webhallen om denna är ju att det är enkelt att sätta i mer minne så bör väl inte vara allt för avancerat!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Kan ju vara något för @Webhallen att kanske svara på om inte annat
Enda omdömet hos webhallen om denna är ju att det är enkelt att sätta i mer minne så bör väl inte vara allt för avancerat!

Det var ju så jag resonerade...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är lite udda dator hitta inte mycket om den så hör med Webhallen support
som dom andra säger

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz