Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Ännu en härlig bild levererad av dig, mycket bra

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så jätte mycket!

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Gick av en stig på hunneberg och hittade den här mysiga motivet
Använde mig utav Luminar 3 för att fixa fram solstrålarna.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Testade lite svartvit när syrenerna blommade, blev nöjd med resultatet men hade kunnat behöva lite mer dramatik.

Sommaren ger också härliga väderfenomen

Tog denna på färjan mellan öckerö och lilla varholmen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Gick av en stig på hunneberg och hittade den här mysiga motivet
Använde mig utav Luminar 3 för att fixa fram solstrålarna.

https://i.imgur.com/JBvsMlS.jpg

Ett litet tips i all välmening.
Dra ner lite på opaciteten på solstrålarna, Nu ser det inte äkta ut.
Inget illa menat och hoppas du inte tar det så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

https://i.imgur.com/0K6PE9M.jpg
Testade lite svartvit när syrenerna blommade, blev nöjd med resultatet men hade kunnat behöva lite mer dramatik.

den här är min bakgrundsbild på datorn just nu. byter dock ofta. ett tag hade jag en bild från slotte här i tråden. sitter på Linux Mint och 43" dataskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Ett litet tips i all välmening.
Dra ner lite på opaciteten på solstrålarna, Nu ser det inte äkta ut.
Inget illa menat och hoppas du inte tar det så.

Jag leker mest runt i det programmet mest för skoj skull och inget jag kommer använda seriöst men tack för tipset. No hard feeling 🤙

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Testar lite orthen effect just nu blev ganska nöjd med resultatet

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Hallstatt, Österrike.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Grymma bilder genomgående!

Jag imponeras av att du verkar ha gott om tid när du plåtar. Tid att vänta in rätt ljusnivå för att få blandningen av naturligt och artificiellt ljus. De flesta av oss försöker förmodligen bara göra det bästa av ett motiv när vi snubblar över det, men uthållighet belönas!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Var där för två veckor sedan, helt omöjligt att parkera 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Grymma bilder genomgående!

Jag imponeras av att du verkar ha gott om tid när du plåtar. Tid att vänta in rätt ljusnivå för att få blandningen av naturligt och artificiellt ljus. De flesta av oss försöker förmodligen bara göra det bästa av ett motiv när vi snubblar över det, men uthållighet belönas!

Tack så jätte mycket!
Ja tålamod är en stor del av mitt fotograferande, oftast befinner jag mig på samma ställe i 2-4h för att se hur ljuset förändras från före, under & efter solned/uppgången. Ibland blir ljuset inte bra överhuvudtaget, då får jag återkomma några dagar senare, tills förhållandena är bra nog.

Skrivet av Jeddan:

Snyggt!
Var där för två veckor sedan, helt omöjligt att parkera 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar
Hehe ja, det var samma när jag var där. Helt ärligt så ville jag bara därifrån, jag trivs på mer avlägsna platser.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

@slotte: Var får du alla pengar ifrån för att resa så mycket som du gör?
Jag vet att du är NiSi-ambassadör, men annars då!?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

@slotte: Var får du alla pengar ifrån för att resa så mycket som du gör?
Jag vet att du är NiSi-ambassadör, men annars då!?

Jag reser nog inte så mycket som det ser ut.
Skillnaden är nog att när jag väl reser så åker jag runt en hel del. Under en av mina resor förra året bilade jag från Sverige till Danmark, Tyskland & Holland. Jag har flygit till Slovenien, och under samma resa tog jag hyrbilen och åkte in i Italien & Österrike. Förra året flög jag till Venedig och tog hyrbilen till västra Italien och sedan mot Norra Italien. På detta sätt får jag se mycket på en ganska kort tid.

Sen för att ha råd, så har jag ett heltidsjobb här hemma. När jag bokar mina resor så bokar jag alltid det billigaste alternativen, t.ex AirBnb-boenden, att boka i god tid brukar ge bättre priser också. Det gäller att prioritera rätt saker om man vill resa mycket, och inte lägga pengar på onödiga saker

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Millford Sound, Nya Zeeland

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag fotar fåglar. Den här härfågeln är på väg till boet med mat, fotad från gömsle under en fågelfotoresa till Ungern i våras på ca 8 meters håll. Det krävdes många försök med 12 bps serietagning under snabba inflygningar för att få ett litet gäng bilder där fokus sitter och vingarna ligger rätt

Canon 1DX
Canon EF 400/4 DO II
F/6,3
1/2000
ISO 1250

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Nils-Göte:

Jag fotar fåglar. Den här härfågeln är på väg till boet med mat, fotad från gömsle under en fågelfotoresa till Ungern i våras på ca 8 meters håll. Det krävdes många försök med 12 bps serietagning under snabba inflygningar för att få ett litet gäng bilder där fokus sitter och vingarna ligger rätt

Canon 1DX
Canon EF 400/4 DO II
F/6,3
1/2000
ISO 1250

https://i.imgur.com/DD99S24.jpg

Vacker bild på vacker fågel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Bytte upp mig till en X-T20 under semestern i Tokyo i våras, genererar lite roligare resultat i mörker än min gamla D3100

Permalänk
Medlem

Från när vi var i Bali.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Tog med mig min Fuji X-T20 när vi hyrde en båt i kroatien och seglade runt lite

Permalänk
Medlem

En bild ifrån mina hemtrakter

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

bra och bra, tycker den fångade vad vi gjorde :)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Loch Fada, Isle of Skye, Skottland.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

En riktigt skitbild

Visa signatur

Kamera: Nikon D750 & D500
Objektiv: Nikkor 24-70mm f/2,8. Nikkor 70-200mm f/4. Nikkor 200-500mm f/5,6

Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Liten sample av våra tågluffande nyligen genom Europa

Okansesee Berlin, Tyskland

8:våning vy över Berlin Hauptbanhof (Centralstation), Tyskland

Båthus, Amsterdam, Holland

"Glamping" Oxfordshire, England

Hary Potter Museum, Watford, England

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Sommar 2019

Tog några foton på semestern,

dom renovera vattentornet hemma i stan söderut

Jag och polarn satt hemma och chilla en kväll

Polarn blev skrämd!

Sist men inte minst så tog jag kort på kebnekaise från kontorets fikarum

Permalänk
Snusfri

Taget med min OP6T sista dagen innan jag gick på semester.
Inget mästerverk, men jag är nöjd iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av slotte:

Hallstatt, Österrike.

Snubblade bara för någon dag sedan över en youtubevideo där fotografen stått på precis samma ställe och fotograferat.

Personligen föredrar jag din redigering men ändå kul att se hur stor skillnad det kan göra när man tar "samma" bild och sen går helt skilda vägar i redigeringen.

Permalänk
Medlem

Husbilsresa i juni:

Angels Landing - typ bästa stället jag varit på! (Om man zoomar kan man se människor uppe på fenan. Ja, jag var där också!)

Nånstans längs vägen (det är jag på bilden).

Arches - överraskande mäktigt ställe.

Canyon de Chelly.

Antelope Canyon - gjorde sig inte så bra på något av våra bilder...

Permalänk
Medlem

@Big Lars: Dina bilder är otroligt snygga och mumsiga! Hur brukar du bearbetar dina bilder? Skulle vara intressant att se din process!

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Inaktiv

Rolig tråd! Har själv relativt nyligen blivit fotointresserad så här är två bilder jag tog idag när jag följde med flickvännen och hennes kompisar på grillning vid en sjö.