Permalänk
Medlem

Bevaka marknaden

Hej,

Det vore toppen om man kunde skapa bevakningar på marknaden så att man blir notifierad när t ex en viss produkt dyker upp till ett visst pris. Tänk som en förenklad version av prisjakts bevakningsvektyg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baxtex:

Hej,

Det vore toppen om man kunde skapa bevakningar på marknaden så att man blir notifierad när t ex en viss produkt dyker upp till ett visst pris. Tänk som en förenklad version av prisjakts bevakningsvektyg.

Hej,

Tack för din feedback.
Visst vore det en trevlig funktion men den känns rätt komplicerad i dagsläget, inte minst då många säljer flera varor i samma annons, men du bara kan skriva ett pris per annons.
Men jag tar med feedbacken en vända internt och så får vi se vad det landar i.

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Jag skulle också gärna se någon form av bevakningsfunktion, det hade varit supersmidigt. Tex att man kunde spara en sökning och få notis när nya annonser kommer upp. Speciellt för mindre populära kategorier där det ofta inte finns det man letar efter ute hela tiden skulle det vara nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Hej,

Tack för din feedback.
Visst vore det en trevlig funktion men den känns rätt komplicerad i dagsläget, inte minst då många säljer flera varor i samma annons, men du bara kan skriva ett pris per annons.
Men jag tar med feedbacken en vända internt och så får vi se vad det landar i.

Mvh // Anton

Bumpar tråden lite

Skulle vara användbart t.o.m. om det gick att bevaka en sökning, inte ett visst ord i annonsen utan att man tex söker på TV i Stockholm och kan klicka "Bevaka Sökning" så man får ett PM när något nytt dyker upp.

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xallrons:

Bumpar tråden lite

Skulle vara användbart t.o.m. om det gick att bevaka en sökning, inte ett visst ord i annonsen utan att man tex söker på TV i Stockholm och kan klicka "Bevaka Sökning" så man får ett PM när något nytt dyker upp.

Ville bara besvara att jag inte längre jobbar kvar på sweclockers, så jag personligen kommer inte kunna driva ärendet vidare.
Men jag är säker på att någon av utvecklarna eller redaktion ser ditt inlägg och tar in feedbacken

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Hoppar på här och håller med att det vore smidigt att kunna sätta en bevakning specifika fraser som @xallrons nämner.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Vi håller för närvarande på att utveckla ett system som kan bevaka enstaka sökord, där man kan förfina resultat med kategori och region. Releasen sker under hösten i år.

/ Johan

Permalänk
Medlem

Mellanslag och bindestreck är inte tillåtet.

När jag ska ställa in en bevakning i marknaden, så går det inte att ha mellanslag...tex om jag vill hålla koll på en Raspberry Pi.
Är det nåt som det jobbas på?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Rekordmedlem

Nu när man sätta bevakning så har jag märkt att jag saknar en möjlighet att radera/dölja/arkivera (kalla det jordfräs det går bra det också) meddelanden för det kan nog bli rätt rörigt bland meddelanden med tiden, jag vill samtidigt inte behöva ta bort bevakningar bara för att jag tex väntar på nån lokal träff som inte innebär att nått behöver skickas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@bärplockaren Det är ingen funktion vi för närvarande jobbar på. Vi ämnar att kika på att implementera stöd för det i framtiden.

@mrqaffe Om du markerar meddelandet med hjälp av [X]-rutan till höger om "Senast inlägg" ska du kunna "Lämna valda" i dropdown-menyn.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jreklund:

@bärplockaren Det är ingen funktion vi för närvarande jobbar på. Vi ämnar att kika på att implementera stöd för det i framtiden.

@mrqaffe Om du markerar meddelandet med hjälp av [X]-rutan till höger om "Senast inlägg" ska du kunna "Lämna valda" i dropdown-menyn.

Det var inte det mest förklarande namnet på den funktionen men det funkade, men det borde vara tydligare och enklare hur man tar bort ointressanta meddelanden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.