Bästa Kreditkortet, hotellkjedja, Tankkortet, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av goosblabla:

Där ser man, ska kollas upp! Med räkningar blir det givet en bra bit över 150k/år så då kanske det skulle vara värt. Vad innebär 2-4-1 voucher?

Att med spend om 150kkr med SAS AMEX Elite eller SAS AMEX Premium under ett kalenderår så får man en 2-4-1 voucher, som ger 50% poängrabatt för resor med SAS och Star Alliance med Eurobonuspoäng. Att flyga SAS Business till Hong Kong kostar normalt 100k poäng tur och retur per person, men med en voucher blir det halva priset, alltså 50k poäng. Vouchern kan appliceras på upp till två personer så att flyga två stycken till Hong Kong kostar då 100k poäng

Om du har frågor är det bara att skriva, kan även dela med mig av lite guider via PM.

Permalänk
Skrivet av Abbs:

Att med spend om 150kkr med SAS AMEX Elite eller SAS AMEX Premium under ett kalenderår så får man en 2-4-1 voucher, som ger 50% poängrabatt för resor med SAS och Star Alliance med Eurobonuspoäng. Att flyga SAS Business till Hong Kong kostar normalt 100k poäng tur och retur per person, men med en voucher blir det halva priset, alltså 50k poäng. Vouchern kan appliceras på upp till två personer så att flyga två stycken till Hong Kong kostar då 100k poäng

Om du har frågor är det bara att skriva, kan även dela med mig av lite guider via PM.

Låter onekligen intressant! Ska kolla upp Billhop, lär ha frågor så hör säkert av mig när jag läst in mig lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Gör om och gör rätt då Jag betalar alla mina räkningar med Amex via Billhop, blir en 2-4-1 voucher per år ungefär. Är värt avgiften då jag får ihop för en första klass resa till Asien per år. Regga via denna länk så får man en avgiftsfri bonus på 5000kr

Har du något räkneexempel på detta? För 2.5% avgift på varje räkning känns svårt och räkna hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Har du något räkneexempel på detta? För 2.5% avgift på varje räkning känns svårt och räkna hem.

Pondera att jag betalar räkningar för 150kkr.
Kostnad(om man ej har någon bonus): 3750kr
Intjänade Eurobonuspoäng: 30k
Intjänad 2-4-1 Voucher

Jag värderar Eurobonuspoäng för 0.1kr/poäng, så värdet i poängen för mig är ca 3000kr.
Sedan använder jag detta för att flyga Singapore Airlines, Thai och ANA First till Japan för en kostnad av 117k poäng + 2000kr, medans en sådan cash biljett lätt kostar >60kkr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Har du något räkneexempel på detta? För 2.5% avgift på varje räkning känns svårt och räkna hem.

Jag brukar räknar på att en business class resa kostar runt 20-25k per person och med 2-4-1 vouchern så är poängpriset på resan typ 50k hos SAS (till US + asien) eller 65k hos star alliance till US. Så beroende på var man reser. För att få säg 50k poäng måste jag handla för 333k så det ger mig allltså 20k/333k ~ 6% tillbaka. Lite mindre om jag väljer star alliance till ett resmål där biljetten hdae kostat mindre än 20k men mer om jag väljer SAS till ett där biljetten hade kostat 25k osv. Runt 5-6% blir det för de flesta scenarion jag räknat på iaf.

Skulle bli ännu bättre utväxling om jag satsade på att använda poängen till first men jag brukar inte orka hitta bra router för två pers så det blir typ aldrig first.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag brukar räknar på att en business class resa kostar runt 20-25k per person och med 2-4-1 vouchern så är poängpriset på resan typ 50k hos SAS (till US + asien) eller 65k hos star alliance till US. Så beroende på var man reser. För att få säg 50k poäng måste jag handla för 333k så det ger mig allltså 20k/333k ~ 6% tillbaka. Lite mindre om jag väljer star alliance till ett resmål där biljetten hdae kostat mindre än 20k men mer om jag väljer SAS till ett där biljetten hade kostat 25k osv. Runt 5-6% blir det för de flesta scenarion jag räknat på iaf.

Skulle bli ännu bättre utväxling om jag satsade på att använda poängen till first men jag brukar inte orka hitta bra router för två pers så det blir typ aldrig first.

Och det finns väldigt mycker fler sätt att augmentera sin poängintjäning, som att handla via Eurobonus shoppingportal:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag brukar räknar på att en business class resa kostar runt 20-25k per person och med 2-4-1 vouchern så är poängpriset på resan typ 50k hos SAS (till US + asien) eller 65k hos star alliance till US. Så beroende på var man reser. För att få säg 50k poäng måste jag handla för 333k så det ger mig allltså 20k/333k ~ 6% tillbaka. Lite mindre om jag väljer star alliance till ett resmål där biljetten hdae kostat mindre än 20k men mer om jag väljer SAS till ett där biljetten hade kostat 25k osv. Runt 5-6% blir det för de flesta scenarion jag räknat på iaf.

Skulle bli ännu bättre utväxling om jag satsade på att använda poängen till first men jag brukar inte orka hitta bra router för två pers så det blir typ aldrig first.

Bra skit om man vill flyga business/first, hur ser det ut om man köper budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Bra skit om man vill flyga business/first, hur ser det ut om man köper budget?

Det ligger inget värde i att använda poäng på ekonomibiljetter. Detta då en stor majoritet av priset för en ekonomibiljett är skatter och avgifter, som måste betalas oavsett om det är en revenue eller cash-biljett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Och det finns väldigt mycker fler sätt att augmentera sin poängintjäning, som att handla via Eurobonus shoppingportal:)

Japp, min uträkning är ju någon slags ”värsta utfall” om jag inte gör annat än att dra mitt kort och köper en biljett som är lätt att få ihop med få stopp. Vill man optimera kan ju både intjäning och värdet av award gå upp markant men bra att ha en minimumnivå.

Skrivet av Kakann:

Bra skit om man vill flyga business/first, hur ser det ut om man köper budget?

Som sagts ovan mycket sämre, enda gångerna jag använt poäng till ekonomi är när jag på grund av ändrade omständigheter behövt boka ny privat hemresa inom EU med kort varsel (ibland 2-3 timmar innan avgång)och alla biljetter som passat kostat typ 7-8k. Eller som nu när jag på grund av sjukdom inte kunnat göra långresor på 2 år och har poäng som annars brinner inne, då bokar jag SAS Plus på kortdistans med poängen.

Permalänk

Banknorwegian med Norwegian-kortet är ett av dom bättre kreditkorten.
Det som lockade mig främst var att det inte var någon som helst årskostnad vilket jag är allergisk emot, att du sen får Cashpoints som man drar av från priset vid flyg med Norwegian är ju också bra. 1 Cashpoints motsvarar 1 NOK

Andra fördelar går ju att läsa om men i korthet

Ingen årsavgift
Ingen avgift för kontantuttag i Sverige och utomlands
Reseförsäkring och avbeställningsskydd är inkluderad när du betalar resan med kortet

Sen har dom en grym hyrbilsförsäkring för 250kr per år som helt tar bort självrisken för hyrbilar upp till 22.000 (obegränsat antal hyrningar), så ingen mer dyr på platsförsäkring för mig.
Nu hyr jag bil en vecka för typ 800kr och då är ALLT inräknat, har tidigare betalat upp till 800kr per gång för enbart självrisk minimering så helt klart värt det.

*bort* /mod

Raderat ref-länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av SideShowMicke:

Banknorwegian med Norwegian-kortet är ett av dom bättre kreditkorten.
Det som lockade mig främst var att det inte var någon som helst årskostnad vilket jag är allergisk emot, att du sen får Cashpoints som man drar av från priset vid flyg med Norwegian är ju också bra. 1 Cashpoints motsvarar 1 NOK

Andra fördelar går ju att läsa om men i korthet

Ingen årsavgift
Ingen avgift för kontantuttag i Sverige och utomlands
Reseförsäkring och avbeställningsskydd är inkluderad när du betalar resan med kortet

Sen har dom en grym hyrbilsförsäkring för 250kr per år som helt tar bort självrisken för hyrbilar upp till 22.000 (obegränsat antal hyrningar), så ingen mer dyr på platsförsäkring för mig.
Nu hyr jag bil en vecka för typ 800kr och då är ALLT inräknat, har tidigare betalat upp till 800kr per gång för enbart självrisk minimering så helt klart värt det.

Är ett bra kort så länge Norwegian kan hålla sig flytande

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Observera att det inte är tillåtet att posta s.k ”ref-länkar”

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. [...]

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Abbs:

Är ett bra kort så länge Norwegian kan hålla sig flytande

Flyter gör de nog, däremot är det tydligt att de är i fasen bygga kundrelationer inför uppköp.
De är alldeles för schyssta för att det ska vara hållbart i längden

Man får för övrigt 200 cashpoints om man reggar sig genom någons referral och de får också 200 poäng. Wink wink nudge nudge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Bytt jobb, livet blir ganska annorlunda pga det. Dags att se över betal metoder m.m.

På förra jobbet flög jag massor (upp emot 50 flighter per år)
Det mesta var med Star alliance, så SAS AMEX har jag kört.
Då jag inte flyger i jobbet längre, tänkte jag använda upp mina poäng och avsluta AMEX, just för att det fungerar på så få ställen.
USA och Sverige fungerar AMEX OK, bensinstationer, ICA/COOP, klädbutiker i stan är inga problem. Men man kan inte betala familjens pizzor med AMEX. (Små butiker tar inte pga för höga avgifter. Någon skall ju betala våra flygbiljetter hos SAS! )
Utomlands (Förutom USA) fungerar det i princip inte alls!
Fungerar det inte över allt, måste man komplettera med andra kort och livet blir genast krångligare.

Just nu är jag inne på att börja använda Volvokortet istället. Tyvärr fick jag bara halva krediten mot AMEX, så man kan inte nyttja den fullt ut som jag kunnat med AMEX.
För att kunna tillgodogöra sig alla inköp, behöver man kredit som täcker två månader, där man handlar extremt mycket.
AMEX poängen väller in med bra fart när man handlar semester resan för familjen med kortet, men då måste där finnas utrymme för det också. I kombination med ett extra kort utställt på frun, har vi haft bra fart på AMEX inköpen.
(Plus att en jobb resa till Sydamerika genererar ca 25'000p! Flygpoäng hos SAS 75'000p på ett år bara där.
Ekonomiklass Resa ToR 2 person i EU kostar 60'000p.)

Flygresorna är heller inte fullt så bra som det låter i reklamen.
Bonus platser är begränsade, man måste vara ute i god tid och man måste ha nog med poäng för hela biljetten! Halva med poäng/halva med pengar innebär fullpris biljett. Då är det billigare att ta hela resan via någon online tjänst. Det är BARA om man har till hela resan som det blir billigare. (Det är fortfarande INTE gratis! En resa inom EU för två kostar fortfarande 1500kr i diverse avgifter.)

Det jag vant mig vid med AMEX och vill kunna fortsätta med, är att använda kreditkortet till allt och sedan bara nolla räkningen när innan den förfaller. Måste bara gå över till ett som är bundet till VISA istället, som fungerar över allt. (Ända problemet jag har med AMEX är att man titt som tätt måste byta kort för att butiken/restaurangen inte tar AMEX.)

Billhop lät spännande ett ögonblick, tills man insåg att det kostar % på räkningen. Man måste verkligen gilla långflygningar för att tillgodogöra sig där. Och då ha dyrare kort än AMEX classic, som varit avgiftsfritt i många år.

Skall gå över till Volvokortet i vår och efter ett tag försöka få upp kredit nivån till samma jag haft på AMEX. (Hade inte så högt på AMEX heller från början) Volvo Finans har dessutom 0.75% ränta om man har sparkonto där. Till skillnad mot noll på andra banker.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Flygresorna är heller inte fullt så bra som det låter i reklamen.
Bonus platser är begränsade, man måste vara ute i god tid och man måste ha nog med poäng för hela biljetten! Halva med poäng/halva med pengar innebär fullpris biljett. Då är det billigare att ta hela resan via någon online tjänst. Det är BARA om man har till hela resan som det blir billigare. (Det är fortfarande INTE gratis! En resa inom EU för två kostar fortfarande 1500kr i diverse avgifter.)

Angående detta du skrev ovan; vad du beskriver är olika typer av biljetttyper. Att delbetala med poäng kan du göra för att köpa en revenuebiljett, som då oftast hamnar i en dyr bokningsklass. Att boka en award kräver tillgänglighet/bonusplats i specifik bokningsklass för awardbiljetter. Dessa släpps oftast 330 dagar innan och fler närmre inpå avgång. Det kräver framförhållning.

Jag skulle aldrig få för mig att använda poängen på ekonomi då det ger extremt dåligt värde. Det är på business/first det börjar verkligen löna sig.

Jag sitter nu och ser att jag kan boka Lufthansa Första Klass till Tokyo nästa vecka, kostnad 112k poäng, 2-4-1 voucher och cirka 1000kr i skatter och avgifter. Cash kostnad? 62.000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Angående detta du skrev ovan; vad du beskriver är olika typer av biljetttyper. Att delbetala med poäng kan du göra för att köpa en revenuebiljett, som då oftast hamnar i en dyr bokningsklass. Att boka en award kräver tillgänglighet/bonusplats i specifik bokningsklass för awardbiljetter. Dessa släpps oftast 330 dagar innan och fler närmre inpå avgång. Det kräver framförhållning.

Jag skulle aldrig få för mig att använda poängen på ekonomi då det ger extremt dåligt värde. Det är på business/first det börjar verkligen löna sig.

Jag sitter nu och ser att jag kan boka Lufthansa Första Klass till Tokyo nästa vecka, kostnad 112k poäng, 2-4-1 voucher och cirka 1000kr i skatter och avgifter. Cash kostnad? 62.000kr

Jag flög Economy Premium klass Landvetter-SaoPaulo (Byte Frankfurt) med Lufthansa för 22.000kr (Jobbet betalade) Redan där svider det om jag skall betala själv!
Man måste nog ha, inte bara en annan ekonomi, men också en annan världs uppfattning om man tycker det är värt att lägga 3-6 gånger pengarna, på en resa som bara tar några timmar.
Andra resan hem från SaoPaulo blev jag erbjuden att uppgradera till första klass för 1400kr. Tackade nej, jag såg ingen anledning till att betala 1400 ur egen ficka på något som jobbet skall stå för. Om jag är för trött för att gå till jobbet nästa dag, stannar jag hemma, det är chefens förlust.
Privat, skulle jag gärna lägga en del av de drygt 40.000kr jag sparar på att åka apklass på flyget, på upplevelser på destinationen.
Tanken på att betala så mycket för att sitta/sova skönare i tolv timmar, skulle aldrig falla mig in. Skulle jag tjäna tiofalt det jag har idag, så vist! Men inte med min inkomst idag.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Jag flög Economy Premium klass Landvetter-SaoPaulo (Byte Frankfurt) med Lufthansa för 22.000kr (Jobbet betalade) Redan där svider det om jag skall betala själv!
Man måste nog ha, inte bara en annan ekonomi, men också en annan världs uppfattning om man tycker det är värt att lägga 3-6 gånger pengarna, på en resa som bara tar några timmar.
Andra resan hem från SaoPaulo blev jag erbjuden att uppgradera till första klass för 1400kr. Tackade nej, jag såg ingen anledning till att betala 1400 ur egen ficka på något som jobbet skall stå för. Om jag är för trött för att gå till jobbet nästa dag, stannar jag hemma, det är chefens förlust.
Privat, skulle jag gärna lägga en del av de drygt 40.000kr jag sparar på att åka apklass på flyget, på upplevelser på destinationen.
Tanken på att betala så mycket för att sitta/sova skönare i tolv timmar, skulle aldrig falla mig in. Skulle jag tjäna tiofalt det jag har idag, så vist! Men inte med min inkomst idag.

Jag skulle inte heller betala så mycket. Slagit till med deals på €2200 för Första Klass till Kina tidigare, men det är ej nöjesresor. Tycker det är en bra deal.

Privat så kan jag utnyttja poäng för resor som jag aldrig skulle betala cash för, och det är en jädra fin upplevelse.

Sen att du blev erbjuden uppgradering till första klass för 1400kr tror jag inte på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

...Sen att du blev erbjuden uppgradering till första klass för 1400kr tror jag inte på.

Vad du tror eller ej, har just ingen betydelse.
Som redan framgått av tidigare inlägg av respektive, framgår det med all önskvärd tydlighet att vi uppfattar saker på väldigt olika sätt. För mej är det fullständigt främmande att utnyttja vare sig poäng eller mina egna pengar till att uppgradera en flygstol på en jobb resa. (Är bättre mat och en stol som blir en säng värd 1400kr extra? Inte I detta fallet, då jag utmattad efter en lång arbetsvecka föll i koma lika bra i en "Economy Premium stol" som chefen betalade för. Nu vaknade jag, tillbaka i Europa, lika yr, fast 1400 rikare.
Istället för att uppgradera en flygstol som jobbet satt mig i, nyttjar jag mina poäng/pengar till privata resor, även om det fiktiva värdet är mindre i siffror, så ger dig mig ett större värde att åka på en privat resa, snarare än att uppgradera jobb resan.
Du är helt klart av annan åsikt? Iom att du inte tror mig, så är diskussionen avslutad!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Vad du tror eller ej, har just ingen betydelse.
Som redan framgått av tidigare inlägg av respektive, framgår det med all önskvärd tydlighet att vi uppfattar saker på väldigt olika sätt. För mej är det fullständigt främmande att utnyttja vare sig poäng eller mina egna pengar till att uppgradera en flygstol på en jobb resa. (Är bättre mat och en stol som blir en säng värd 1400kr extra? Inte I detta fallet, då jag utmattad efter en lång arbetsvecka föll i koma lika bra i en "Economy Premium stol" som chefen betalade för. Nu vaknade jag, tillbaka i Europa, lika yr, fast 1400 rikare.
Istället för att uppgradera en flygstol som jobbet satt mig i, nyttjar jag mina poäng/pengar till privata resor, även om det fiktiva värdet är mindre i siffror, så ger dig mig ett större värde att åka på en privat resa, snarare än att uppgradera jobb resan.
Du är helt klart av annan åsikt? Iom att du inte tror mig, så är diskussionen avslutad!

Jag är av annan åsikt då jag har grundlig erfarenhet inom området och jobbat med detta, har även vänner som jobbar på revenue management på flygbolag i Europa.

Då du nämner uppgradering till första klass så finns det inte så många bolag att välja på, Lufthansa, Swiss, British Airways och Air France som flyger med ett stopp till Sydamerika från Norden. Det skulle vara ett grovt operationellt fel att erbjuda en förstaklassuppgradering för 1400kr och den som gjorde det skulle nämligen få sparken rätt omgående för det. Om det var €1400 hade jag köpt det

Edit: Ser nu att du flög Lufthansa. Här kan du läsa mer om deras system: https://thepointsguy.com/2016/01/lufthansa-cash-upgrade/
Deras airport upgrade till Business Class har ett minsta pris på €300, https://www.lufthansa.com/gq/en/upgrade-business-class-long-h....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Jag är av annan åsikt då jag har grundlig erfarenhet inom området och jobbat med detta, har även vänner som jobbar på revenue management på flygbolag i Europa.

Då du nämner uppgradering till första klass så finns det inte så många bolag att välja på, Lufthansa, Swiss, British Airways och Air France som flyger med ett stopp till Sydamerika från Norden. Det skulle vara ett grovt operationellt fel att erbjuda en förstaklassuppgradering för 1400kr och den som gjorde det skulle nämligen få sparken rätt omgående för det. Om det var €1400 hade jag köpt det

Edit: Ser nu att du flög Lufthansa. Här kan du läsa mer om deras system: https://thepointsguy.com/2016/01/lufthansa-cash-upgrade/
Deras airport upgrade till Business Class har ett minsta pris på €300, https://www.lufthansa.com/gq/en/upgrade-business-class-long-h....

Ditt andra fel är att du använder en mall för dit resande och applicerar på min erfarenhet.
- "Treat yourself to an upgrade at a fixed price"
Säger reklamen på Lufthansas webbplats som du länkade till. Det förutsätter en del saker.
Säger inget om en verklig situation. Varför jag blev erbjuden har jag ingen aning om. Kanske var Economy Premium överbokat och någon måste flyttas? Jag vet inte. Jag var tvungen att checka ut från hotellet och var på Guarulhos sex timmar före avgång. Ställde mig i kön för incheckning till en tidigare Lufthansa flight. (För att bli av med resväskan och komma in i säkerhets zonen.) Här blev jag tillfrågad.
Antagligen löste de det med en annan passagerare, då jag tackade nej. Jag har ingen aning!

Jag skulle kunnat berätta om flera konstiga/roliga saker jag råkat ut för, men då du inte tror på nått som inte står på flygbolagens websidor, så är det meningslöst. Jag behåller anekdoterna till en mera mottaglig publik.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Gör om och gör rätt då Jag betalar alla mina räkningar med Amex via Billhop, blir en 2-4-1 voucher per år ungefär. Är värt avgiften då jag får ihop för en första klass resa till Asien per år. *bort/Mod*

Skrivet av goosblabla:

Där ser man, ska kollas upp! Med räkningar blir det givet en bra bit över 150k/år så då kanske det skulle vara värt. Vad innebär 2-4-1 voucher?

Väldigt svårt att se att det skulle vara värt det. Det blir 3750:- i avgifter.
I USA kan man betala räkningar vanligt med kreditkort utan avgifter. Går även att göra iaf hos Comviq här i Sverige.
Fler bör införa det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Väldigt svårt att se att det skulle vara värt det. Det blir 3750:- i avgifter.
I USA kan man betala räkningar vanligt med kreditkort utan avgifter. Går även att göra iaf hos Comviq här i Sverige.
Fler bör införa det.

Ja churning är vanligt i USA. Att betala 3750 kr för för 30k poäng och en 2-4-1 voucher kan vara dyrt för vissa, men jag kan åka i NH/TG/LH/SQ första klass T/R på grund av det och mina övriga resemönster. Att betala några tusenlappar för att få en "gratis" resa i första klass är för mig en självklarhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Ja churning är vanligt i USA. Att betala 3750 kr för för 30k poäng och en 2-4-1 voucher kan vara dyrt för vissa, men jag kan åka i NH/TG/LH/SQ första klass T/R på grund av det och mina övriga resemönster. Att betala några tusenlappar för att få en "gratis" resa i första klass är för mig en självklarhet

Tänkte mer på att det vore mer fördelaktigt att betala direkt med kreditkortet utan avgifter.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Tänkte mer på att det vore mer fördelaktigt att betala direkt med kreditkortet utan avgifter.

Absolut, men det går inte i Sverige. Har själv dock förhandlat ned avgiften på både Betalo/Billhop samt har en stor summa avgiftsfritt på Billhop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Absolut, men det går inte i Sverige. Har själv dock förhandlat ned avgiften på både Betalo/Billhop samt har en stor summa avgiftsfritt på Billhop.

Hur lyckas man förhandla med dom?
Har du företagsabb eller är det något alla kan göra?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hur lyckas man förhandla med dom?
Har du företagsabb eller är det något alla kan göra?

Det är bara att kontakta! 2.5% till 2% är inte ovanligt

Permalänk
Medlem

Handlar för ca 3-400’000 per månad på kort, skulle ni säga Amex har bäst poäng då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Handlar för ca 3-400’000 per månad på kort, skulle ni säga Amex har bäst poäng då?

Skickades från m.sweclockers.com

Med sådan spend ligger du på Centurion nivå. Kan ju vara kul. Men är korkat att spendera så mycket med ett kontokort, få ut något av det

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olsson80:

Handlar för ca 3-400’000 per månad på kort, skulle ni säga Amex har bäst poäng då?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du egentligen? Eller tar du allting på avbetalning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon255772:

Vad har du egentligen? Eller tar du allting på avbetalning?

Har företag och ena grossisten kör enbart kortbetalning som betalmedel.