3-4000kr mobil för bra foton, lång standby, android?

Permalänk
Medlem

3-4000kr mobil för bra foton, lång standby, android?

Behöver en mobil som knappt kommer användas mer än för ta foton, "eniro-surfa" utan wifi, och gärna klara sig i sisådär 2-3 dagar på standby. Andriod. Allt för säg 3-4000kr.

Är van med Samsung S8 som var okej tills jag tappade den.

Funderar på Motorola Moto G7 Plus Dual, för 2990kr.

Permalänk
Medlem

@faber: Har själv letat efter något liknande. Hittade Nokia 7 plus men inte lyckats bestämma mig än. Kikat på den?

Permalänk
Medlem

@Bosseh: Jag har haft min Nokia 7+ i ett år eller så och är nöjd. Med tanke på priset är det en väldigt bra telefon.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Xiaomi Mi9T

Permalänk
Medlem

ASUS Zenfone Max Pro (M2) 128GB kanske?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av faber:

Behöver en mobil som knappt kommer användas mer än för ta foton, "eniro-surfa" utan wifi, och gärna klara sig i sisådär 2-3 dagar på standby. Andriod. Allt för säg 3-4000kr.

Är van med Samsung S8 som var okej tills jag tappade den.

Funderar på Motorola Moto G7 Plus Dual, för 2990kr.

Beroende på om du värderar kameran eller batteritiden högst finns ju även Moto G7 Power, 5000 mAh istället för 3000 mAh. Har själv nyligen (för några dagar sen) införskaffat en Moto G7 Play som jag hoppas kunna bli vän med. Det är lite för tidigt för att ge någon vidare recension men jag gillar att Motorola inte har lagt in så mycket eget skit i telefonen och hittills känns den bra.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Beroende på om du värderar kameran eller batteritiden högst finns ju även Moto G7 Power, 5000 mAh istället för 3000 mAh. Har själv nyligen (för några dagar sen) införskaffat en Moto G7 Play som jag hoppas kunna bli vän med. Det är lite för tidigt för att ge någon vidare recension men jag gillar att Motorola inte har lagt in så mycket eget skit i telefonen och hittills känns den bra.

haha typiskt också, jag köpte den vanliga som då kostade mer än Powern idag.
Men Telefonen duger. Får strul gboard appen varje gång den uppdateras (påverkar så jag enbart kan använda voice-to-text vilket man då får rensa appens minne för lösa). Kameran har ibland betett sig som att den tar kort, men en liten text säger att fotot inte sparades så man får vara uppmärksam. Ser på prisjakt att en skrev att "g7 power" har mjukvarustrul så är väl samma med min 3000 mAH.
Använder Aptoide för uppdateringar, men Play kör sitt race också i det dolda.

Permalänk
Medlem

@faber: Hoppsan! Jag missade att tråden var så gammal. Alla svaren är ju från igår.

Åh, bra att känna till det där med kameran. Jag använder ju knappt några appar eller något så jag lär nog slippa upptäcka många buggar. Dock har jag en fråga som du kanske kan svara på:

Går det att ordna så att man kan lägga flera appar/ikoner i en mapp även i listan över alla appar? (Den du kommer till om du drar uppåt i startmenyn.)

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

@faber: Hoppsan! Jag missade att tråden var så gammal. Alla svaren är ju från igår.

Åh, bra att känna till det där med kameran. Jag använder ju knappt några appar eller något så jag lär nog slippa upptäcka många buggar. Dock har jag en fråga som du kanske kan svara på:

Går det att ordna så att man kan lägga flera appar/ikoner i en mapp även i listan över alla appar? (Den du kommer till om du drar uppåt i startmenyn.)

Tyvärr det vet jag inte, är mer den som försöker raderar alla ikoner och appar till bara ett minimum och dessa får plats i ett hörn på skärmen.

Permalänk
Medlem

@faber: Ja, det är väl det jag siktar mot också men trots att jag bara har installerat Firefox och Opera (hittills) så täcker antalet ikoner mer än hela skärmen. Exempelvis har Bakgrunder en egen ikon, liksom Chrome, Duo, Files, Google Drive, Kalkylark, Moto och Google Play.

Startskärmen har jag däremot lyckats minimera antalet ikoner på.

Min jobbtelefon, en Samsung Galaxy A3, hade möjligheten att samla ihop dylika ikoner i mappar i den listan.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Kameran har svårt för motljus. Bilderna blir väldigt mörka, såvida man inte petar på höger sida av skärmen och höjer upp ljuset manuellt. Bra att tänka på när man är ute och fotar och tror det bara är batterisparfunktionen som tonar displaystyrkan.

Permalänk
Medlem

Varje uppdatering av appar har inneburit problem. När man har samtal så hörs inte det jag säger.
Nu när Android uppdaterades och nya appar kom så går inte kameran att starta, och trycker jag på appen för att ringa så säger den själv att den inte stödjer telefonen helt (så min röst inte hörs som exempel).

Förr har jag kunnat deaktivera och nolla cache osv i varje app för att få dom att fungera men nu fungerar inte mina knep mer.

Frågan är om en fabriksåterställare även backar vilka appar och versioner som används eller om det bara nollar sparade filer?

Anar att enklast är att köpa en ny lågpris mobil, haha